Verkeerde neusriem??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Verkeerde neusriem??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 21:53

Sinds een paar weken heb ik een paard en nu zijn aan de onderkant van het hoofd van mijn paard haren afgeschuurd en er verschijnen nu ook kleine wondjes deze zitten op de plek waar het kussentje van de bovenste neusriem zit, (ingewikkeld he)
Zou dit kussentje nu te klein zijn of trek ik de neusriem nu te strak aan..... ik heb met dit hoofdstel ook al een ander paard gereden en daar had ik nergens last van.

Caira
Berichten: 26066
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 21:54

laat er iemand naar kijken die daar verstand van heeft! Dit kunnen wij niet beoordelen vanaf een com!

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-03 21:59

Misschien dat er meer mensen hier last van hebben gehad en misschien een idee hadden. Tuurlijk laat ik er eerst iemand naar kijken voor ik iets aan mijn hoofdstel laat veranderen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 23:54

Kijk het kussentje eens goed na en kijk of bijvoorbeeld de stiksels niet goed zijn weggewerkt of dat er een oneffenheid in zit.
Het zou ook kunnen zijn dat je de neusriem te strak doet, waarschijnlijk heb je zo'n aansnoerriem en daar maak je nogal makkelijk die fout mee. Kun je nog 2 vingers tussen de neusriem krijgen als ie vast zit?

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 08:45

Het kussentje is nog goed, maar ik heb idd wel zo'n aansnoerriem misschien dat ik die dan te strak heb(ik had het zaterdag met rijden al wat losser vast gemaakt, hoop dat het dan daar aan ligt).
In ieder geval bedankt

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 12:34

Ik heb dat bij dex ook. Nu hij in de rui is, schuurt gewoon alles. Het hele jaar heb ik nergens last van en nu is de ene kale plek na de andere. Misschien is het bij jou precies hetzelfde, maar dat kun je alleen beoordelen als je het ziet. Ik zou idd het kussentje eens nakijken op oneffenheden. En als het eenmaal een klein wondje is, blijft het natuurlijk schuren. Dan kun je er beter nog een bontje onder doen.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:40

Mijn Haflinger heeft dat ook een keer gehad, bij mij lag het eraan dat ze een verkeerd halster om hadden gedaan dat iets te strak zat bij de neus en dat ging dan schuren.
Lachen

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-03 19:13

Ik heb nu zo'n lekker dik schapebontje gehaald dat stop ik er tussen totdat het genezen is, waarschijnlijk heeft de neusriem te strak gezeten.
Ik vind het wel sneu voor mijn paardje hoor Verdrietig