Joepie! Vandaag weer voor het eerst het land op!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Joepie! Vandaag weer voor het eerst het land op!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 09:30

Vanmiddag gaan de pensionpaarden bij onze manege voor het eerst sinds het nieuwe jaar weer het land op, dat zal een scheurpartij worden!!
Eerst langszaam opbouwen, elke keer wat langer en dan in de zomer hele dagen op het land. Een heerlijk gevoel!

Staan jullie paarden al op het weiland?

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:41

Lijkt me echt leuk om te zien al die paarden lekker gek doen Haha! En daarna lekker rollen enz.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 12:28

Helaas ben ik er op dat moment niet bij, want ze doen het vanmiddag al, maar geeft niet. Die paarden worden dan helemaal gek, keihard heen en weer scheuren (is toch een behoorlijk groot land), zenuwachtig gras eten, rollen en weer het hele spel van voor af aan!!!

deedee19

Berichten: 7930
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:54

Mijn paardje staat het hele jaar in de wei ('s winters wel 's nachts op stal)

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:50

tommy, zijn fjordenvriendje ulisco en zijn haflingermaatjes aram maira axel en kylian zijn zondagmorgen naar buiten gegaan.
het is altijd een feest, eerst los in de bak met z'n allen en dan hek open en gaan met die beesten.
helaas waren we er zelf niet bij, wij zaten in de efteling met de zaak.
toen ik gisteren even ging kijken draaide hij spontaan zin hoofd om en ging vrolijk verder eten van het net gevoerde hooi.
als het niet ineens superslecht weer gaat worden blijven ze tot oktober ofzo buiten.
de overige paardjes gaan over een paar weken, als het 's nachts wat minder koud wordt.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:50

Bij ons gaan ze hopenlijk komend weekend, alleen de merries met veulens staan er al. Wij zijn wel al aan het opbouwen aan de hand, zodat ze er meteeen een uurtje op kunnen.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 14:48

Een uurtje? Star is 4 uur lang geweest, maar ze hebben zich vooral de eerste keer bezig gehouden met spelen en achter de pinken aan scheuren, dus konden niet veel gras eten. Daarnaast staan de pinken al een tijdje op het land dus die hebben het vette gras al weggegeten.
Toen ik aankwam was Star voor een koe aan het stijgeren, zonde dat ik daar geen foto van heb; het was een geweldig gezicht. MAar ja, wel een zwarte haflinger dankzij het land.. dus poetsen, poetsen en nog eens poetsen!!!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 18:38

Is het niet zo dat de paarden pas 1 mei weer het land in gaan? Of gebeurd dat alleen maar in Groningen?? Bij ons gaan ze pas eind april begin mei weer het land in, behalve dan onze jonge kroost die staan de hele winter buiten met een schuilhok Haha!.
De oudere merries staan alleen wel elke dag lekker in de bak zodat ze wel genoeg beweging krijgen, maar echt het weiland in


Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 23:01

Ze zijn bij ons nu extra voorzichtig na een dodelijk koliekgeval vorig jaar. Verder deden ze het op de vorige stal ook zo, eerst zelf opbouwen, elke dag wat langer, en met zijn allen ook rustig opbouwen. Die van mij rent overigens niet, eet alleen maar.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:59

leuk gezicht he, zo voor het eerst het land op, maar ik vind het altijd wel eng, dat gerace.......
he, ik hoorde van marjan dat je gezellig een maandje naar onze stal kom (molenkamp)?? En dat het je zusje is met die mooie haf die best leuk kan lopen!!!!!!! Grappig!

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 10:44

Een verhaal vervormd snel!! Star komt een weekje (..) naar de molenkamp omdat ik zelf een trektocht ga maken te paard. Mijn broertje zal Star dan verzorgen. Heb je de haflinger van mijn zusje weleens gezien? Het is geen gemakkelijk paardje, maar ze heeft al veel van maggy geleerd!
Koliek is inderdaad eng. 3 weken geleden is mijn vriendin haar paardje ook overleden na een paar koliekaanvallen.
Gisteren kwam Star trouwens met een wondje uit het land. Tja, de merries kwamen erbij en dan wordt het haantjesgedrag tussen de ruinen, helaas.
Maar het is niet ernstigs..

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:50

Bij ons gaan de paarden pas half mei de wei in! Ze moeten meestal in oktober weer naar binnen. Hoe is dat bij jullie? Ze mogen wel dag en nacht buiten en in de winter kunnen ze overdag in de paddock.

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 13:44

Zodra het land het toekan en nadat de koeien er al enkele dagen hebben ingestaan mogen onze paarden erin. Dat is meestal in april en ze blijven erin staan tot oktober. 's avonds staan ze wel op stal.

mariska1985
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:57

hallo ik ben net nieuw hier gezellig ik heb geen eigen paard hor maar wil er wel heel erg graag een tje *LOL* *LOL*

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 14:09

Ik woon zelf in Nieuwkoop en bij ons gaan ze per 1 mei op het land want het is zo zacht en nattig..

Waar sta je eregens in Alphen????



gr nadine

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:31

Zo zacht en nattig? Voorlopig is de wei nog perfect droog!

Sheril staat sinds gisteren buiten, nu nog een uur per dag.

Verder staan zowel LindaM als ik in Langeraar, wel op andere stallen.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 21:41

Hai,

Mijn paardjes staan ook al de hele week buiten.
Ik zet ze er in de ochtend in en in de middag haal ik ze er weer uit.
Dit is voor die tijd al rustig opgebouwd met aan de hand grazen en een klein stukje land benutten.
Straks mogen ze tot in de avond blijven staan en daarna een tijdje dag en nacht.

Dit is voor mij uitzonderlijk in deze omtrek,bij de meeste stallen mogen inderdaad pas eind april,begin mei het land benut worden.
Op deze stal zijn ze niet moeilijk,mits het land het aankan.
Ook als de grond in de winter mooi hard gevroren is,dan mogen de paarden er even in voor de afwisseling.
Ik en de paarden zijn hier erg blij mee .

Zeker nu het zo warm is geweest,ben ik blij dat mijn paardjes buiten konden staan.
Ze hebben nu ook hun deken niet meer op en dat vinden ze ook niet erg, met die rui en de jeuk daardoor.

Groetjes Smousje