leren laarzen aan laten meten....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

leren laarzen aan laten meten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 08:32

Joepie! Ik mocht leren laarzen aan laten meten voor mijn verjaardag van mijn partner... leuk cadeau!!
Dus naar de paardenwinkel schoentje uit en daar begon meneer met meetlint. Welnu, mijn voeten en benen zijn ongelijk. Mijn onderbenen verschillen 2 cm. van lengte (..) en mijn wreef omtrek zo'n 1,5 cm.!! Haha, voelde me net assepoester die op zoek was naar het glazen muiltje!
Ik kan niet wachten totdat ik mijn laarzen heb! Ongeveer 3 weekjes wachten...

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 12:33

Leuk, geeft een goed gevoel ik moet nog anderhalve week wachten en dan kan ik ze ophalen. Maar dan begint de ellende pas goed, uitlopen met die handel. Ik hoop dat we weinig blauwe plekken zullen hebben. Succes ermee, laat je weten hoe het bevalt.

Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:08

Het passen duurt even, maar als dat goed gebeurt heb je ook wat!
Met het inlopen kun je het beste pleisters in je knieholtes plakken(precies op het punt waar de laars je knieholte raakt als je je benen buigt)dat scheelt een hoop!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 14:29

Oeioeioei! Dat wordt pijn lijden de eerste weken!
Maar je zult merken dat lederen laarzen veel meer steun geven dan rubberen en je je benen stiller kunt houden...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:07

Mag ik je een tip geven:
Ga fietsen.......
Het klinkt een beetje dom, maar het werkt wel. Je moet wel de plijsters niet vergeten.
Het is zooooooo mooi als je voor het eerst met goed passende, leren laarzen op je paardje zit (tenminste bij mij wel). Het opstappen is wel wat minder, maar och, dat mag de pret niet drukken

lecoco
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:34

succes met het uitlopen en een lief cadautje is het zeker

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 18:24

Wat voor leren rijlaarzen ga je nemen? Een erg leuk cadeau, dat is het zeker!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 20:17

Mikkie schreef:
Mag ik je een tip geven:
Ga fietsen.......
Het klinkt een beetje dom, maar het werkt wel. Je moet wel de plijsters niet vergeten.
Het is zooooooo mooi als je voor het eerst met goed passende, leren laarzen op je paardje zit (tenminste bij mij wel). Het opstappen is wel wat minder, maar och, dat mag de pret niet drukken


Ik ging dus fietsten met m'n nieuwe leren laarzen
V-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k was dat, oeiiii je knieholtes joh!! gelukkig bleef het bij mij bij knalrood en pijnlijk, dus niet open of blauwe plekken.
Nu haal ik steeds eerst m'n pony naar huis en trek dan m'n laarzen pas aan. Ga er voorlopig niet meer mee fietsen!!
Ik loop/rij ze wel in zonder te fietsen, moet ook vast lukken en met rijden en lopen krijg ik tenminste geen pijn Haha!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-03 11:14

Oei, er staat me dus wat te wachten. Maar ik hoor ook verhalen (o.a. mijn vriendin) die helemaal geen last had met inlopen! Dus daar hou ik me nog even aan vast!!

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 11:35

Is heel normaal hoor dat je kuiten verschillen! Wellicht een gat in de markt; een baantje als laarzeninrijder???
Pijnlijk maar zal goed verdienen....

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 12:28

Ik kan dus absoluut niet met mijn nieuwe leren laarzen rijden. Ik mis helemaal het gevoel.
Ik heb nu maar besloten een keer in de week met de nieuwe laarzen te rijden en de rest van de week gewoon met mijn oude leren laarzen.
En wedstrijden toch ook maar met mijn oude laarzen totdat ik aan die nieuwe gewend ben.