De onderlinge sfeer op stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

De onderlinge sfeer op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-03 16:49

Hoe is die bij jullie??

Sta je op een gezellige stal?? Ben je met iedereen bevriend of zeg je elkaar nog niet eens gedag?

Wordt er veel geroddeld over anderen en hoe ze wel of niet met hun paarden omgaan?? Volgens mij is dit iets wat je veel op maneges hoort en amper op pensionstallen.

Hoe is dit bij jullie?

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:53

Ik sta met mijn paard op een kleine stal. En ik moet zeggen dat het bij ons echt gezellig is!
Iedereen is ook bereid om elkaar te helpen en je kunt ook even aankloppen bij elkaar als je ergens niet uit komt.
Ik ben er wel blij om hoor. Want ik heb op een aantal manege's gereden voordat ik een paard kocht en daar werd je niet vrolijk van dat onderlinge gemuts tegen en over elkaar.
Dat is gelukkig bij ons niet.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 16:59

haha wil je het echt weten?
op de stal waar ik nu sta is het alles behalve gezellig. er zijn een paar mensen waar ik mee kan opschieten en de rest is knudde.
toen ik hier vier jaar geleden stond was het gezellig, maar ben ff weg geweest en toen is de ene na de andere .... gekomen.
ook heb ik bijna weekelijks ruzie met de zoon van de baas, die heeft er namelijk een hobby van gemaakt om klanten weg te jagen. de baas zelf houd zich niet aan de vraag van klanten, om bijvoorbeeld hooi ipv kuil te geven. hierdoor is er eentje al de hele winter aan de diaree en is er een oudje die half stikt in het kuil.
exel d'r uier droog slect op omdat hij haar bergen kuil voert.
de longeerbak is levensgevaarlijk en daar word niets aan gedaan.
en ja ik ga gelukkig weg daar per 1 mei.
de nieuwe stal is wel afwachten natuurlijk.
heb er van de zomer gestaan en toien was alles gezellig en nu staat symmie er en is ook alles prima. ze hebben een heerlijk warme kantiene en voor mijn paardjes een mega paddock met stal eraan voor van de winter. er staan erg weinig mensen, die stuk voor stuk erg aardig en behulpzaam zijn. ik weet heus wel dat ik niet in perfect land ben gekomen, maar het zal vast vele malen beter zijn dan steenwijk.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:12

Ik sta nu 1,5 jaar op mijn huidige stal en heb er nog steeds een goed gevoel over.

Ik kan het met iedereen goed vinden en een praatje maken.
We hebben lol en ook serieuze gesprekken.
Daarnaast is iedereen gewoon lekker hobby matig bezig en hebben we niet echt van die ruiters staan die zich moeten bewijzen.
iedereen is wel geintresseerd in elkaars paard en de wijze van rijden.
Helaas ben ik nog steeds de enige die western rijd, ik zou er graag nog wel eentje bij willen die at ook doet.
Laatst was er wel iemand maar de stallen zitten vol Huilen

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:14

Op mijn vorige stal was het eerst ongezellig, omdat ik de enige pensionklant was. Langzaam kwamen er meer mensen bij. De meeste van mijn leeftijd en werd erg gezellig. Oke er werd wel wat geroddeld, maar niet iets wat uit de hand liep, het bleef gewoon gezellig.
Langzaam aan ging iedereen weg, dus werd het weer steeds minder gezellig.

Deze week ben ik zelf naar een nieuwe stal gegaan. Het is natuurlijk even aftasten hoe iedereen daar is, maar tot nu toe lijkt iedereen heel aardig en gezellig met elkaar om te gaan.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:26

we hebben de paarden thuis maar hier zijn wel mensen die een weitje gehuurd of een stal. het is heel gezellig hier Haha! alleen is er 1 meid die HÉÉL erg raar is...zij verziekt de sfeer een beetje. ze roddelt en heeft over alles wel wat te zeiken...laatst was ik aan het voeren en kiepte het emmertje om toen vielen er een paar brokjes op de grond. toen ze dat zag, ging ze helemaal hysterisch in alle stallen kijken ''of die andere paarden ook van de grond moesten eten" .... Frusty ...dat was toch een heel drama. is ze meteen gaan klagen bij mijn stiefpa en zo'n dingen gebeuren bij haar dus minstens 3x in de week... Lips are sealed ik zeg maar zo ik zeg maar nix Lips are sealed ... maar afgezien daarvan is het heel geswellig he mikkie en feetje? *LOL* toch?! Haha!

groetjes !

