Ponykamp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 15:58

Hallo Allemaal,
Gaan er nog mensen op ponykamp? Ik ga dit jaar wel weer mee met Iowa met mn vereniging.
Vele zullen wel denken, ponykmap? Verward Dat is toch een beetje iets voor jonge meiden en jongens?
Nou bij ons is het altijd een groot feest.
Wij gaan elke dag rijden met onze eigen paarden. Er gaan mensen met karren mee.
We staan om half 8 op, 8 uur eten en 9 uur willen we rijden.
Meestal rijden we een paar uur en lunchen we met de hele groep. Dus de aangespannen rijders en de begeleiders in de auto's.
We gaan ook vaak naar een groot cross-terrein wat helaas is opgeheven! Boos! Waar we altijd onder begeleiding een keer cross training krijgen. Ook gaan we naar een 'paarden'meer, waar we met de paarden kunnen zwemmen. Dat meer is voor alleen speciaal voor om met paarden er doorheen te rijden! Clown
Het is onwijs gaaf, op onze vereniging. Ik vind het vaak jammer dat er zoveel mensen zijn die denken dat ponykamp onwijs dom is en voor jonge kinderen. Maar bij ons is eht altijd feest en de paarden genieten er ook van. Wij zelf gaan aldoor zwemmen na het rijden, een middag naar een pretpark, een dropping, BBQ en nog veel meer. HEt is gewoon zo gaaf.
Zijn er meerdere mensen hier die ook op ponykamp gaan en het onwijs gaaf vinden?
Ik zou het leuk vinden om verhalen daarover te lezen van anderen. Wie vertelt? *LOL*

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 16:15

Nou ponykamp hoeft toch niet perse voor "kleine " kinderen te zijn......
De leinding vind het vaak toch ook harstikke leuk en dat waren bij ons geen kinderen meer

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 11:30

Zo denk ik er ook precies over! Jammer alleen dat er zo weinig mensen reageren.

ikke

Berichten: 37537
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:36

POny kamp voor kinderen? Wel eens mensen van 50 uit hun dak zien gaan? Nou ik wel, en dat wil ik nog wel meer meemaken, zeker als het de moeder van Katrien betreft, heerlijk mens is dat, ik mag haar graag. Bij de NVVR gaan we zo'n keer of zes per jaar op weekend, soms met een thema zoals het culinaire dressuur weekend, ik zal jullie de details besparen, of een weekend gewoon naar het strand bij Haamstede in september. Beregezellig, leeftijd speelt geen rol, soort paard of rijstijl al evenmin, ik ben naast Bokt vooral NVVR-verslaaft, zeer gezonde verslaving trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 08:07

Tssjj, nu ga ik me toch afvragen hoe mijn moeder zich heeft gedragen...nee die doet niet zo gek toch?
Ponykamp is voor alle leeftijden geweldig. Ik ben ook tot mijn 22e ieder jaar een paar dagen op kamp geweest (een soort dagtochten weekend).
OP de manege hadden we het er laatst ook nog over dat het toch wel erg leuk is en dat we allemaal nog wel eens op kamp wilden gaan.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 23:29

jep ik ga ook

naar de hazelhorst en op pony kamp kan je heer lijk in een andergebied rijden en heel veel lol hebben!!
Tong uitsteken

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 00:03

Ik zou heel graag nog een keer samen met amulet op kamp willen gaan.......misschien volgend jaar ofzo.....weet iemand nog iets leuks om met een eigen pony op kamp te gaan...... Verward Haha!

ikke

Berichten: 37537
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 01:01

Heee Katrien, waarom komt jou naam dan niet voor in de ledenlijst van de NVVR? Of lees ik eroverheen.
Wat je moeder betreft, dat valt wel mee hoor, maar ik vind haar een simpatiek mens, ook hoe ze af en toe heel enthausiast op de NVVR-site kan schrijven over haar ritten met Hansje, ik kan dat wel waarderen.
Voor al die andere dromers: gewoon de koe bij de horens vatten en gaan. Zoek een leuke plek en ga erheen. Ik ging vorig jaar naar Wales, enkel en alleen omdat de routebeschrijving the middle of nowere beloofde. Ik baal er een beetje van dat ik dit jaar geen kans zie om er weer heen te gaan, schitterde omgeving, uitstekende paarden, goede verzorging en uiterst gastvrije mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 07:11

