Na een jaar weer op paard gezeten !

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Na een jaar weer op paard gezeten !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 19:09

Vandaag was echt mijn geluksdag !
Helion was in een supergoed humeur, het zonnetje scheen, de "bak" lag er netjes bij (gisteren en eergisteren hard aan gewerkt) en ik vond dat het er maar eens van moest komen.

Vorig voorjaar heb ik voor het laatst op Helion gezeten, na een gedwongen stop van een jaar.
Dat ging in eerste instantie wel goed, maar omdat ik door een auto-ongeluk een mankement aan m'n nek/rug had opgelopen, heb ik na een paar keer rijden af moeten haken.
Zodoende staat m'n mannetje al min of meer 2 jaar stil.

De laatste week heb ik hem bijna dagelijks gelongeerd.
Vorig jaar heb ik dit een week of 6 volgehouden voordat ik er op ging zitten, maar deze keer wilde ik het anders doen.
Gewoon even rondslingeren Knipoog en dan de stoute schoenen aantrekken en maar zien waar het schip gaat stranden.
Het rare was dat ik helemaal niet bang of nerveus was, hoewel ik geen idee had wat ie zou gaan flikken en in hoeverre ik dit "geweld" lichamelijk zou kunnen doorstaan.
En het lukte nog ook !!!
'k Heb gewoon net gedaan of er niks aan de hand was, ben opgestapt, weggestapt en zo een minuut of 10 rondgereden.
Zelfs nog even een stukje gedraafd, welliswaar maar een stuk of 20 passen, maar toch Knipoog
Helion was erg braaf en had er duidelijk zin in !

Kortom: ik ben supertrots op m'n mannetje en ook wel een beetje op mezelf Haha!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 20:55

Wat een leuke reacties allemaal, bedankt !
Dat doet me echt goed hoor !

Lielle en Mickey: het kan nog eventjes duren, maar het begin is er in elk geval. Wordt aan gewerkt en ik verheug me al op de rit !

Daan: Absoluut, gisteren was echt m'n geluksdag. Ik heb de hele avond zitten glunderen in de bank van trots.

Margreet: jazeker, meneer krijgt dagelijks een flinke rosbeurt. Die verschrikkelijke witte (grijze/bruine Clown ) haren vallen nu bij bosjes uit en er komt weer een stukje originele kleur tevoorschijn (heeeey, het is een schimmel )
't Lijf trekt het eigenlijk niet, maar daar probeer ik sch*t aan te hebben.
'k Heb geen zin meer om me nog langer aan te passen aan dat onwillige lijf van me, dus dat moet zich maar aanpassen aan mij Knipoog
Voorlopig makkelijker gezegd dan gedaan want nu zit ik met de gebakken peren.
Geen nood, morgen ga ik het weer proberen !
Deze keer ga ik door totdat ik er bij neerval Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 20:17

The story continues :

Vandaag heeft m'n expiriment weer een vervolg gekregen.
Ik had me voorgenomen om een minuutje of 5 wat rondjes te stappen, maar toen ik eenmaal op m'n pluizebol zat smaakte het toch naar meer.
Uiteindelijk hebben we 25 minuten rondgehobbeld waarvan zeker 15 rondjes in draf.
Klinkt misschien erg sullig, maar voor mij is het een hele overwinning .

Ik probeer wel om een wat andere rijstijl aan te houden dan wat ik gewend was (lastig hoor).
Even sterren kijken wordt geaccepteerd en dat het tempo niet helemaal "van mij" is kan ook door de beugel.
Zo probeer ik mezelf toch wat te ontzien en door de confrontatie te vermijden probeer ik om "op braaf" te rijden.
Niet echt m'n stijl, maar ik moet toch ergens beginnen en het lijkt me een mooi compromis tussen alles of niks Knipoog
Oh ja, toch stiekem nog even geprobeerd of het knopje "achteruit" nog werkte, en dat was gelukkig zo }>
De rest zien we later wel, voorlopig geniet ik van elk rondje dat gemaakt wordt


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 21:28

Vendell"]
[quote="Oscar schreef:
De rest zien we later wel, voorlopig geniet ik van elk rondje dat gemaakt wordt


En genieten is het aller belangrijkste wat er is... er is al genoeg ellende!
Voelde je de wind in je haar en het zonnetje die hem zo lekker liet geuren? Toppie!!!!
[/quote]

Zeker, daar gaat het toch allemaal om !
De wind in m'n haar heb ik helaas niet gevoeld, voor de zekerheid heb ik m'n champignon maar opgezet Knipoog Haha!

