Mijn tip voor een mooie staart!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Mijn tip voor een mooie staart!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 14:45

Maak de staart nat met lauw warm water. Doe een hoeveelheid babyshampoo of speciale paardenschampoo op je hand en smeer dit uit over de staart. Masseer de schampoo goed in, zodat het gelijkmatig is verdeeld. Sla de staart een keer dubbel en wrijf de twe helften tegen elkaar in. Nu een keertje uitspoelen met veel water en de hele gang van zaken nog eens herhalen.
Dan de cremespoeling inmasseren en een poosje in laten trekken daarna grondig uitspoelen.
Als de staart een beetje is opgedroogd kun je er nog anti-klit in spuiten. Nu is dit niet echt nodig omdat je er ook al cremespoeling in hebt gesmeerd.
Om de staart mooi vol te krijgen moet je hem uitpluisen. Dit doe je door met je handen plukje voor plukje te pakken. Niet met een kammetje want dan trek je er meer haren uit. Maar gewoon met je vingers de klitten uitelkaar halen.
Met de manen ga je hetzelfde te werk.

Om de manen en staart zo mooi te houden kun je er (iedere dag of om de dag) anti-klit spul opspuiten en daarna borstelen met een harde borstel.

Resultaat:
Afbeelding

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:53

je kan beter met een gewone haarbostel borstelen, trek je er minder haren uit en werkt perfect.

maar die staart van jou paard, wouwie Kwijl
Oeds heeft ook zon mooie volle staart, is wel veel werk he om iedere dag bij te houden

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:55

Zo, das een hele mooie staart.

Ga het ook eens proberen met creme spoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:25

Ook een goede tip alleen dat een stukkie goedkoper:
geef je geld niet uit aan speciale paardenshampoo want je wordt belazerd waar je bij staat. Een staart wordt ook schitterend met een beetje goedkope shampoo of een beetje vloeibare groene zeep. Na het wassen even uitzwaaien en inkneden met een (goedkoop merk) babyolie.

Uitborstelen met een gewone haarborstel als ' ie droog is, en je hebt een schitterend resultaat. De olie wordt niet vet en plakkerig, maar houdt je staart een week uit de klit, mooi glimmend, en vuilafstotend.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:40

Sonja schreef:
De olie wordt niet vet en plakkerig, maar houdt je staart een week uit de klit, mooi glimmend, en vuilafstotend.


Euh olie is ook vet Verward En het probleem met olie is dat je de staart altijd met zeep moet wassen om de olie er weer vanaf te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:49

Ik bedoel plakkerig, wat je van vieze spraytjes kan krijgen Haha!

En waarom zou je de olie er weer vanaf willen krijgen? Je kneedt het er niet voor niks in Verward

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 15:57

Plakt het vuil dan niet in de staart als die is ingesmeerd met olie? Dat is het eerste waar ik mee kom......

Plakkerig van de spray heb ik geen last van.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:04

Sterker nog, met antiklit spray blijft er juist niets aan plakken.
Ik heb nu ook een nieuw spulletje, groom magic ofzo.
Dootzichtige gel wat je erin moet smeren, echt fantastisch!
Want naast het feit dat het ontklit lijken de staarten veel voller, mijn paarden hebben vanzichzelf allemaal al volle staarten maar nu zijn zelfs de friezen er niets bij Haha!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:06

Wat moet je nou doen als je de staart voller wil krijgen.
Wel regelmatig wassen en uitpluizen, of een keer wassen en dan met anti- klit inspuiten.
Ik heb ze namelijk allebei gehoord Verward

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 16:17

Had die van mij maar zo'n mooie staart:D Heb je ook tips voor voorplukken? Want die van scrabble is echt miezerig, ik doe er niks aan en het groeit maar niet!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:08

Sjuimpje schreef:
Sterker nog, met antiklit spray blijft er juist niets aan plakken.
Ik heb nu ook een nieuw spulletje, groom magic ofzo.
Dootzichtige gel wat je erin moet smeren, echt fantastisch!
Want naast het feit dat het ontklit lijken de staarten veel voller, mijn paarden hebben vanzichzelf allemaal al volle staarten maar nu zijn zelfs de friezen er niets bij Haha!


Deze heb ik ook. Alleen nooit dat hele dopje eraf halen want dan gaat íe lekken en ligt je hele poetskist onder dat spul Tong uitsteken

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:03

Mijn tip, om de 3 of 4 dagen een paar druppels cowboy magic (misschien is groom magic van dezelfde leverancier? Cowboy Magic is ook een soort doorzichtige gel namelijk) in je hand, even wrijven, door de staart en manen wrijven en het je krijgt een volle, mooie dikke bos Lachen Bud heeft namelijk niet zo'n dikke staart en manen, maar lijkt zo al een stuk meer!

