Buitenrit!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Buitenrit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 16:33

Ik ben weer eens samen met mijn nicht kunne gaan rijden op onze verzorgpaarden. Eerst lag er sneeuw en toen konden we niet gaan rijden we kunne namelijk alleen in het bos gaan rijden, de week daaran had mijn nicht te veel te doen voor school, en toen was het paarden virus en toen dat gedaan was had Cipres een hoefijzer kwijt Frusty

Maar zaterdag zijn we dus weer eens kunne gaan. En zot dat ze waren Lachen Sanne (mijn nicht) reed op Cantate en die was vrij rustig zoals gewoonlijk alleen in de galop wil ze altijd er vandoor gaan. Ik zat dus op Cipres.

We waren juist in het bos en we waren no aan het stappen ineens schoot er vlak langs ons een konijn weg. Cantate en Cipres rende dus ff weg, maar niet fel. Toen gingen we draven. We waren al ff aan het draven toen Cipres ineens een nood stop maakte en steigerde en toen allemaal rara sprongen maakte, maar ik zat nog Haha!

Daarna kwamen we op zo een leuk galop pad maar we gingen toch nog niet galoperen want eerst moesten ze wat rusteg doen. Cipres was dat dus echt niet van plan!! Ze begon gewoon te galoperen maar heel rustig Cantate vond dat niet leuk en wilde toen ook galoperen maar ze heeft het toch niet gedaan, maar Cipres kreeg ik gewoon niet uit galop ik heilt haar wel tegen maar ze ging gewoon alleen maar langzamer, op het laaste waren we bekans ter plaatsen aan het galoperen. Ze wist dan ze in draf moest en daarom begon ze ineens gelijk een gek te bokken en wilde in volle galop weg schieten maar ik hielt haar tegen. Lachen

Toen kwamen we ineens op een open stuk alleen nog maar veld en het pad liep er midden door. We wilden dus daarop gaan maar hebben ons toch maar omgedraaid want wa waren er nog maar juist op of ze wouden al volle galop we scheiten.

Toen kwamen we terug op dat zand pad Cipres weer de ganse tijd aan het proberen om zo langsaam te kunne galoperen. Daarna toen we een galop gingen doen dacht ik nu gaan we iets krijgen want ze was al de ganse tijd aan het bokken enz. Maar dus ik achter Cantate en we sprongen galop aan het einge wat Cipres deed was een bokje ze wilde eigenlijk ook wel weg schieten maar ik hielt haar in. Dus de galop was heel goed gegaan.

Even later zijn we terug grichting stal gegaan, en de praadjes waren ook tevreden het was een fijne rit geweest Haha!