Gisteren keuring met Leorna en Wayorna, maar helaas..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 10:56

Neeeeee, niet naar Beesd, maar HEEMSTEDE!!!! Gezellie, meetingen! Mileen en ik zijn ook in Heemstede en Milena's dochter Unica nemen we ook mee!!!!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-01 15:09

Mileen is pas 1 keertje op een premiekeuring geweest, in het jaar dat ze Unica had gekregen. Unica kreeg een A-premie en Milena een 1e premie. Toen was ze dus voorlopig model, maar dat heb ik vorig jaar laten verlopen; had geen mogelijkheid (en ook geen lef) om een proef te gaan rijden.....
Hihi, dus dit jaar weer opnieuw, en dan volgend jaar zal ik toch echt aan de zadelproef moeten gaan geloven... Brrrrrr!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 07:55

Ja klopt, Esther heeft haar twee maanden geleden gekocht. Is hartstikke leuk, want Esther is toenertijd ook met Jan meegeweest om Milena en Unica (toen nog een kleine puk) te kopen, en ik heb Milena bijna meteen na binnenkomst op de Fjordenstal gekocht, maar Unica niet, want ik wil absoluut geen veulen.
Dus Esther kent Unica al van veulentje af, en natuurlijk haar moeder. Ben erg benieuwd, denk dat die twee heel leuk gaan presteren over een paar jaartjes!

Ik hou m'n hart vast voor die Ibop..... Zou je dat met westerntuig mogen rijden, die zadelproef? Hahaha, anders mag ik voor die tijd eerst wel weer eens gaan oefenen in m'n Engelse zadel, anders glij ik er zo af! Die maffe merrie slooft zich nl. nogal graag uit en kan echt zwaar idioot doen als ze zichzelf lekker opgefokt heeft.....
Heb je tips voor me waar ik op moet oefenen? Ik heb nl. totaal geen ervaring met Iboppen en weet er echt geen bal vanaf....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 08:37

Tja, thuis in de bak gaat het allemaal keurig. Altijd netjes over de rug aan de teugel, gangen verzamelen, uitstrekken, geen probleem. Zelfs de galopwissels gaan tegenwoordig aardig. Maar hoe denk je dat dat op een druk wedstrijdterrein gaat met twee van die stresskipjes als Mileen en ikke? Ik denk dat er zelfs geen normaal drafje meer inzit, maar dat het een dwaze rengalop wordt.... En over een banketstaaf sprongetje van 30 centimeter springt dat gekke dier van mij alsof ze over een complete fietsenstalling heen moet..... BIBBER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 13:18

Hihi, misschien moet ik haar eerst maar eens flink vetmesten? Ik krijg denk ik toch al wel commentaar dat ze te schraal is, ik hou niet van dikke Fjorden, de mijne is gewoon een mooie sportpony om te zien, en daar houden ze bij het stamboek niet zo van.

Maar weet iemand toevallig ook of je de zadelproef met westerntuig mag doen? En wat moet je precies allemaal doen? Is het een dressuurproef die iemand voorleest ofzo? Of is het net zoiets als bij een pleasurewedstrijd dat je op de hoefslag moet met z'n allen en dat de jury zegt wat iedereen tegelijk moet doen?

En als ze nu weer een 1e premie krijgt, is ze toch weer "voorlopig model" voor dit jaar en volgend jaar? En moet ik per se de "zadelproef" doen, of zijn er meer manieren (BEHALVE wedstrijden gaan starten, geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt!) om haar dan model te krijgen?
Ik heb hier echt geen ene bal verstand van, dus HELLEPIEEEEE!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 15:23

Oh jezes, springen................


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 15:51

Waarom moet je in de ring opzadelen dan? Heeft dat enig nut? En waar is m'n tuig dan, als ik met knollebol aan de hand de ring in ga? Of is dat een test of je pony netjes stil blijft staan zonder aangebonden te staan ofzo?
Sta ik mooi voor schut, want Milena staat zich altijd vreselijk op te blazen als je de singel vast wilt maken.......

Hoe hoog moet ik springen, moet het uit draf of galop, en ligt er een balkje voor????

