Gelderpraat

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Gelderpraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 13:32

Ik dacht, na de tinkerpraat, ijslanderpraat, haflingerpraat, draverpraat (welke ben ik nog vergeten). En gezien de (toch nog) vele mensen die een gelders paard hebben hier op bokt, nu ook maar gelderpraat Haha!
Dus wie begint.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 16:05

snowdon schreef:
Ik heb geen Gelder, maar vind ze wel leuk Haha!:P


Oké mag jij ook meepraten }>

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 19:25

Tja, gelderse kruisingen kunnen vast heel leuk zijn, maar er lopen vast ook vreselijk lelijke dingen tussen.
Ach en fokken met kruisingen, als je zelf nou heel graag een veulentje van je paard wilt (en deze ook houd) kan ik het me voorstellen, maar als je vante voren weet dat je hem weg zal doen zou ik het ook niet zo snel doen nee.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 20:57

Ik zie de foto's nu voor het eerst, heb dus geen censuur toe kunnen passen.....
Vooral die laatste foto, is mijn houding toch wel heel erg slecht, en ik heb ook op alles foto's mijn armen veel te recht, moet ik toch echt aan gaan werken.

Oke Leon, ik zal even als bewijsmateriaal dienen (weet ik ook weer hoe dat voelt Lachen) Leon heeft idd op allebei de paarden gereden.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 20:58

Zit ze nu zo nog eens te bekijken, en vindt die foto van alleen haar koppie toch wel heel erg goed gelukt (met dank aan de fotograaf)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 17:43

snowdon schreef:
Hoe kunnen jullie over het algemeen het karakter van de gelderse beschrijven?


Tja, hoe gelders over het algemeen zijn kan ik niet zo veel zinnigs over zeggen, ik ken alleen Regina Pling
Regina is aan de ene kant vreselijk koppig, en andere kant heel erg nerveus. We beginnen elkaar nu steeds beter te leren kennen en daarbij wordt ze ook steeds betrouwbaarder, in het begin wilde ze nog wel eens bovenop me springen, nu wacht ze netjes met gek doen tot ze los is (als dat niet te lang duurt tenminste) Haha!
Waar ik intussen ook achter ben gekomen, is dat ik echt niet in gevecht moet gaan met haar (onder het zadel dan), ik moet als het ware een compromis met haar sluiten.
En tja ze heeft echt een leider nodig, dat ging in het begin heel fout. Ik was wat afwachtend omdat ze gek deed en ik haar nog niet goed kende, zij werd alleen maar drukker en moeilijker omdat ze weinig gewend en nerveus was en ik niet duidelijk genoeg voor haar was. Maar goed dit is allemaal al een stuk beter geworden, en misschien komt het ooit allemaal nog goed.

Toen jij mee was heeft ze zich trouwens wel bijzonder goed gedragen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-03 08:24

jantina schreef:
Ze is zo op zijn tijd opstandig, heet, koppig, dwars en haalt het bloed onder mijn nagels vandaan. Kan volledig over de rooie gaan van iets kleins, terwijl ze vijf minuten erna iets ontzettend engs zo voorbij loopt Verward
Eenmaal ergens een slechte ervaring mee gehad, dan moet ik heel veel geduld opbrengen om haar daar over heen te krijgen.
Verder is ze erg lief hoor Haha!



Dit herken ik helemaal, precies Regina.

En idd, ook regina is altijd vrolijk en gek op aandacht.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 19:17

Tiko schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is dus de gelder die richtje rijd.


Wat vinden jullie nou van haar?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-03 08:27

Het zou natuurlijk wel heel zonde zijn als ze naar de slacht zou moeten. Ik zal voor je duimen dat het goed afloopt...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-03 20:54

Gefeliciteerd!!
Hoe gaat het nu met ze, en met de moeder?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers