Rijden bij een bekende ruiter/amazone

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 22:20

ik heb gelest bij Barbara en Mischa Koot, nu helaas nog maar weinig, af en toe in de zomer, ik heb zelf geen eigen vervoer, dus ze ( Mischa) moet dan aan huis komen.
Zodra ik eigen vervoer heb ( of thuis een beetje fatsoenlijke bak, maar..) ga ik weer snel meer lessen, want da's toch wel erg goed voor je..

Vanwaar je vraag eigenlijk..?
les jij wel fanatiek..? en waar?



Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 17:03

Edward Gal is ook geen verkeerde..!
Maar idd, dat mesnen zelf wellicht goed rijden, wil absoluut niet zeggen dat ze ook 'automatisch' goed les kunnen geven. velen zouden zich meer moeten verdiepen hierin, in de communicatieve en 'educatieve' vaardigheden. Wil weleens helpen!

Mattias J. is toch wel bekend heir..? da's toch de stalruiter van Anky, rijdt nu ook GP toch?
Hij haat alleen volgend jaar weer naar Zweden, dan zeul je een ander moeten opzoeken..?

In de omgeving van utrecht ( 't is wat je omgeving noemt natuurlijk, maar..) zitten Coby v B. ( Brakel) en Sonja Gademann ( Aalst, bij zaltbommel), bij Sonja maak je waarschijnlijk meer kans dan bij Coby, maar weet niet hoe zij les geeft..? Zelf traint ze met Jup bij Sjef, dus indirect heb je ook van hem les Knipoog

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 18:28

katrien, ik denk dat ik een beetje weet wat je bedoelt met dat persoonlijke over haar, ik ben er maar 2 x geweest en heb een paar keer over-en weer gemailed met haar.. op zich vind ik haar niet onaardig, maar...ik dwaal af, zal je wel ff een pb tje sturen, lijkt me handiger. AAngezien de emesten dit waarschijnlijk niet boeit.

En over dat presteren; (top) paarden hebben IMO niet veel keus hoor! Als ze al durven te laten merken dat ze iets niet willen/kunnen, wordt dat meetal wel afgestraft.. ( denk o.a. aan de bekende dikke viltjes onder de neusriemen..)
dat Jup nu opeens wel buiten los mag, neem ik dan maar aan ( ben er zoals de meeste lezers niet bij..), maar bij haar zelf kwam 'ie idd niet meer buiten.
Hij mocht naar buiten, tot 'ie een beetje niveau kreeg en ging scoren ( en bekend werd en veel geld waard werd..)
Aangezien Jup al sinds de pavo finala best bekend is, komt 'ie al zo'n 4 jaar niet meer buiten..
Maar dat dat geld boven t welzijn van dat paard gaat, dat staat me dus zo tegen in die hele topsport-business. "ohjee, nu is 'ie geld waard, nou dan moeten we 'm maar niet meer naar buiten doen de rest van z'n leven!"..
En tuurlijk doet 'ie gek buiten; voor hem is dat z'n zeldzame uitje, z'n uurtje voor hemzelf: hij is dat niet gewend dus doet 'ie 'eng'.
Ik rijd vrijwel dagelijks langs de paarden van Koot in de wei, in het begin v/h seizoen zie je een enkele keer er wel eentje gek doen, maar na de eerste paar keer doen ze vrijwel niets meer ( sowieso gaan ze pas na een uur trainen) en ze staan net zo rustig te grazen als mijn Roy van half 30 Lachen

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 23:33

"Kosten noch moeite worden gespaard" : daar ligt t idd niet aan nee, hoor je mij idd ook niet zeggen
(solarium, duur eten,voedingssuplementen, dure
( en goede) smid en DA, grote veewagen om te reizen, etc. etc.
Maar blijft t feit dat 'ie 22 uur p.d. in en tal staat van 3 bij 3 , niet (veel) buiten komt -om wat voor reden ook!- en gewoon lekker in de frisse lucht kan scharrelen, zonder iemand op z'n rug of aan de andere kant v/h touw.
Dat vind ik gewoon jammer.
" voor Jup is het zo" : tja, idd..maar t is makkelijk gezegd dat 'ie niet weet wat 'ie mist oid., want daar komt t op neer, toch..?


Maar laten we dit maar stoppen (hier), is idd beetje oftopic.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, BranwenGC, estell__, Laibadji, Larissajulia, MaanNaam, MairiMacBran, Mark0919, mooney, Poldermenner en 53 bezoekers