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:46

Wij zijn met z´n allen een grote familie. Tuurlijk wordt er wel eens geroddeld..meer over mensen gepraat...
Iedereen kan volgens mij goed met elkaar overweg. Als je elkaar maar in je waarde laat toch...
Ik denk dat het ook komt, omdat wij alles zelf moeten doen. En dat iedereen heel hard moet werken voor zijn paardje. Dat schept toch op een of andere manier een band.
Een paar jaar geleden heb ik wel eens bij een onderlinge wedstrijd mensen opmerkingen horen maken over ons. Dat we asociaal waren enz. Toen dacht ik..laat ze maar kletsen. Ik heb elke dag mijn vriendinnen om me heen en hoef geen rekening te houden met omhoog gevallen types. Ja en ik loop in een oude afgetrapte spijkerbroek, maar mijn paardje komt niets tekort.
Daarbij komt nog een keer kijken dat ik er al bijna 10 jaar sta en de andere meiden nog langer. Dan ken je elkaar wel een beetje. Er zijn wel wat mensen later erbij gekomen, maar dat gaat ook onwijs goed.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:03

Iedereen zit zo op het moment bij ons in een dipje, het is nu wel ongezellig, maar in ons 'groepje' was vroeger veel ruzie, en nu met dat dipje zijn de meesten wel veel vriendelijker(buiten een paar die achter hun rug kwaad zijn voor 2 jongens).
Dan zijn er nog een paar die echt roddelen, een paar die zich goed voelen maar best wel leuk zijn, en gewoon vriendelijke mensen, maar niemand gaatop dit moment graag naar de manege, ik moet dringend eens ff weg, om terug happy te worden(dikwijls als iedereen goedgezind is, ben ik slechtgezind, is iedereen slechtgezind dan ben ik goedgezind, en dan word de rest weer goedgezind en ik slechtgezind, erg toch! Haha!)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:05

ik sta op het moment niet echt naar me zin nee.. word voor mn gevoel heel erg gelult.. na dribs dood is het voor mij op deze stal erg veranderd helaas....

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:09

Wij hebben 3 paarden op stal en zijn met z'n drieen. Goede vriendinnen van elkaar al mag ik de een meer dan de andere.
Als iemand een keertje met een van ons mee gaat, za ldie altijd na afloop zeggen: Hoe houden jullie het in hemelsnaam met elkaar uit Haha! Wij gaan namelijk nogal apart met elkaar om. Hevige discussies elke dag over van alles en nog wat. Maar wel gezellig hoor, en discussie voeren is altijd lollig met hen Haha!

Kaar

Berichten: 129
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:19

Op de stal waar ik sta is het heel gezellig. Het is er gewoon heel normaal, en dat is zo leuk! Iedereen praat gezellig met elkaar en als je wilt wordt je ook heel goed geholpen als je ergens even niet uit komt ofzo.

Er worden ook allemaal gezellige dingen georganiseerd. We zijn zelfs een keer met z'n allen (ongeveer 30 mensen) uit eten geweest! Volgende week is er een springwedstrijd, waar iedereen van stal een mee kan doen. En hiervoor hebben we ook al een keer een dressuurwedstijd gehad.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:32

Ik verzorg de pony's daar op stal samen met Nynke en we zijn daar de enigen, is altijd heel gezellig en de eigenaar van de pony's is ook heel aardig.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:35

Ik sta op een manege, ik rijd hier al een jaar of 11 en ken dus bijna iedereen. Ik heb het prima naar mijn zin, nooit ruzie, praat met iedereen gewoon, met de 1 wel wat meer dan met de ander. Roddels trek ik me niks van aan, ik heb over mezelf nooit wat naar boven horen komen iig.

