24 mei amateurkeuring bunschoten(arabier)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 18:34

Ik ga misschien wel ja.....maar eerst moet ik de inschrijving bij het AVS rondkrijgen. Welke categorie zou jij dan meedoen? Ik zou dan dus voor 3-jarige merries gaan.


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:27

Ik heb haar gezien ja.....mooi paardje hoor! Dan worden we concurrenten Knipoog daarzo....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 23:38

Ik wil heel graag ja, en krijg die inschrijving ook wel rond voor die tijd. Maar ja....ik moet haar wel keuringsklaar krijgen natuurlijk....dus daar hangt het een beetje vanaf. En anders volgend jaar....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 13:44

Ja het draven aan de hand moet wel lukken ja! Ik moet mij eerst maar eens verdiepen in de eisen van zo'n keuring!! Maar het lijkt mij een hele gave ervaring! Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:06

Riccardo: nou.....ik heb gekeken en die dag zou ik op zich wel de tijd hebben. Nu nog ff een paar mensen regelen die mee willen (voor vervoer etc). Het showhalster heb ik toevallig gisteren binnen gekregen, dus dat is al leuk! En het opstellen....ach....zoals ik al hoor maakt het niet uit of je een flater slaat Lachen...het gaat vooral om de lol en de ervaring. Ik heb er wel heel veel zin in als het door gaat..... Haha!

Foto's van mijn paardje staan natuurlijk in mijn profiel, maar hierbij alvast een voorproefje....

Afbeelding

Afbeelding

Nu moet ze nog showen natuurlijk....maar in een vreemde omgeving moet dat wel goedkomen Knipoog 1 ding is zeker.......ze zal de hele keuring bij elkaar hinniken, want dat kan ze als de beste....mijn expressieve dame!!! Tong uitsteken

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 22:22

Ik ga morgen het showhalster passen, maar ik heb helaas geen digi.. Boos! Anders hadden er morgen zeker weten foto's op BOKT gestaan....maar ja.

Ik oefen heel vaak met draven aan de hand (met NH-oefeningen) en dat gaat wel goed. Is wel goed voor mijn conditie, maar Yen leert ook al dat zij moet afremmen als ik de buitenbocht neem Knipoog Maar ja.....als ze in een vreemde omgeving is en met veel publiek zal het vast wel anders gaan Knipoog VIDEO camera's in de aanslag dus!!!


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 23:22

Ik ben ook erg trots op Yen....vooral haar lange zijde manen zijn haar paradepaardje..... Knipoog Ze is inderdaad vos, maar dan dus met lichtere manen. Maar Shatia is juist ook heel apart!!! Met die mooie zwarte manen. Haar koppie heeft wel een beetje dezelfde uitstraling als die van Yen.....een beetje kinderlijk en ondeugend nog!

Mijn showhalster is rood met zwart en mooie kraaltjes. Het is van wol met kwastjes ed. Echt arabische look! Ben benieuwd hoe hij staat en of hij uberhaupt past......En jouw showhalster?

Dat showen zal wel goedkomen ja, dat denk ik ook wel! Zodra ze nieuwe paarden ziet dan neemt ze een zeeeer verleiderlijke houding aan ( sl#t...hahaha Knipoog ).....dus dat komt goed.

Is Shatia nou je eigen paardje of verzorg je haar voor iemand anders Verward

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-03 23:50

Wauwwwww, wat een mooi showhalster!!!!! De mijne haalt het daar niet bij hoor.....maar ja....ik ben ook niet zo rijk op het moment Boos! Of valt de prijs wel mee....want dan ga ik ook nog ff langs Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 10:49

Het gaat zeker niet om duur of goedkoop! Maar mijn (egyptisch)showhalster is gewoon wat minder fijn (van wol met kwastjes). Het staat haar echt cool, maar met zo'n fijn halster komt het hoofd natuurlijk wel mooier uit! Ik heb helaas geen foto. Youko had ooit een leuke foto van Avalon met zo'n soort halster!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:57

Ik mag wel 10 fotorolletjes mee gaan nemen die dag om al die mooie arabs op de picture te zetten Knipoog)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:09

Ik denk dat niet veel tijd heb om goed te kijken naar al die kanjers, want mijn eigen kanjer vergt natuurlijk veel liefde en aandacht.......ik neem gewoon een heel team aan mensen mee, zodat we elkaar kunnen aflossen Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:12

Misschien komt de papa van Cheyenne ook wel.......ik hoop het, want daar ben ik echt smoooorverliefd op en ik wil hem graag eens in real life zien!

Afbeelding

G. Basgier!!!!!!!!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:16

Ja, en hij schijnt (volgens de fokker van Cheyenne) nog ontzettend lief te zijn ook!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 12:37

Ik zou het niet weten van G.Basgier of hij naar keuringen komt. Hij is wel bij de hengstenkeuring geweest en heeft daar een 1e premie behaald. Maar een echt showpaard is het volgens mij verder niet nee.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 13:33

Hee Annemieke! Dat zou ik echt gezellig vinden!!! Kun je mij helpen met toiletteren van Yen!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:12

Agh wat is ze toch ook een mooi meissie die Shatia. Ik ga even 2 foto's van Cheyenne in ITP zetten....is alweer zoooo lang geleden. Ik baal dat ik mijn digitale camera te leen heb gegeven voor een half jaar....boehoe!!! Dat zou nou handig geweest zijn, ook voor de keuring etc.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:14

Mammasan, jouw paardjes zijn ook echt plaatjes!!! Ik zie ze inderdaad wel in Bunschoten!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 22:05

Ja, en kan je die dan ook nabestellen ergens? Ik maak zowiezo wel foto's met mijn gewone camera, maar een digi is altijd makkelijker. Vooral voor de actiefoto's.....die heb ik bijna niet van Yen, terwijl ze zooo mooi kan lopen!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 22:53

De training van de amateurkeuring....tsja....het is toch amateur....zo precies komt het niet. Voor het draven aan de hand moet ikzelf in ieder geval wat meer conditie voor opbouwen Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:39

oliebol balen zeg! Maar wel beter hoor....stel je voor dat vogelpest nog meer uitbreid.....brrr Boos!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 21:40

haha, " oliebol" hoe verzinnen ze het hier op Bokt.....ik had toch echt iets anders geschreven...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 14:39

Krijg je je inschrijfgeld wel terug als Bunschoten niet door gaat???

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-03 21:03

Ohhh, dat zou ik wel balen vinden hoor! Ik heb nog geen startoverzicht gezien, maar dat kan nog niet, want de inschrijving kan tot 26 april namelijk. Ik moet Cheyenne dinsdag opgeven.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-03 22:17

Zijn er nog kledingvoorschriften voor de voorbrengers eigenlijk? En voorschriften voor het halster (wat voor type)?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:31

Mijn showhalster gebruik ik niet die dag; er zitten naar mijn zin teveel tierelantijnen aan. Ik kies voor een eenvoudig zwart touwtjehalster, daar komt haar hoofd het mooiste bij uit. Een echt chique voorbrenghalster heb ik nog geen geld voor....helaas. Ik neem aan dat het halster de uitslag niet zal beinvloeden, dat zou wel erg zijn.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Manadeluca, mellamoshan, MightyMike, Sourire, Titsia, Vagabondo en 115 bezoekers