Billy en Jurga: bedankt voor jullie enthousiaste reacties

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 21:40

Tyrza schreef:
wat kan tevredenheid toch simpel zijn he?

Groot respect voor je!

Fijn ook dat je het lekker kwijt kan hier, he? Pling


Dank je !
Inderdaad erg fijn om hier m'n verhaal te kunnen spuien, dat werkt toch stimulerend.
Mijn paardje staat ergens aan huis gestald, dus helaas niemand om m'n ervaringen mee uit te wisselen.
Ik heb maar besloten om hier regelmatig een update te plaatsen, zo heb ik ook voor mezelf een stok achter de deur Knipoog

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 08:22

Tyrza schreef:
nah, morgen een paar wisseltjes om de pas en wat passage... Haha! toch?


Passage hebben we al gedaan per ongeluk :D

Margreet, de wedstrijden voor a.s. zaterdag zitten helaas al vol, dus dat moet nog even wachten. Knipoog
De schaafwondjes zijn keurig dicht, de grotere wond aan z'n voorbeen geneest erg voorspoedig.
't Zit in elk geval helemaal dicht en je ziet de oppervlakte ook snel kleiner worden. Gelukkig zit het net niet in de weg tijdens het lopen en de singel kan ook net vast zonder de wond te raken.
Jaja, soms hebben we ook nog wel een beetje geluk

Daan, met het vertrouwen zit het gelukkig wel goed. We hebben natuurlijk toch een band opgebouwd en samen al heel wat dingen meegemaakt. Dat komt nu goed van pas, want we hebben elkaar hard nodig (de dove en de blinde Knipoog Haha! ).

Mickey, dat lijkt me een goed plan !
Je moet tenslotte wel weten wat voor vlees je in de kuip hebt Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 20:25

Het kan allemaal niet op, alweer een nieuw avontuur van Dikkie Dik Haha! :

Wegens succes geprolongeerd, dus vanavond weer m'n schimmeltje gezadeld.
Ook deze keer weer geen vuiltje aan de lucht, meneer gedroeg zich weer superbraaf.

Wel een paar kleine incidentjes die ik jullie niet wil onthouden:
- Na een flinke struikelpartij van m'n knolletje ben ik voor de eerste keer getest op rekbaarheid. Ging goed, ik kom al met m'n vingertoppen tot aan z'n oren en weer terug ook
- 'k Heb heel stoer geprobeerd er een galopje uit te persen Cool
Het signaal kwam niet helemaal duidelijk door, waarop mijn vraag beantwoord werd met een vol rondje...... tsja, het was iets tussen draf en galop in...... afijn, Anky zou er vast trots op geweest zijn Haha! .
- Uiteindelijk toch de juiste frequentie voor de galop gevonden en een half rondje galop gedaan. Niet veel, maar we zijn weer een stukje verder

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 22:05

Margreet schreef:
Zo hee, het kan niet op! Dat gaat even de goede kant op zeg!!!
Morgen springen? Knipoog


Ja, dat zou ik wel willen, maar het puissance springen op Indoor Brabant is helaas net voorbij Knipoog
Jammer Boos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 22:11

Colga schreef:
Dat gaat zeker hartstikke goed! Zelfs een galopje *LOL* Volgens mij kan je week al niet meer stuk Haha!


Precies, ik zit hier m'n eigen feestje te vieren !
Maar Colga: wat ik kan, kun jij ook hoor * hint hint *

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 22:15

Margreet, denk je dat je wat kunt maken van een setje betonbuizen, containerschotten en een stuk tuinslang ? Knipoog
Daar zoek ik nl. nog een leuke bestemming voor !

Meys, daar sluit ik me helemaal bij aan. Dat het luie zweet er maar eens goed uit mag komen Vork


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers