Snik!!! Sando Artrose !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Snik!!! Sando Artrose !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 16:32

Sando gisteren weggebracht naar de kliniek in Someren.
Liep al 4 maanden kreupel, dan weer wel, dan weer niet, dan heftig, dan weer minder....Ben er al een tijdje dus mee aan het sukkelen.

2 maanden geleden, uitgebreid kreupelheids onderzoek gehad. niets te zien. Vorige week foto`s gemaakt, niets te zien.

Sando gisteren weer weggebracht, foto`s en testen enz.... Artrose !
In allebei zijn voorbenen en dan in de kogels. Daarbij komt ook dat hij een soort van verkalking heeft. Al met al zag het er niet zo spetterend uit en zagen de dierenartsen flinke veranderingen in zijn been.

Help ! Ik weet zo weinig over artrose.
Ik ga Sando morgen ophalen en vraag de dierenarts de hemd van het lijf.
Ik weet ook niet wat ik nu moet doen. Ik wil hem uiteraard graag laten helpen, ookal doe ik eigenlijks niets meer met Sando.
ik moest rekenen op de 2 keer dat hij is geweest en de foto`s en de testen en stalgeld en dan de eventuele operatie, op een 2000 euro...

Wie kan iets vertellen uit ervaring of wijsheid.

Bedankt !
Laatst bijgewerkt door Sando op 03-04-03 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-03 16:39

Sjimmy schreef:
Ik weet er ook niet veel van, maar ik wil je iig sterkte wensen!

ps. ik vind alleen dat eerste woord in je titel niet erg jofel, ik snap dat je baalt (zachtjes gezegd) maar kan je het misschien wijzigen?


In de opwelling !! Haha! Huilen

Mijn excuses, is aangepast.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 08:46

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Als ik me niet vergis heeft hij ook ?Verkalking ? bij die kogels.
Die kalk willen ze dan weghalen, want dat kan de pijn een klein gedeelte verzachten. Wat die Artrose betreft, nee daar is niets aan te doen, operatief. Dat wordt dan waarschijnlijk speciaal beslag en Primeval.
Ik begreep uit de woorden van de DA dat Sando het al vrij ernstig heeft.
Ik ga hem zo ophalen.....ga alles nog even goed vragen.

Alvast bedankt !


Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 01:26

Nou, ik heb Sando vandaag opgehaald bij de kliniek.
Ze willen opereren omdat ze dan een betere kijk hebben op wat er nu eigenlijk allemaal precies fout zit. Ze zeiden er wel bij dat ze niet optimistisch zijn over de operatie. Wat ik wel heel erg vreemd vond van de dierenarts......ze hadden nog nooit gehoord van Primeval ?? Verward

heb een afspraak gemaakt voor dinsdag om het te laten helpen, maar ik ben er eigenlijk niet zo uit. Ik denk dat Sando kreupel blijft als ik er niets aan doe. Aan de andere kant denken hun aan 2000 euro en een nog slechtere constatering van zijn kogels.....wat is wijsheid ?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 10:22

Het is een goede kliniek en op vrijdag komt daar altijd de professor van de faculteit in Utrecht. Die heeft ook naar de foto`s gekeken, en hetzelfde geconstateerd.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 11:35

Ja, maar ik wil hem dan wel eerst laten helpen.
Dat is denk ik wel beter , want die verkalking moet zo veel mogelijk weggehaald worden.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 19:41

Hij is geopereerd gisteren.
Wat ze zagen was niet erg veelbelovend. beschadigde gewrichten en kraakbeen. Maar ze hebben meer voor hem kunnen doen dan ze aanvankelijk dachten. Wellicht dat ik straks weer recreatief met hem kan gaan rijden, gelukkig. Tja, die artrose is nog hetzelfde, maar paarden kunnen best leven met artrose. Het was die verkalking die hem zo`n pijn veroorzaakte, en dat is er allemaal uit. Lets hope for the best !

Thanx voor al jullie reacties, heeft wel geholpen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 15:10

Adrienne schreef:
Klopt maar wat je even vergeet is dat bij artrose vaak chronische ontstekingen zitten. Door de doorbloeding te verhogen kunnen de afweercellen de bewuste plaats beter bereiken en de ontstekingen te lijf gaan. Verder worden afvalstoffen en vrij komende "gif" stoffen aangemaakt door de ontsteking afgevoerd.



Dit klinkt wel heel logisch.
Probeer het eerst zo even, voordat ik aan de rest begin. Wil ook nog wel even wachten met speciaal beslag en dergelijke.... Wel wil ik voor Sando ook Cortaflex gaan gebruiken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123, Furst, Nicje87, Noesie, Pierus, Renkle, Vagabondo, zivazoef en 150 bezoekers