informatie gezocht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
radnah2

Berichten: 2413
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Onder de brug

informatie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 22:08

hoi,
ik wilde wat vragen Nerd :
Ik neem binnenkort een paard van iemand over!! Nou heeft dat paard de hele winter op stal gestaan!! (soms wel buiten hoor). Nu wil ik hem stallen op een weiland. Koe Op het weiland staan nu schapen dus het gras is kort. Maar nu is de vraag of het paard hoefbevangenheid kan krijgen want de een zegt van wel en de ander zegt van niet en ik snap er helemaal niks van!!

Weiland afsluiten met draden enzo heeft geen zin want hij springt er gewoon overheen!!
Op stal zetten en langzaam laten wennen hebben wij ook over gedacht maar we zoeken een andere oplossing omdat er geen stal bij zit alleen een schuilstal/inloopstal die je niet echt kan afsluiten! Maar we zoeken een ander oplossing!
Andere dingen zoals aan een dek denken en wormenkuur enzo hoef ik niet te weten want dat weet ik al!! Party!! Niet boos bedoelt maar daar gaat mijn vraag niet om dus heb ik er niks aan! Boos! Wel aardig hoor! Lachen

Ik hoop dat ik veel reacties krijg want het heeft erge SPOED!!! Slapen Alvast erge bedankt!!

groetjes Verdrietig

ps. Sorry als er spelfouten zijn of typfouten maar heb het ff snel getypt!! Scheve mond

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 17:39

Het is toch beter om je paard eerst te laten wennen aan het gras, dus niet gelijk de hele dag buiten. Daardoor kan hij idd hoefbevangen worden of koliek of id krijgen. Wel kun je je paard redelijk snel laten wennen, doordat het gras kort is en er zit nu ook nog niet veel voeding in het gras. Je kunt bv beginnen met 3 uur en steeds 2 of meer uur erbij. Maar gelijk hele dagen op het gras zou ik in ieder geval niet doen!!

fran
Berichten: 7
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:26

je moet je paard eerst rustig laten wennen aan het weiland anders kan hij hoefbevangen raken. En gebruik schrikdraad om het weiland te verdelen daar durven veel paarden niet overheen. Of bouw een deur in je schuilstal

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:50

Als het gras daadwerkelijk gemilimetert is door de schapen, dan zou ik me niet druk maken om hoefbevangenheid. Wel opletten als het een heel groot stuk is en het gras dadelijk aan z'n voorjaarsgroei begint, dan is het risico wel reeel. Opdelen is dan een mogelijkheid. Indien hij weinig ontzag heeft voor schrikdraad, zou je koeienschrik kunnen overwegen, die komt harder aan (meer energie), hoewel ook dit geen garantie biedt en zeker een risico van ongelukken met zich meebrengt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:22

Idd Kiamyd. Je kan je paard eerst beter effe laten wennen!

radnah2

Berichten: 2413
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Onder de brug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 22:38

Ik heb iets gehoord dat er een soort muilkorf bestaat voor paarden zodat ze niet teveel gras eten!! We willen dit gaan proberen en anders gaan we de schuilstal proberen te sluiten zodat het een soort stal word! En dan mag ie de eerste keren alleen naar buiten als wij er zijn!

Schrikdraad helpt niet voor zo ver ik weet!! De vorige eigenaren hadden dat gedaan en toen was ie erover heen gesprongen.

Maar we proberen het bovenstaande en hopen dat alles goed gaat!!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:28

mijn paard is van het najaar bij mij gekomen, en gelijk van stal op redelijk volle wei. Ik kon namelijk echt niet anders. Dit is wel goed gegaan...
maar ik zou zeker rustig gaan opbouwen....