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:57

Wow, Odisse heeft een hele mooi dikke witte staart. Maar de onderkant blijft altijd grijs

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 10:24

Idd uitborstelen met een mensenborstel.

Wat ook een tip is: als je de shampoo/cremespoeling in laat werken, een knoop in de staart leggen, zodat het schuim er niet uit valt.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 12:51

Ik denk dat als ik Arie's staart met een mensen borstel probeer uit te kammen ik er echt niet doorheen kom. Hij heeft echt hele stugge haren.

Ik gebruik ook nooit paardenschampo, ik heb schampo van de kruitvat geloof ik Haha! Die werkt ook harstikke goed!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 23:02

Overigens vind ik je tip 's zomers. Of was jij de staart van je pony ook in de winter? Ik niet hoor

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:00

XoNo schreef:
Overigens vind ik je tip 's zomers. Of was jij de staart van je pony ook in de winter? Ik niet hoor


Ook in de winter was ik gewoon nappie zijn staart! Geen prutsmuts, gewoon een beetje lauwwarm water in een emmer en dan soppen. Als je geen lauwwarm water hebt, gewoon niet de staartwortel mee wassen, dan is het geenenkel probleem Knipoog

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 00:13

ik doe vaak een beetje hoefvet in de staart. Blijft ie mij los van, en gaat geweeeelig glimmen
Zal binnen kort een foto van baloe's staart maken, voor t pluizen en erna Tong uitsteken

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 13:20

Antiklitmiddel is alleen plakkerig als je het niet laat opdrogen. Dus na het spuiten niet meteen 'met je handen in het haar zitten' Haha! maar ff wachten en je kan er zo met je vingers door heen glijden.

Ik heb alleen ooit gehoord dat als je antiklit gebruikt het er ook weer uit moet wassen Verward Dan wordt het wel een heel groot karwei om je paard netjes rond te laten lopen om elke keer te wassen.

Enne...ff een vraag: halen jullie elke dag de staart uit de klit?? Ook als je thuis ff gaat rijden ofzo?? Lobke heeft een superdikke staart dus vind dat nogal veel werk! En niemand die het ziet natuurlijk.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 13:46

Ik borstel de staart en manen elke dag met een grove mensenborstel. 1x in de week doe ik er antiklit op, werkt prima.

Een vriendin van mij doe altijd babyolie in een spuitbus en verdunt dat met water. Helpt ook goed en is goedkoper, ik vind het dan aleen vies en vettig aaanvoelen, maar het glimt wel mooi.

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 14:25

ja lobke. Ik doe baloe's staart wel bijna elke dag. ook zijn staart is gigantisch!!!! Maar als ik t regelmatig bijhou ben ik er elke keer 5 a 10 min. mee bezig. In plaats van 1 keer in de zoveel tijd 1.5 uur!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 14:25

Hé Haffie ... ik ga je tip zo effe uitproberen Haha! Volgens mij werkt ie wel.

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:00

ikke doe het zo....
paardenshampoo ( anti jeuk want dat heeft ie nl) in een emmer lauw water de hele staart er zover mogelijk inhangen en de wortel met de hand goed nat maken, lekker laten weken en goed door het water halen...
dan opnieuw wassen en idd dubbelslaan en de helften goed tegen elkaar wrijven....
goed naspoelen en dan met 1 hele liter keukenzijn naspoelen...
beetje antiklit en met de vingers uitpluizen, in de wei zetten en de wind als fohn gebruiken...
daarna de carmen roller set erin et voila!!!!!!!!!!!

dat laatste is een grol natuurlijk

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:20

Sjuimpje schreef:
Sterker nog, met antiklit spray blijft er juist niets aan plakken.
Ik heb nu ook een nieuw spulletje, groom magic ofzo.
Dootzichtige gel wat je erin moet smeren, echt fantastisch!
Want naast het feit dat het ontklit lijken de staarten veel voller, mijn paarden hebben vanzichzelf allemaal al volle staarten maar nu zijn zelfs de friezen er niets bij Haha!


Ik heb het volgens mij ook en heet Riders Magic van Leovet. Super spul! De klitten glijden er gelijk uit, het ruikt heerlijk en het haar voelt gelijk zacht en soepel. Ook valt de staart veel mooier!

mrnino

Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Een plaatsjuh bij `t ijsselmeer ENKHUIZEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 20:25

hey nog bedankt voor alleh tips iedereen.
nu heb ik genoeg ideen voor as zondag (wedstrijd met nu al een grijze staart)