Oh jee, ik zit me nu al op te fokken voor volgend jaar, dat gaat niet goed........ Ik denk dat ik maar vast een ambulance ga bellen voor mezelf.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 08:48

Damned, buitenrijden zit er ook in??? Dan mag ik wel uitkijken met de locatie, want als er toevallig auto's of fietsers of honden in de buurt zijn, dan vallen er dooien of in ieder geval komt er een boel blikschade..... Dat gekke ding van mij is absoluut onbetrouwbaar buiten, en als ze voorop moet wordt het 1 grote steigerpartij waarbij ze zich ook net zo makkelijk achterover laat vallen........

En dat "sprongetje" van 60 hoog en 80 breed, da's voor mij ongeveer hetzelfde als vragen of ik even van onze flat af wil springen.... (sorry Broodfans) Allemachtig, waar ga ik aan beginnen???????

Mag ik iemand anders laten rijden? Want dan ga ik vanaf nu gewoon advertenties plaatsen welke suicidale paardengek met mijn gele bliksemschicht wil Iboppen.......

Zijn er geen andere manieren om haar model te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 16:41

Ik ga het gewoon proberen, meer dan eraf storten kan er toch bijna niet gebeuren???? En als die buitenrit niet over de openbare weg gaat, dan maak ik me er geen zorgen over. In het bos rijden enzo gaat nl. wel hartstikke goed. Bovendien is het toch op vreemd terrein, dus misschien is ze daar wel een beetje van overdonderd.

Ik ga volgende week maar weer eens in dat harde Engelse zadel zitten, en weer eens balkjes stuiteren om te oefenen.......
Ik weet dat ik me eigenlijk geen zorgen hoef te maken over het springen, want Mileen springt als een tierelier. Ik nam ook wel eens springles met haar in de tijd dat ik nog met 'r dressuurde, en ik vond het dan aan de ene kant doodeng, maar aan de andere kant ook heel lekker. Soort "lekker eng griezelen", net of je een Stephan King zit te kijken 's nachts....... Maf he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 12:32

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Minimeeting van Fjordenleipies!!!!
Milena komt uit bij de merries van >5jr zonder predikaat, en ik ben in het wit *LOL* hahaha, lekker herkenbaar!

Gezellig hoor, is altijd zo'n leuk dagje uit met al die Fjordenmensen! Kunnen jullie ook Unica (stond laatst in de Paardencourant), Milena's dochter, zien want die nemen we ook mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 16:36

Hahaha, dan mag ik wel als de sodemieter gaan oefenen in een dressuurzadel, anders pletter ik er al af voordat ik de ring in ben....

Er worden NPC-proeven gereden, dus daar zal wel geen mogelijkheid voor zijn denk ik. Persoonlijk ben ik zwaar allergisch voor de NPC (soort kleuterschool van regeltjesfreaks vind ik het), dus ik verzin wel wat anders.
Ik denk dat ik dit najaar gewoon eens ga kijken bij een Ibopdag op de Cruq en dan volgend jaar meedoen. Ik heb er nu m'n zinnen op gezet, dus nu gaan we ervoor.

Gaat ook wel lukken hoor, want over twee weken gaan we op vakantie, en in het bos ga ik lekker over boompjes springen enzo. Dus als ik dan terugkom van vakantie, begin ik dezelfde week nog met springen in de bak, want dan kijkt ze er niet meer zo verrast van op en doet ze denk ik (lees: hoop ik) minder idioot....

Heb trouwens helemaal geen tijd om te rijden in Heemstede, volgens mij valt daar veeeeeel te veel te kletsen die dag!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-01 19:23

Ik weet nog geen tijden, nog geen boekje ontvangen. Ik ben ook makkelijk herkenbaar, want ik heb een witte broek, witte blouse en witte gympen en een Fjordenmerrie bij me. Hahaha *LOL* !

Effe serieus: ik ben makkelijk herkenbaar want ik heb een veewagen die vrij uniek is. Het is een witte Citroenbus met groene streep, zijlader, ziet er uit als een oud wrak, zeker nu er rode lasstukken op te zien zijn....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hobbyhorse, Pommier en 38 bezoekers