Jawel, jawel, Puk heeft een veulen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Jawel, jawel, Puk heeft een veulen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 23:38

Vanochtend om 6.30 is een mooie bruine dochter geboren! Pling

Helemaal gepland, net na mijn tentamens. Officieel was ze afgelopen woensdag (de 19e) uitgeteld maar dat kwam mij niet zo handig uit, en dat heeft Puk kennelijk in haar oren geknoopt.
Zaterdag was ze begonnen te kegelen, maar verder gebeurde er nog niet zo veel, tot gisteravond.
Zusje Zep was over uit Zweden, en we zagen het dus al gebeuren dat het veulen zou komen op het moment dat zij weer weg was. Zo ging het namelijk ook de vorige keer, zusje de hele week in de stal geslapen/gewaakt, de eerste avond dat zij er niet meer was, ging namelijk werken op een handelsstal, werd het veulen geboren!

Maar Puk was aardig, het veulen was er om half zeven terwijl Zep om zeven uur weg moest

Gisteravond begon het al. Heel erg kegelen ('t droop erlangs) en nesten bouwen in de stal, terwijl ik zo m'n best had gedaan het stro te organiseren, Puk had duidelijk andere plannen met de inrichting van de kraamkamer Schijnheilig
Vannacht een paar keer wezen kijken, er gebeurde niet zo veel, tot vanochtend vroeg. Om half vier was ze duidelijk wat onrustig, een beetje aan het persen, en toen de stalhouder om half zeven binnenkwam lag eht veulen er net achter. Nog helemaal nat, maar daar heeft Puk snel verandering in gebracht.

Na wat startproblemen, hulp nodig bij het staan en eerste keren drinken, ziet het er nu heel voorspoedig uit.

Artemis, een leuke bruine merrie, met 2 witte achtervoetjes en 3 witte haren op haar hoofd!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:48

Jeee!
Gefeliciteerd joh!
Weer een merrie dus jullie kunnen de stam nog verder uitbreiden Schijnheilig

Leuk dat Zus Zep ook nog even heeft kunnen kennismaken!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:49

Van harte gefeliciteerd!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 00:31

Gefeliciteerd !
Ik had zaterdag al aan Lotje gevraagd of er wat was, gelukkig dat het na je tentames is gebeurd !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 00:36

En ik was de eerste Boktvisite! Cool

Zaterdag nog langs de wei gereden, maar Puk stond daar toen nog lekker dik te zijn. Ik bedacht me dat er wel een heel mooi veulen in moest zitten, dat ze er zo lang over deed Haha!. Vanmorgen na het vroege sms-je van Jantien meteen gebeld en omdat ik toch nog bij m'n ouders was, ben ik een paar uurtjes later gaan kroamschudd'n ('op kraamvisite geweest', zoals de rest van NL dat noemt Haha!). Jantien had helaas nog geen beschuit met muisjes, want de beschuit-met-muisjes-winkel in het dorp was nog niet open. Haha!

Toen ik bij Puk in de stal kwam, zag ik daar een lief hoopje veulen liggen. Zo schattig! Ik had nog nooit zo'n jong veulen van zo dichtbij gezien, kon er zo bij gaan zitten en aaien, veulentje was ook heel nieuwsgierig en helemaal niet bang. Mama Puk vond ook alles goed, je zag haar kijken van 'jullie weten vast wel wat jullie doen, ik vind alles best'. Jullie geduld is dus goed beloond, en fijn dat Lotje haar ook nog net even heeft kunnen zien!

Aangezien ik haar net een zeepaardje vond (lief klein koppie, sierlijk maar stevig nekje) had ik Aqua op zich best een leuke naam gevonden, maar Artemis is wel een heel stijlvolle naam, goed bedacht Jantien! Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 00:53

Wat betekend Artemis eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 01:01

Artemis is een Griekse godin. Even de Griekse mythologie er op naslaan waarvan ook alweer, de jacht???

Gefeliciteerd met de geboorte van Artemis! Dat het maar een mooie grote meid mag worden .

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 01:09

Gefeliciteerd met de kleine! Mooie naam zeg. Ik ben benieuwd naar de foto's die er vast heeeeeel veel gemaakt zullen worden Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 08:23

Gefeliciteerd Jantien! Ben ook erg benieuwd naar foto's!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 08:23

Ik ging er al helemaal vanuit dat dit ook weer een Arabische naam zou worden,
'de tweede' o.i.d. Lachen

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 09:41

Yeah!!! Jantien is oma geworden!! Tong uitsteken Party!! Echt errug goed dat Puk zo lief was om rekening met jou te houden zodat je in alle 'rust' je tentamens kon maken! Knipoog

Geweldige naam trouwens: Artemis. Vroeger hadden we een schat van een Leonberger (hond Haha! ) die Artemis heette. We noemden haar Arte.... krijg nog steeds de rillingen van blijdschap als ik die naam hoor Lachen

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 18:20

Ja, Artemis is de Griekse variant van Dione, idd de godin van de jacht. Ik vond dat wel bij haar passen.
Ze is niet meer zo arabisch (met een duitse papa: Donnerloh = Donnerhall x Rubinstein) om er nog een arabische naam aan te geven. Dus toen maar weer de boeken in gedoken om iets leuks te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:39

Leuke naam En wat leuk dat Zep er ook nog bij kon zijn! Heel veel geluk met Artemis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:06

Gefeliciteerd!! Toch wel tof van Puck dat ze aan Zep heeft gedacht.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:03

Gefeliciteerd met je aanwinst.

Lijkt me zo spannend, zo'n klein wurmpje erbij. *LOL*

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 13:19

Wat leuk: Artemis...de godin van de jacht. Ik heb een geweldige kat gehad die zo heette. Artemis staat ook bekend als een van de mooiste griekse godinnen, dus dat zit wel snor!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 14:26

Proficiat met je tweede kleinkind *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:11

Gefeliciteerd met de kleine *LOL* Moet heerlijk zijn, zo'n wankele hotemetoot in de stal Lachen
Nou dacht ik toch dat Artemis 1 van de musketiers was...... was ik toch abuis Haha!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 22:05

Gefeliciteerd met je veulentje! Artemis..... de tempel van Artemis is een van de 7 wereldwonderen trouwens...

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:53

Jantina, dat zijn dacht ik Athos, Porthos en Aramis + uiteraard d'Artagnan Knipoog
Artemis is in de Romeinse mythologie bekend als Diana (even uit mijn hoofd).

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 11:59

Gefeliciteerd Party!!

ZIjn er al foto's???

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 12:09

Gefeliciteerd Party!! Gelukkig is alles goed gegaan Haha!

Leuke naam ook! Ik heb grieks gehad en als ik volgend jaar een merrieveulentje heb dan haal ik waarschijnlijk ook een naam uit de Griekse Mythologie Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:03

gefeliciteerd maak je snel foto's?Ik ben heel nieuwsgierig! Leuk dat Lotje haar ook nog kon zien

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 14:00

gefeliciteerd Haha!