Verslag BoktVeiling: 26/2/03 18:00 - westernles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Verslag BoktVeiling: 26/2/03 18:00 - westernles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-03 20:34

Nou, afgelopen vrijdag was het dan zo ver, de dagen afgeteld naar de westernles mèt spinnen.

Na een behoorlijke autorit, natuurlijk met wegomleidingen , toch nog netjes op tijd bij Jolanda (Colinda) aangekomen. Gezellig een bakkie gedaan, gekletst, gewacht op Jessica (Dimple) en toen... op naar Sallyman, haar kruising KWPN-er.

Jolanda heeft hem eerst even warm gereden en vertelde ondertussen waar ik bij hem op moest letten. Toen was het mijn beurt en dat was met opstappen wel even wennen want Sallyman is een stuk groter dan ik gewend ben Haha! Maar wat een heerlijk paard is dat zeg! Wat een genot om op te rijden Lovers De hulpen waren iets anders dan ik gewend was, maar Jolanda geeft goed les *LOL* dus dat was geen probleem.

Daarna hebben we eerst weer wat gedronken om vervolgens Colinda uit d'r stal te halen. Wat een stoeren merrie is dat zeg! Lovers Natuurlijk heeft Jolanda haar eerst weer warm gereden en gedraaid, want deze dame heeft wel een gebruiksaanwijzing en toen mocht ik Clown ... het meest enge vond ik eigenlijk nog dat Colinda op shanks gereden word, want daar heb ik geen ervaring mee. Eerst even gestapt, gedraafd en gegalopeerd en een stopje geprobeerd, maar die wilde niet uit de verf komen Party!!

Toen kwam het "moment suprème": het spinnen. Jolanda legde uit welke hulpen ik moest geven en daarna mocht ik het proberen en het lukte!!! Natuurlijk wel met behulp van Jolanda's kusgeluidjes en fluitje, waardoor we het helaas niet op de gevoelige plaat vast hebben kunnen leggen, maar WAT EEN SENSATIE!!! Dat een paard dat kan, zo snel om die achterhand draaien. Echt super!

Op weg naar huis nog een paar keer in gedachten herbeleefd en ik kon er niet van slapen. Zo verschrikkelijk gaaf!

Dankjewel Jolanda!!!

=^.,.^=

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 22:33

graag gedaan Bloos Knipoog heel leuk verslag

En ondanks dat je niet gewend bent met de shanks... ging alles super hoor Knipoog
Je hebt een ''vriendelijke'' hand, dus kun je met de shanks niet zoveel verkeerd doen... en anders had je het wel v. me gehoord Haha!

Colinda heeft idd een gebruiksaanwijzing, ja... maar ondanks dat, vond ik haar toch erg braaf Schijnheilig geen bokje, of ''raar'' doen, een aantal jaren geleden zou ik dit niet aangedurfd hebben Nerd
En met spinnen werd je niet eens duizelig Haha!

Met Sallyman reed je zo weg Cool , maar hij is ook echt super om op te rijden/leren... is dan ook m'n ''knulletje'' Lovers

Al met al is ons ''lesuurtje'' zo'n beetje uitgelopen naar een 1/2 dag, maar ik vondt het in ieder geval hartstikke leuk & gezellig, dus jij ook bedankt hoor

groetjes

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 16:17

He stoer dat de spin zo goed ging!!! Die heb ik dus net gemist
Jammer hoor! Maar het was vast heel erg gaaf!!

Ik vond het iig leuk om jullie live te ontmoeten en ik moet zeggen dat je hele leuke en schitterende paarden hebt, Jolan!!
Vooral Colinda vond ik erg imponerend, wat een bonk spieren zeg. Pling

En euh, kan een van jullie mij nog die naam van dat speciale bit doorgeven?? Dan kan ik effe verder geen pluizen en kijken of het voor ons ook wat is.

Volgen de foto's nog???

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 18:38

Dimple schreef:
Ik vond het iig leuk om jullie live te ontmoeten en ik moet zeggen dat je hele leuke en schitterende paarden hebt, Jolan!!
Vooral Colinda vond ik erg imponerend, wat een bonk spieren zeg. Pling

En euh, kan een van jullie mij nog die naam van dat speciale bit doorgeven?? Dan kan ik effe verder geen pluizen en kijken of het voor ons ook wat is.

Volgen de foto's nog???


dankjewel Bloos Knipoog
En ook leuk dat je erbij was, en weer eens iemand v. bokt te meeten Knipoog
De naam v. de fijne bitten heet ''Myler'' , en ongetwijfeld is er hier op bokt ook genoeg over te vinden... er is geloof ik een topic over geweest (western) over Myler bits.

groetjes

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-03 08:44

Ik heb eigenlijk alleen foto's en filmpjes van Jolanda, en een weinig spectaculair filmpje van ikke op Colinda in stap Gaaaap Knipoog , maar ik zal een kijken op ik misschien zo'n filmpje ergens kan zetten, kun je toch nog een spin zien, alleen met Jolanda erop Haha!

=^.,.^=

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 16:22

o jeee... Bloos nee toch?

dan hoop ik dat je eerst even kijkt, hoe ik er opsta

stuur het anders eerst ff naar mij Haha! want dit vindt ik doooodeng hoor, op het WWW Clown

groetjes