Ikke:
Ik sta niet op de ledenlijst omdat ik geen lid ben Haha!
Ik ben ook nooit met jullie op kamp geweest, dat dagtochten weekend was gewoon een op zich zelf staand evenement.
Mij zal je ook niet snel zien bij de NVVR, ik heb er geen tijd voor en ik heb er het paard niet voor (hij vindt buitenriten ziet zo heftig).

ikke

Berichten: 37537
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 20:11

Ha Katrien, dat je geen tijd hebt kan ik me wel iets bij voorstellen, maar niet het juiste paard? Dat grenst voor mijn gevoel aan onzin.
Vorig jaar op het strandweekend was er ook een vrouw, heel chique, met een mooi dressuurpaard, alles eng netjes geregeld. Ze had ook duidelijk alle moed bijeen geschraapt en een-twee-drie-in-gods-naam was ze gekomen. Enkelen van ons die erbij waren toen ze ariveerde hadden zoiets van: komt die voor ons? Ja dus, blijkt het na een goeie babbel een beregezellige meid te zijn. Moet het uitgerekend haar overkomen, op haar allereerste strandrit op een duidelijk heel bang paard, dat we wandelaars tegenkomen die het nodig vinden om ons uit te kafferen dat we niet op het strand moeten komen als we onze paarden niet baas kunnen. We waren met z'n vijven, en ik was de enigste met een paard met strandervaring. Dus wij die wandelaars uitgescholden dat ze zich niet met dingen moeten bemoeien waar ze geen verstand van hadden, dat een paard eens voor de eerste keer in z'n leven op het strand moet komen en dat dat toevallig nu het geval was. De vrouw met het bange paard was wel blij met onze aanwezigheid. Later heeft ze mooie ritten over het strand gemaakt. Voor NVVR-leden, de foto bij de aankondiging van het strandweekend van dit jaar is van deze vrouw.
Ik zie dus niet in Katrien, dat we jou paard dit ook niet kunnen leren. Geld ook voor alle anderen, trouwens. Wij weten raad met echte helden maar vooral met helden op sokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 07:43

Ikke: ik heb een beetje een raar paard. Hij vind buitenrijden niet zo grappig omdat hij het niet zo boeiend vind. Als we gaan uitrijden loopt hij te mokken en moet ik hem steeds bijdrijven om bij de rest te blijven. Een beetje stappen door een bekende omgeving gaat nog wel, dat vindt hij soms wel leuk. Het is dus gewoon geen leuk buitenrijpaard. Daarbij is hij nogal halstarrig in wat te doen als er iets engs is. Als hij iets eng vindt kan de hele groep er wel langs gaan maar dat boeit hem niet, uiteindelijk moet ik er afspringen om voor Pablo uit te lopen en hem dan mee nemen. Alleen de vaste dingen zoals in galop de berg op en dan weer naar huis stappen kan hij nog wel waarderen. Ik denk daarom ook dat hij het ergens anders ook niet zo geweldig vindt (in het bos bij de oude manege had hij ook nooit zin om door te lopen). Hij is wel mega verkeersmak dus dat is geen probleem.
Met gewoon trainen is hij wel heel aktief en heeft hij lol. Ik ga wel eens met hem in de wei rijden of op een grasveldje trainen en dan loopt hij wel blij en voorwaarts maar zodra we gaan uitrijden gaat hij in de slome -ik vind dit stom- stand. Ik ga hem niet te vaak dwingen maar we gaan wel eens toch uitrijden maar voor het echte leuke buitenrijden zit ik liever op een paard die er wel van geniet.