Ik denk dat het voor een groot deel aan jezelf ligt als je het niet naar je zin hebt op een manege, tussen sommige mensen is het ook hier haat en nijd, maar ik ben van mening dat het niet aan de manege ligt maar aan de mensen die er problemen hebben. Als het echt zo erg was geweest had ik er ook wel last van gehad.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 18:52

Zolang we sharir hebben (7,5 jaar) staat hij al dezelfde wei (met eigen inloopstal).
Toen hij kwam stond hij met alleen schapen, maar langzamerhand veranderde onze buurt een beetje in een paardenbuurt en kwamen er ook andere op dezelfde wei, en verdwenen weer.
Over het algemeen waren het soms hele aardige mensen, soms vreselijk irritante, en soms van allebij een beetje Haha!.
Er is een poosje geweest dat er 8 paarden op de wei stonden, toen werd er flink wat afgeroddeld, maar recht in het gezicht werd er heel aardig gedaan, je kent het misschien wel Lips are sealed . en soms ook denderende ruzie.
Nu staat er nog 1 andere merrie op de wei, dat meisje zie ik hooguit 1 keer in de maand, zei voert op nogal rare tijden (na 12-en snachts, en het ochtentvoer weet ik niet hoelaat, maar in iedergeval nooit als ik er ben) en tussen het voeren komt ze zelden dus tja dan kom je elkaar niet zo snel tegen.
Volgende week zaterdag komt er een nieuw (misschien tijdelijke) pony op de wei, die mensen heb ik al weleens gezien en zijn gelukkig sociaal Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:53

Ook ik sta op een manege, ik heb het er prima naar mijn zin, geen haat en nijd onderling, natuurlijk zijn er altijd mensen die elkaar wat minder liggen maar daar merk je heel weinig van, het gros van de mensen staat vaak wel klaar voor elkaar.
Paarden worden buitengezet binnengehaald enz. Ook niet echt commentaar langs de kant, ja ik sta best wel erg naar mijn zin.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:55

Op mijn vorige stal was het opzich wel gezellig, maar als je net iets anders over paarden dacht hoorde je er toch niet helemaal bij. En uiteindelijk is dat ontaard in een hoop gel*l. Gelukkig kreeg een aanbod om naar een andere stal te gaan en dat heb ik ook gedaan.

mijn huidige stal is veel kleiner. 5 paarden en 7 mensen. En een erg gezellig cluppie. Iedereen werkt hard en met veel liefde voor de paarden en dat scheelt al heel veel. Daarnaast hebben we geen echte kantine (wat vaak een enorme broedplaats is voor roddels, pesterijen etc).

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 19:58

Ik sta op een grote pensionstal, en ik heb het er prima naar mijn zin. Er staan allerlei mensen met allerlei soorten paarden, van dravers en renpaarden tot tuig- en dressuurpaarden, en dat maakt het juist leuk. Natuurlijk zijn er mensen waar ik het wat minder mee kan vinden, maar iedereen zegt elkaar vriendelijk gedag en hooglopende ruzies zijn er nooit. De meeste mensen hebben echt belangstelling voor elkaars paarden, en als iets goed gegaan is (wedstrijd o.i.d.) wordt er gemeend gefeliciteerd. Ik vind het een erg prettige stal waar je prima uit de voeten kan, en er staan toch zo'n 75 paarden.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:47

flair schreef:
Ik sta op een manege, ik rijd hier al een jaar of 11 en ken dus bijna iedereen. Ik heb het prima naar mijn zin, nooit ruzie, praat met iedereen gewoon, met de 1 wel wat meer dan met de ander. Roddels trek ik me niks van aan, ik heb over mezelf nooit wat naar boven horen komen iig.

Ik denk dat het voor een groot deel aan jezelf ligt als je het niet naar je zin hebt op een manege, tussen sommige mensen is het ook hier haat en nijd, maar ik ben van mening dat het niet aan de manege ligt maar aan de mensen die er problemen hebben. Als het echt zo erg was geweest had ik er ook wel last van gehad.


