Up's en down's vandaag in les

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Up's en down's vandaag in les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 23:19

Hehe heb net een uur les gehad, en wat voor een!!
Ik kreeg altijd maar een half uur les, wat wel vaak uitliep tot 3 kwartier. Maar sinds we op die nieuwe stal staan moet mijn instructrice alleen voor mij (of zus) komen. En we konden ondertussen wel wat langer les gebruiken. We hebben steeds meer op te oefenen Haha!

De les begon al goed. Kreeg echt een gigantische bok in draf. Waar mijn instructrice al op gilde: "dat doet ie anders nooit" Lachen

Nou het rond en laag ging gewoon goed niks mis mee. Daarna oprichten ging ook nog goed en de schouderbinnenwaarts daarbij ook. Maar de travers en appyementen gingen echt slecht!! Bloos
Nou is Magic wel super hengstig nu en daardoor heeft ze altijd wat meer moeite met buiging.

Verder gingen uigestrekte draf en galop zelfs boven verwachting! En daarna de contragalop en changementen.

We zijn hard aan het oefenen met de changementen, maar door onze schuld is Magic ze een beetje verleerd. We wilden toen ze jong was absoluut niet dat ze omsprong, want de contragalop moest wel gaan. Wisten wij veel dat we nog eens changementen moesten gaan rijden.

Linksom doet Magic ze ondertussen al aardig goed. Maar rechtsom niet echt, is gewoon nog erg moeilijk.
Eerst linksom: in 1x goed, braaf paard. En toen de andere kant op. De eerste keer reageerde ze niet op mijn hulpen zoals ik gewild had, dus ik deed IETS en ze maakte de 'perfecte' changement. Echt de beste tot nu toe. Alleen dacht ik dat ze een flinke bok gaf, zo voelde het!!
En mijn instructrice gillen: Wat deed je?? Mijn antw: Verward Ik had geen idee Frusty

Maar het begin is er, overigens daarna luchte het lang niet meer zo goed, helaas. We gaan stug door met oefenen, ooit komt de dag... (we zijn er nog maar net mee begonnen hoor).

Een les waarbij het dus erg op en af ging, maar ik ben super tevreden Cool

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:05

Als je zelf tevreden bent is het goed he!
De les kan ook niet altijd super gaan he. Knipoog