Houding en Zit cursus echt super

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-01 23:33

Ik ben echt blij dat ik ben geweest. Doordat je veel theorie krijgt en aan de longeerlijn rijdt ga je het echt voelen en begrijpen.
Ik heb ook echt het gevoel dat ik onwijs veel heb geleerd en het dwarrelt nu allemaal een beetje door mijn hoofd, maar ik ga alle oefeningen morgenochtend meteen weer doen als ik rij.

Zeker een aanrader, ik ben 5 dagen geweest maar er zijn ook 1 dags cursussen.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 23:39

Ik heb, denk ik, even iets gemist.
Waar heb je een cursus gevolgd en wat leer je daar precies??

Zo'n eendaagse cursus lijkt me wel wat, het gaat mij vooral om het uitzitten van de uitgestrekte draf, leer je dat daar ook beter??

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-01 23:44

De cursus was bij Inge van Ewijck. Wij hadden een groep met behoorlijke beginners (2, 3, 4 en 7 jaar ervaring) en de uitgestrekte draf uitzitten is dus niet echt aan de orde gekomen Lachen

In die 5 dagen begin je echt bij de basis, maar je krijgt zoveel individuele aandacht dat als jij verder bent dat ze daar op inspeelt.

Ik was echt erg enthousiast. Ze is nu op vakantie, maar PB me even als je haar nummer wilt.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 09:26

Moet je daar een eigen paard voor hebben? of hebben ze ook 'leen' paarden?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 10:11

Een zitcursus,dat moet ik mischien is volgen dan donder ik er volgende keer mischien niet af!!! Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 11:14

gaaf dat je er zoveel geleerd hebt!fijn is dat he?de eerste week dat ik aangespannen ging met tink heeft Han mij ook zoveel al geleerd over aangespannen rijden en toen was ik ook dolblij met al die dingen die ik er weer bij had geleerd!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 17:18

Ik wil ook wel zo'n zitcursus. Ik heb namelijk altijd het probleem met hakken uitdrukken. Ik weet dat 't moet maar 't lijkt net of dat tijdens 't rijden niet wil lukken, waardoor m'n beugels vaak doorschieten en in de galop uitvallen. Frusty

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-01 18:53

Klinkt goed, ik kan volgens mij ook wel zo'n cursus gebruiken. Vanmiddag liep Leys heel ontspannen, ik dacht: ik kan wel lekker gaan doorzitten. Not. Hoe relaxed hij ook loopt, het lukt me niet om echt met z'n bewegingen mee te gaan en dan zit ik weer te stoten op z'n rug waardoor hij weer minder relaxed gaat lopen. Hakken uitdrukken (zoals Mayo zegt) lukt dan ook niet goed. Brrr...

Heb je voor mij ook het nummer, Manon? Blij dat jij er zo enthousiast over bent!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 13:45

Ze heeft zelf een paar pony's en 2 paarden, stevige pony's hoor. Zijn allemaal hele leuke beestjes met wel een eigenwilletje. Inge geeft heel fijn les, het is in St Oedenrode en als je komt als ik op vakantie ben mag je misschien nog wel op Spot ook!hehe.Laat het me wel ff weten als je dat gaat doen, want Hier staan wij dus ook( na ja,Spot dan) en kan dus meteen minimeeting worden... Haha!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 20:44

Zeg Manon, kan je wat meer vertellen over hoe die cursus is opgebouwd? Hoelang ben je bezig per dag? Ik neem aan dat je niet uren aan een longeerlijn rondgeslingerd wordt....
En op wat voor manier heeft het jouw aan het denken gezet?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-01 23:37

De inhoud van de cursus bestaat uit een stuk theorie, heel nuttig, per dag 1 uur aan de longeerlijn en 1 uur los. 3 avonden een lezing van een hoefsmid/dierenarts/fysiotherapeut. Oefeningen op een trampoline, op een poef, met de teugels. Springen zonder handen. Ehhhh veel onderling overleg en discussie over de theorie en de praktijk. Ademhalingsoefeningen.

Het heeft mij niet zo zeer aan het denken gezet, maar meer aan het begrijpen. De theorie wordt zo duidelijk uitgelegd dat je het in de praktijk ook uitvoert. Als je weet hoezeer je je paard belast door voorover te zitten, dan doe je dat niet meer. Als je zelf hebt gevoeld met de teugels wat het verschil is tussen rechtopstaande handen en platte handen, tussen ophoudingen met de beweging mee en tegen de beweging in etc, dan doe je vanzelf de goede dingen.

Als je nog wat wilt weten dan hoor ik het wel.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 01:41

Ja ik wilde graag nog van jou de contacten weten, dan kan ik eens bellen, lijkt me erg geschikt.
Ik ga volgende week, 8 augustus mijn eerste Centered Riding les krijgen, ben benieuwd.

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 13:51

Yep, die week was echt super!!!
Ik kon ook nooit goed doorzitten, en kan ik het eindelijk zonder ' mee te hotsen' .

Inge kan echt onwijs goed lesgeven, jammer dat ze niet in Noord holland woont.....! Ik ga zeker op een ' opfrisdag'.

Margje: ik heb een aantal keer op Spot gezeten en was echt helemaal weg van haar! Zo'n super beestje!!!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 15:37

Ody: ik heb het gehoord ja!!! Haha! zal haar de groetjes doen, en Inge ook als ze terug is van vakantie Lachen Als iemand nog iets moet weten:vraag maar, hoe meer reclame hoe beter!!