Ik heb het op dezelfde manege iets minder naar mijn zin gehad, maar ik ben ook niet zo'n manegetype...Knipoog Ik word helemaal kriebelig als mensen zich steeds met me bemoeien en 'tips' geven...Bloos
De pensionstal erna(iets kleiner) begon me ook al snel te vervelen en daarna heb ik nog een tijdje bij een vriendin van de ponyclub gestaan. Dat was echt super! Ik ben daar weggegaan, omdat we zelf een aantal stallen konden kopen en dat is natuurlijk helemaal ideaal Party!!
Ik hoef met niemand rekening te houden en er is niemand die aan mijn kop zeurt als ik mijn dag eens niet heb *LOL*

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 20:48

Bij mij was het zwaar k*t!!!
Iedereen werd door de eigenaar beschuldigd van vanalles(voer jatte,spullen kapotmaken enzow).Elke keer als me vriendin en ik daar aankwamen ontplofte die gast zowat!!

Nu staan me vriednin en ik allebei thuis,maar ik kom daar nog wel omdat me verzorgpaard daar ook staat.Ik negeer die eigenaar gewoon en met de rest kan ik het wel goed vinden!!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:04

Bij ons kan bijna iedereen het wel met elkaar vinden, zijn ook altijd bereid om elkaar te helpen als je iets niet weet/ergens mee zit. Tuurlijk word er onderling wel eens geroddeld, maar recht in het gezicht doet iedereen aardig tegen elkaar (ik ook, ookal heb ik wel eens kill neigingen naar 1 bepaald persoon, maar er staat ook een lekker ding dus het is wel goed verdeeld... Schijnheilig ).
Ben over het algemeen dus heel tevreden over de sfeer op stal, meestal is die echt super.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:50

Tja, bij ons wordt dus aardig geouweh*rd. Toen ik nog 's avonds kwam merkte ik er eigenlijk niets van, maar nu ik overdag kom dus wel. Ik probeer me er niets van aan te trekken (en zeker niet over een ander te kletsen), maar zo nu en dan baal ik er wel van. Ik bepaal gewoon lekker zelf wat ik met mijn paardje doe, tenslotte is ze helemaal van mij, betaal ik alles zelf en heb ik haar voor mijn plezier. Toch wil het bij sommigen wel eens verkeerd vallen dat ik niet elke dag rij, en vinden ze het raar dat ik het leuk vind om te kijken als mijn bijrijdster (een keertje extra) rijdt, terwijl ik het juist leuk vind om te zien hoe dat klikt en hoe goed Sheril bij haar loopt.
Het enige dat ze bereiken is dat ik juist niet ga rijden als ze miepen dat ik moet rijden, en dat ik ze niet meer op mijn paard wil hebben.

Verder kan het ook wel gezellig zijn hoor Haha! .

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:56

ik sta nu alleen bij een boer... dus weinig met andere mensen te maken Knipoog
Heb nu alleen een beetje woorden met mijn stalhouder, en wil er, om allerlei redenen, zo snel mogelijk weg. Heb een nieuwe stalling op het oog, en ga zo snel mogelijk over.
Is natuurlijk de vraag hoe het daar gaat. ach, ik heb me anderhalf in me eentje goed vermaakt, dus ze moeten het heel bont maken, mij weg te krijgen Knipoog

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 21:58

hmm gezellig dat wel met m'n pony's, maar ben stalruiter bij iemand thuis, mijn pony staat er + 5 andere pony's, ik ben de enige amazone daar, dus weinig peepz, dus of je het gezellig kunt noemen...jahhh mijn pony's zijn superrr.
mar als ik op de pensionstal kom, waar ik eerst stond dan is ut super gezellig, maar ja ken die peepz dan allemaal ook super goed, (van mijn leeftijd dan he) daar ga ik altijd mee om. kei vetjes gewoon!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:36

de sfeer tussen de mensen onderling is meestal BAGGER... maar... dat is overal!!

Over het algemeen is het wel okay... en er zijn perfecte faciliteiten... ik zal er alleen weggaan als ik in Groningen ga wonen... want het is de beste stal in Schiedam en omgeving... Lachen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:47

Wij staan hier maar met 3 mensen en de staleigenaar. Met 1 van deze mensen kan ik dus totaal niet overweg, met de staleigenaar en dat andere meisje wel heel erg goed! En degene die ik niet mag, is er eigenlijk nooit als ik er ben, dus het is hier eigenlijk heel gezellig!