Zó eigenwijs hoeft nou ook weer niet....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Zó eigenwijs hoeft nou ook weer niet....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 16:41

Ik had me vandaag eigenlijk voorgenomen Nicoline aan het werk te zetten, maar helaas vielen mijn plannen in het water. Eerst had ik nog helemaal niks in de gaten, toen Nicoline ineens raar begon te draaien bij het aansingelen. Dus ik besloot eens even te kijken wat er nou was. Het “doodenge” bleek een zwart zeil te zijn, die een eindje verderop in de berm lag. Natuurlijk scheen de zon daar heel erg mooi op, waardoor het nóg enger werd. Opstijgen werd al moeilijk doordat ze “het monster” constant in de gaten moest houden. Uiteindelijk zat ik er toch op, en toen begon het feest. Ze wou beslist niet de kant op van dat zeil, en probeerde steeds maar weer om te draaien. Dat is haar twee keer gelukt, daarna had ik er genoeg van. Dus haar maar even laten zien dat ook ik nog best wat kracht in mijn armen had, waardoor ze onmogelijk om kon draaien, en met veel gezucht er langs moest. Het werd tenslotte een uur van “vechtpartijen” om er enigszins normaal langs te komen. Steeds maar weer wou ze ervandoor. Om vervolgens op de rem te gaan staan en even flink te snuiven. Op het laatst heb ik er toch nog een “normaal” drafje uit kunnen krijgen, d.w.z. dat haar koppie niet recht omhoog stond, en ze een heel klein beetje stelling wou geven. Na al dat gevlieg door de bak werd ze toch wel moe, en heb ik haar lekker uitgestapt. Op een gegeven moment had ik het idee dat ze dat ding niet meer zo eng vond, maar dat had ik helemaal fout. Toen ik terug naar stal liep moest ik haar wel heel erg inhouden, zo gek deed ze.
Na het afzadelen en eten heb ik nog even met haar geclickerd. Dat had ik al een keertje eerder gedaan, dus ze snapte het nog wel. Het leek mij wel slim haar “voet” aan te leren, want ze werkt totaal niet mee bij het hoeven uitkrabben. Voor een clickje en een snoepje deed ze het wel. Maar nu moet ze alleen nog snappen dat ze bij aanraking van de zweep voetje moet geven, en niet bij aanraking van de zweep én mijn hand. Ach, dat komt vanzelf wel.
Ik hoop iig. dat ze de volgende keer niet meer zo vervelend is bij het rijden, na één keer heb ik er wel genoeg van.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 17:01

Haha,daarvoor is het een fjord he? Knipoog

Ach,iedereen heeft wel eens z'n dag niet. Haha!

Rinkja was vandaag ook zo koppig,ik kon haar soms wel wat doen.
Maar ja,dat is uiteindelijk toch het leuke aan fjorden. *LOL*

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 15:56

Lindy schreef:
Maar ja,dat is uiteindelijk toch het leuke aan fjorden. *LOL*


Da's waar ja Haha!
Maar soms zijn ze wel iets te }>

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 18:30

haha echt fjorden hè Knipoog

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:51

hihi!!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:40

ík heb ook een fjordje gekocht, dáárom!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 08:43

Humpf... had je ook een Tink kunnen nemen! Knipoog

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 11:17

Haarbal schreef:
Humpf... had je ook een Tink kunnen nemen! Knipoog

of een NL Trekpaard...die zijn ook altijd zo gezelig Haha! dat is nou net waarom ik tinkers, fjorden en nederlandse trekpaardjes geweldig vind Tong uitsteken
Maar ja.....kan niet alles nemen Knipoog

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:19

Nou ja, niet elk paard is perfect (gelukkig maar want anders zou het hier heel saai worden).
Alvast veel succes met je volgende rit.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:38

ik vind fjordjes, hafjes, trekpaardjes, tinkertjes, shires, en álle stevige paarden COOL!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 18:18

Idd. AmyII, alle stevige paarden zijn cool Haha!
Maar de fjord is altijd nog nummer één *LOL*

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:26

Yoline schreef:
Maar de fjord is altijd nog nummer één *LOL*


Yeah,go Yoline! Tong uitsteken