Waarschuwing!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maitu
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-10-02

Waarschuwing!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 14:17

In mijn paddocks gebruik ik van die ijzeren veren met poortgreep om de hoek af te schuinen; zo kan ik altijd met droge voeten een paard buiten zetten en binnenhalen.

Gisteren heb ik daardoor echter een hoop ellende meegemaakt! Die rotdingen komen er bij mij dus niet meer in Boos!

Wat is er gebeurt:
Paard heeft waarschijnlijk met staart in/over het veersysteem geslagen waardoor de veer als een wokkel in haar staartharen vast is gaan zitten
->paard krijgt stroom->raakt in paniek-> trekt in paniek veer los-> deze rekt uit (is uiteindelijk ijzerdraad van ca 3m of zo lang)->paard helemaal in paniek->veer is waarschijnlijk om haar benen of zo gekomen-> arme beest is dwars door alle omheiningen gegaan richting woonhuis, waar ons zwembad ligt Frusty Frusty
Gelukkig hoorde ik op dat moment de honden tekeer gaan (stond onder de douche Bloos )-> paard was inmiddels totaal buiten zinnen, sloeg wild om zich heen om dat enge ding kwijt te raken-> heb haar met de grootste moeite bij het zwembad weg kunnen krijgen en uiteindelijk op kunnen sluiten in d'r stal
Maar hoe krijg je dan vervolgens dat ding uit haar staart?? Ze sloeg zowat de hele stal kapot en had absoluut een licence to kill Boos!
Heb met gevaar voor eigen leven mbv een hark de veer gepakt en die door vriendlief (die groen en geel zag van schrik) strak laten trekken, zodat het in ieder geval niet meer tegen haar benen kwam, vervolgens met bezem een enorme klap op d'r kont gegeven en als de bliksem naar d'r hoofd gevlogen om haar een halster aan te doen---->vervolgens heb ik die ellendige veer uit haar staart moeten knippen Huilen Huilen ....plukken van wel 50 cm
Dus ben gewaarschuwd Nerd

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:21

Dat haar groeit gelukkig weer aan. Ben allang blij te horen dat ze verder niet gewond is geraakt. Wel een naar verhaal hoor!

=^.,.^=

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:21

Je bent volgens mij niet de eerste.Ik heb al meer van dit soort verhalen gehoord en gelezen!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:23

Getver, dat is echt iets wat je nooit hoopt mee te maken. Gelukkig dat het nog betrekkelijk goed is afgelopen en bedankt voor de waarschuwing !

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:59

gelukkig dat je paard niet in het zwembad was gevallen, ik moet er niet aan denken Scheve mond
Het is dus nog goed afgelopen!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:39

Jeetje, daar zou je niet eens over nadenken met die dingen. Wij hebben echter van die grepen met hard plastic er omheen. Volgens mij kan daar minder snel iets mis mee gaan.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 16:21

Verschrikkelijk zeg!!

Zelf heb ik een keer meegemaakt dat het paard gewoon dwars er doorheen is gerend, met alle snijwonden van dien... Ik vind het ondingen!!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 16:48

He gatver, wat een drama zeg! Gelukkig is er niemand gewond geraakt! Die omschrijving van dat materiaal komt me overigens helemaal niet bekend voor, wij hebben dat spul gelukkig niet.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 01:16

Ik heb een paar jaar terug gezien dat iemand een nieuw paard bij een groepje paarden zette. Het paard was al maanden niet meer buiten geweest en die groep liep dus al maanden bij elkaar. Dat paard was daar nog nooit geweest.
Hij gaat aan het rennen, in draf heel het weiland door, dat ging nog goed. Hij komt weer terug, komt in de buurt van dat groepje pony's en wordt wat opgejaagd. Die eigenaren stonden nog bij de ingang, die er uit zag als een soort schapen-opvang-hoek. Een soort uitbouwtje van draad in het weiland dus. Het paard rent naar zijn baasjes, komt met een achterbeen precies bij zo'n greep in het draad, verschiet daarvan en racet weg. Die greep wordt helemaal uitgerekt, raakt los, draait om zijn bovenachterbeen, in de buurt van zijn lies.... Het paard racet naar achter in het land, raakt daar de slootkant in....
Wij allemaal denken dat hij de sloot in raakt, maar nee hij kwam weer omhoog uit de slootkant, racet weer terug, op drie benen, het vierde been bungelde iedere "galoppas" heen en weer...
Vreselijk gezicht om te zien. Het paard bleek toen de dierenarts kwam, al zijn pezen doorgesneden te hebben en is ter plekke ingeslapen. Gelukkig was de eigenaar van het land niet thuis en er dus niet de oorzaak van en hebben de eigenaren van het paard zelf zo dom gehandeld. Het was voor een paardenkenner fout op fout op fout, maar ze hadden grote pech, dat het precies zo'n greep was en dat hij dar precies in terecht kwam. Het meisje zou er twee maanden later mee naar Deurne gaan en gunde het dier nog een paar maanden rust en vrijheid, maar het heeft er 5 minuten van mogen genieten....
Dus nooit zo'n greep gebruiken, levensgevaarlijk! Dit zal ik nooit vergeten, het was een van mijn meest afgrijselijke ervaring met paarden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 03:00

Ik ken die dingen ook niet, heeft iemand er een foto van of iets dergelijks? Trouwens verschrikkelijike verhalen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 08:49

Ik heb meer vervelende verhalen gehoord over dat soort materiaal. Gelukkig dat er niemand gewond is geraakt en bedankt voor de waarschuwing. Hoe is het nu met je paard?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 08:56

Ik heb ze er vorig jaar ook allemaal uitgegooid,
er zijn bij mij geen ongelukken mee gebeurd maar er was al wel een paard doorheen gerend. Liever voorkomen als genezen dacht ik toen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:25

Idd thanx voor de waarschuwing.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:49

Hoe zien die dingen eruit. Ik heb alleen de grepen met plastic handvaten en daar zit ook wel een spiraal in alleen denk ik niet dat ze daar in kunnen blijven hangen.
Iemand een plaatje van zo'n ding?

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:55

tja wij hadden woensdag hetzelfde. Baloe is in paniek erover gesprongen. Alleen wegend de castratie had hij last van zn achterbenen. Is er met 1 been in blijven hangen....

Zwelgje schreef:
Hoe zien die dingen eruit. Ik heb alleen de grepen met plastic handvaten en daar zit ook wel een spiraal in alleen denk ik niet dat ze daar in kunnen blijven hangen.
Iemand een plaatje van zo'n ding?


Baloe is idd in zo'n ding terecht gekomen....
GElukkig gaf hij zo'n bok, dat hij t draad kwijt was. Hij heeft het ding wel behoorlijk gesloopt!

Ik was ook wel geschrokken toen ik het hoorde. Maar ben maar wat blij dat hij niet over het prikkeldraad is gesprongen...