Denk dat het ook bij Gennie niet lang meer duurt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Denk dat het ook bij Gennie niet lang meer duurt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 19:12

Sinds twee dagen is haar uier twee keer zo groot geworden, en ook de laatste twee dagen is haar karkater opeens helemeaal veranderd. Ze is harstikke zeikerig geworden, helemaal met borstelen. En vandaag was ze ook erg shaggie toen ik zonder zadel op haar klom. Ben toen maar naast haar gaan lopen om te stappen. Tja, hoogdrachtige merries moeten af en toe wel hun zin krijgen Haha!
Sinds vandaag maar het birthalarm om gedaan - ook hier was Gen niet van gediend, en dreigde een met haar achterbenen toen ik de antirolsingel vast maakte (helemaal niet strak ofzo). Dat heeft ze ook nog nooit gedaan Verward

Ik ben wel erg benieuwd wat er uit komt. Ze is namelijk wel gigantisch dik dit jaar (dikker dan vorig jaar) en ook vergt de drachtigheid meer van haar (slomer, erg rustig, en last van benen). Ik ben echt heel benieuwd. Ze is trouwens pas op 8 mei uitgerekend, maar veulend meestal een week eerder. Maar ik krijg nu sterk het gevoel dat het nog eerder zou kunnen komen!

Groetjes Ingrid


Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 20:04

Genderose kegelt nog niet, maar heeft ze vorig jaar ook niet echt gedaan (niet gemerkt in iedergeval - waren een half uurtje voor dat ze begon net weggegaan niets gemerkt)
Gelukkig heeft de boer sinds vorig jaar het birthalarm uit het stof gehaald en voor het eerst gebruikt, want zo'n ding is echt handig! (al was hij vorig jaar bijna te laat ze was al bijna klaar de floeperd)


Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-03 20:46

Ze is gedekt door Patriot (zo heette ie als het goed is) een hengst die in Vianen staat. Ik weet niet of ie is goedgekeurd Verward Maar hij is wel zwart net als Genderoosje Haha! Dat is het enige dat ik van hem weet.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 18:13

Vanacht dus voor de eerste nacht birthalarm op - gaat om 3 uur het alarm!! Dus de boer keihard rennen naar stal. Niets aan de hand, was gewoon plat gaan liggen slapen Haha! Muts is het ook, deed ze vorig jaar niet.
En ook smiddags toen ik weer kwam na het eten lag ze lekker in stal te slapen gaat ze rollen. Nou dat lukt niet, maar wel op een kant schuren, en ja hoor, ze lag te lang op haar kant te shcuren en ging binnen weer het alarm Tong uitsteken

Maar vandaag was haar uier helemaal groot. Groter dan gisteren. Zul je net zien dat het morgen gebeurtd, net de dag dat ik niet kom...

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-03 19:52

Gen heeft sinds gisteren dus haar birthalarm om. En check die PENS!!!
Afbeelding

En haar uiers zijn sinds gisteren nog voller geworden!! Beetje raar ziet het heir uit :-?
Afbeelding

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 17:57

Ik denk dat het nu helemaal niet lang meer zal duren...
Ze plast om het uur (als het geen half uur is), haar uiers zijn nog veeeeeeeeeeel dikker dan hierboven en haar achterhand is slap aan het worden. Haar staart hangt er maar een beetje bij Tong uitsteken Wel spannend...

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-03 20:07

Ik heb nu zoiets van: Dat veulen moet eruit!! Gennie heeft er best veel last van. Voor haar is het veel beter denk ik. Maar voor het veulen natuurlijk niet.
Mij maakt het ook allemaal niets meer uit, als mijn merrie er maar goed vanaf komt. Ik ben zo bang dat het fout gaat. Maar daar moet ik neit aan denken. Hopen dat er morgen of zo nsel mogelijk een vrolijke Genderose in de stal staat met een veulen naast zich. Beiden gezond, of in ieder geval Genderose..

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-03 18:44

Vandaag hing er een drupje melk aan haar uier!!!!!!!! Het zal dus nu zeker snel komen. Wel balen omdat ik morgen op meeting ga (buitenrit) en ik dus niet naar haar toe kan. Ik ga wel even van te voren langs even checken Haha! Ik vind het echt spannend! Ze had ook redelijk veel bloed weer verloren... Ik hoop dat alles goed gaat!! Echt spannend!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KaasSouffle_, lina1998, manic, MarjanB, Patriesje, Ptl4ever, Rianneko, Syb_sem en 105 bezoekers