Krantenartikel NRPS keuring Tolbert!!!! We staan erin!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-01 00:31

Onderstaand bericht stond gisteren in de Leeuwarder courant!!! Iets om trots op te zijn!
De tekst met dikke zwarte letters gaat over ons. En het kleine stukje waarin de naam van Riezen wordt genoemt, is mijn vorige bijrijdadresje. (zie ook mijn profiel, laatste fries op de foto)


Goede sportpaarden op keuring in Tolbert

TOLBERT -De kwaliteit bij de drie noordelijke afdelingen van het Nederlands Rijpaarden en Pony Stamboek gaat vooruit. Bij de eerste krachtmeting dit jaar in Tolbert kwamen goede sportpaarden en pony 's in de baan.

Paarden waar qua type wel eens iets op aan te merken viel, maar die in beweging die foutjes corrigeerden.

Aan de voorbrenging schortte zaterdag wel het een en ander. Te veel paarden en pony's moesten het doen met een hardlopende begeleider in plaats van een helper. En van een driehoeksbaan hadden veel jeugdige begeleiders kennelijk nog nooit gehoord.

Bij de pony's oogstte Hartwig Reinders uit Kootstertille succes. Haar hengstveulen Miracle Reinders en de zevenjarige stermerrie Marouscha verdienden naast een eerste premie de aanwijzing voor de nationale keuring in Ermelo.

<b>Kamel Khan, het hengstveulen van H. van Riezen uit Drachten,</b> en Nadia, een mooie vierjarige merrie van M. Hoen uit Drachten, pakten eveneens een eerste premie en mogen ook naar de nationale keuring.
<b>Bij de paarden timmerde Ellen Scheper uit Houtigehage sterk aan de weg. Met een uitmuntende voorbrenger liet stal Karima zien het hoort. Het leidde tot eerste premies en aanwijzingen voor Ermelo voor het uitmuntend bewegende hengstveulen Prinz Armat en de driejarige luxe merrie Naïma.</b>

In de driejarige merrie Elira had fokker J. Melessen uit Jonkersvaart een sterk koppaard dat hoog kan eindigen op de nationale keuring.

De andere aanwijzingen uit Friesland met een eerste premie en een uitnodiging voor Ermelo zijn: de vierjarige merrie Irene van J. H. Leertouwer, Appelscha; Noël, een vierjarige merrie van J. Remeus uit Rijs; Glades Night, de zesjarige merrie van mevr. G. Wind uit Terband en Odina, een vierjarige merrie van F.V.M. van Rijs uit Sneek.

maandag, 30 juli 2001 11:42 uur

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 00:35

Ja echt gaaf! dat is zekers iets om trots op te zijn!!!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 19:38

gaaf, zal ook ff de PK goed napluizen, vandaag stond t dacht ik niet in, maar heb nog niet alles gelezen!
Wie was die voorbrenger eigenlijk en deed 'ie iets in het bijzonder, of gewoon op t paard letten en lopen maar? Ik breng mijn paarden altijd zelf voor, vind dat 't niet slecht gaat, maar wat tips zijn altijd welkom Lachen
Bij t opstellen viel me trouens wel op, dat die jognen/man ze niet opstelde met alle 4 de benen 'vrij'. Wij moeten ze altijd zo neerzetten, met aan de jury-kant t achetrbeen naar achter, zodat ook t andere been goed te zien is en dat voorbeen
( jurykant) wat meer naar voren dan de ander.
leorna heeft een behoorlijk tempo, dan loopt ze ook t meest ruim en soepel, maar ik moet haar altijd wel inhouden, anders wil ze steeds sneller, gaat ze aan de haal, of ze springt aan ofzo..
Maar als ik ze dus echt inhoud trek ik d'r hoofd naar me toe, wat ik dus niet wil.
Ik moet hier altijd op blijven letten als ik met 'r loop..
paar tips nog..?