wie heeft er wel een paard.....?!?!?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 16:50

Hoe oud ben je dan?
Ik ben nu 26 en heb een eigen paard sinds 2 jaar. Vroeger heb ik wel jaren een verzorgpony gehad, wat me op zich vrij goed is bevallen. Op die manier kun je ook kijken of je er aan toe bent om een eigen pony te hebben, vooral als de eigenaar wat verantwoordelijkheid bij jou neerlegt. Weet je wat denk ik de angst van jou ouders is? Dat jij nu erg enthousiast bent over een eigen pony, maar met een jaar of 2 jongens erg leuk gaat vinden, uitgaan erg leuk, mischien een bijbaantje, en je pony dan maar in het land laat staan... En dat zou voor het beest wel erg jammer zijn. Ik heb het bij een kennisje van mij gezien, dat meisje is nu 17. Was 14 toen ze haar pony kreeg, is ca 1 jaar erg fanatiek geweest, en rijdt nu maxiamaal eens per week. Dus die pony moet nu weg...
Heb het er nog eens over met je ouders, evt zou je ipv een pony kopen, ook een gaan leasen. Op veel maneges kan dit tegenwoordig. De pony blijft in bezit van de manege, maar voor een bepaald bedrag in de maand (aan onderhoud, ed) mag je er alles mee doen wat je wilt, lessen, wedstrijden, buitenrijden, ed.


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 17:16

Ja, begeleiding is erg belangrijk. Ook om niet te angstig te wordenals je er eens naast ligt. Mensen bij ons in de buurt hebben ca 2 jaar terug een Haflinger gekocht. Pa ma en 2 dochters rijden erop. Ma durft niet meer, nu ze er een paar keer naast heeft gelegen, pa durft niet meer buiten te rijden omdat paardje er goed van door is gegaan, hoe het met de kids gaat weet ik niet, die hebben in elk geval iedere week les. Ik vind het erg belangrijk dat je zelf al heel wat lessen hebt gehad voor je een eigen paard koopt. Als iemand anders in het gezin rijdt, is het weer een ander verhaal, dan kun je het van elkaar overnemen, elkaar helpen. Maar als je ouders niets met paarden hebben en het grotendeeld van jou alleen afhangt, is begeleiding (les) erg belangrijk!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Camino_S, Liiesjjj, marte_kandia, Pantykous, Supertje, Telpeva, W1ckedWitch, xDeena_ en 104 bezoekers