Dan vind ik hem weer zo lief :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Dan vind ik hem weer zo lief :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 20:08

Rocky heeft gister ijzers gekregen, het wordt weer lekker weer, dus ik vond het tijd om ook eens een keer met hem naar buiten te gaan.
Nou, toen heeft ie zich al perfect gedragen Lovers elke keer braaf voetje, alle kanten op, hij heeft maar 1 keer zich omgedraaid terwijl ie op 3 benen stond. (Al dacht hij soms dat de hoefsmid z'n shirt ook eetbaar was Schijnheilig )
Eigenlijk afgesproken om zondag pas echt naar buiten te gaan, zodat we de tijd hadden en er iemand op de fiets meekon.
Vandaag weer gaan rijden en bedacht opeens, dat ik wel gewoon maar een half uurtje kon rijden in de bak en daarna lekker op het fietspad uitstappen, is hij al een beetje moe en konden we mooi zien hoe hij reageerde.
In de bak ging het niet echt goed, hij was laatste tijd gestopt met vol op de rem gaan als hij een tikje kreeg of moest aangalopperen, maar vandaag vond hij dat wel weer heel leuk.
Dus daar gingen we maar weer met sliding stops tegen het hek op in het begin al met aandraven.
Later met de galop was ik hem zo zat, dat ie even een keiharde mep heeft gehad (dat is er dan ook maar 1 keer nodig, en hij reageert weer op elk klein tikje) toen wist hij opeens wel wat galop was, maar dan vooral met een stel bokkensprongen er tussendoor.
Normaal ben ik niet zo'n held meer als een paar jaar terug, maar hem toch maar vooruit "getrapt" (even m'n hielen i.p.v. m'n kuiten erin) en toen konden we ook gewoon galopperen, weer terug en weer aanspringen.
Daarna maar naar buiten, vroeg me wel af hoe hij zich dan zou gedragen, maar aangezien hij op het eind braaf was in de bak, vol goede moed naar buiten.
En die goede moed is beloond, hij heeft helemaal niks uitgespookt. (We hebben wel alleen maar gestapt, maar zo'n held ben ik niet buiten nadat mijn laatste keer buiten rijden is uitgelopen op een paard wat niet te houden was en in de kont van z'n voorganger bleef lopen als ik m'n teugels maar strak genoeg hield, anders gingen we er voorbij)
Alleen de brommers die voorbij kwamen waren iets minder, de eerste keer liepen we richting sloot (was gewoon aanstellerij, als hij aan de hand mag grazen is er ook niets aan de hand) en de 2e keer liep hij gewoon rustig door.
Hij is nog wel 2 keer uitgegleden op de witte strepen volgens mij, maar z'n ijzertjes zien er ook nog zo glad uit Tong uitsteken
Het is wel een erg lang verhaal geworden volgens mij, maar ik moest het even kwijt, ben helemaal blij Lachen

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:22

Dat is wel goed dat hij buiten rustig was he Knipoog
En ja soms vraagt een paard eens om een goede tik van de zweep want anders blijven ze gewoon met jou voeten spelen he en dan is er op het laaste niks meer mee aan tevangen Scheve mond