Toon nog steeds niet iglo-mak, zucht...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 10:06

Wat een zeikerd is die bolle van mij zeg! Die kalfjesiglo staat al anderhalve week op het erf en Toon doet nog steeds alsof hij hem nog nooit gezien heeft! Ik heb al van alles geprobeerd: emmertje voer bij de iglo, eet hij rustig op met anderhalf oog op de kalfjes gericht, snuif snurk, huppel, trippel, oeps hij gooit een fiets tegen de vlakte die toevallig een beetje dicht bij die iglo geparkeerd stond... Wohaaa!!! Daar ga je dan helemaal van flippen natuurlijk als paard zijnde.
Er zijn meer paarden die niet blij zijn met die iglo, maar Toon spant de kroon, terwijl hij altijd zo nuchter is. Misschien moet zijn krachtvoer wel naar beneden, hij staat best flink in het voer omdat hij nogal lui is (hoop hem daarmee wat meer pep te geven), maar dan krijg je dus dit soort dingen. En met rijden is hij de laatste tijd ook erg kijkerig naar dingen die er echt niet zijn, maar effe doorlopen: neeeeee....

Mijn les ging gisteren dus ook voor geen meter, hij lette totaal niet op mij, terwijl het de vorige keer echt super ging!

Nou ja, vanavond wordt hij gekeurd voor de verzekering, kunnen we lachen: moet hij waarschijnlijk over het erf draven langs de iglo!! Gaat-ie in ieder geval mooi ruim, hihi!

Groetjes Mieke


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 11:27

Ha Mileentje, jij begrijpt me tenminste!

Dat mensvrouwtje van mij werd gisteren zomaar boos dat ik een tuigshow gaf op het erf! Maar ik weet gewoon zeker dat die iglo's bijten! En die zwartwitte huppeldingen met gele nummerborden aan hun oren ruiken raar en doen raar: ze steken steeds hun tong naar me uit!! Nou, ze kunnen mij meer vertellen, maar ik weet zeker dat ze aanvallen als ik ze de kans geef! Ik hou ze dus in de gaten, ook al hangt mijn vrouwtje een bak voer voor mijn neus! Ik eet het wel op hoor, want je moet pakken wat je pakken kan, maar ik ben gerust niet om te kopen hoor!

Met rijden was ze ook al boos (wat een zeikerd is dat vrouwmens van mij), want ik wou niet langs een heel eng stuk van de bak. En zondag wou ik niet langs een ander stuk van de bak. Tja, dat zij nou niet ziet dat daar drie paardetende monsters onder het zand zitten! Pff, gaf ze me zomaar een por met die prikdingen in mijn ribben!!

Nou ja, toen ben ik er maar voorzichtig langs gelopen, en dat heb ik elk rondje weer heel voorzichtig gedaan. Ik hoorde het mens wel even zachtjes lachen hoor, dus ik werd ook nog uitgelachen!!! Erg joh!

Ik ga maar eens een andere baan zoeken denk ik. Graaspaard dat lijkt me wel wat, het onderhouden van de weides, zodat het gras niet te lang wordt!

Nou toedeloe en ik zal die dierenarts vanavond even laten zien dat die iglo's niet gezond zijn!!

Groetjes van Toon

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 12:24

O, die witte springdingen hebben ze hier ook! Hadden ze zo'n moederding laatst vlak bij mijn stal in een kooitje gezet, moest ik DAAR ook nog langs!!! Ik heb geprobeerd om hem weg te blazen, maar hij was te zwaar denk ik! Hij zit er nog steeds!

Eigenlijk heb ik het heel zwaar hier.

Maar die prikdingen van de dierenarts vind ik niet eng, zij vindt mij namelijk leuk en ik krijg vaak complimentjes van haar (zij heeft tegen mijn vrouwtje gezegd dat ik goud waard ben en dat ze mij moest nemen ondanks dat ik iets van botjes of zo in mij voeten heb. Snap het probleem niet met die botjes hoor, ik loop toch?). En complimentjes van vreemden zijn leuker dan complimentjes van het vrouwtje. Dat geloof ik nou wel een keer.

Zeg Mileentje, ben jij ook wel eens bang voor omgezaagde bomendingen? Voor die dingen moet je ook uitkijken hoor, die pakken je!!!

En die zwartwitte griezels met gele nummerborden in die iglo die maken rare geluiden joh! Iets van beueoe of zo, schrok me wezenloos de eerste keer dat ik dat hoorde, volgens mij zijn het aliens!!


toedeloe, ik ga proberen om uit het hek te ontsnappen want ik wil hier niet zijn. Hier is nu niks te eten, dus ze kunnen me veel beter op stal zetten. Dat stro komt wel op hoor!

Toon


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-01 12:28

Ja Barley, daar moet je niet aan beginnen hoor, aan die dingen op je rug!

Daar weet ik alles van en Mileentje denk ik ook! Moet je met je hoofd naar beneden, maar dan niet om te grazen, nee gewoon zomaar. Ik zie het nut er niet van in hoor, krijg je spierpijn van! En dan moet je met je hoofd naar links en dan weer naar rechts zodat je bijna je kop stoot tegen een tegemoetkomende paal! En als je denkt dat je alles gehad hebt: moet je DOORLOPEN! Ik vind een kalm drafje mooi zat!

Nee Barley, je weet niet waar je aan begint!

Maar goed, soms doe ik erg mijn best en dan is mijn vrouwtje heel blij en dan krijg ik een snoepje of zo. Dan weet je waar je het voor doet!

Succes hoor Barley!

Toon


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amand0, ARCTN, Ashkerlon, Chantalla, ComscoreBot, GrapeshotBot, joyce83, lukka63, Monique1963, onpaard, Pellelilly, Poety, sterregoud, Wopkebrok en 7 bezoekers