De pony is er, nu nog het nichtje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

De pony is er, nu nog het nichtje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 16:11

zoals enkelen van jullie al weten, ik ga deze zomer tante worden van een nichtje. en ik heb daarop een pony beloofd....

Cody tipte mij over een lief A-ponietje van 2 jaar die te koop stond bij haar in de buurt. Beest zou Solieto heten en er zat papier bij. ik ben vandaag wezen kijken en ze had er helemaal niets te veel over verteld, het was echt een braaf ponietje, lekker koel in het hoofd, aaibaar, leuk koppie.

De prijs was oke, en dit gaat zeker wel een kinderpony worden, dus ik heb hem gekocht. Ik ben nu de officiele eigenaar van een Welsh A hengst, vos kleur, maar wel erg stekelharig (dat wordt schimmel ),
2 jaar dus, blesje, 3 wite sokken, lichte manen en staart. Braaf diertje, bokte zelfs niet toen ik hem naar zijn ballen greep. En ja, er hangen 2, dus hij is makkelijk (lees; minder duur) te castreren.
Met papier, afstamming Springbourne Huckleberry x Raideboord's Elisabeth Jakoba (merrie van een Ijsselvliet hengst). Hij heet [naam verwijderd] TG, en zo blijven we hem ook noemen. Hij is gefokt door Ten Bos uit Grootegast.

Waarschijnlijk haal ik hem eind mei, half juni op. tot die tijd kan hij nog mooi bij zijn 'maatjes' wonen in de wei. Heb ik (lees; Harry) mooi nog even de tijd om een soort stalletje voor hem te bouwen.
Cool he...ik heb een pony!
het wordt hier al langzaamaan een hele kinderboerderij.....

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:14

Ah leuk joh

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 16:33

Gaaaaaaf!
Hardstikke gefeliciteerd met Leonardo!

Ja dat gaat een gewel-di-ge kinderpony worden. Knipoog
Heel wat beter dan Cerise... Extreme duivel

Cerise is sinds kort het verzorgpaard van ons achternichtje en dat is nog flink wennen.
Achternichtje moet nog veel leren maar Cerise ook, dus beide meiden (die beiden erg druk/hyper kunnen zijn en alles tegelijk willen Extreme duivel ) mogen eerst het nederlandse woord 'geduld' leren vertalen, en leren wat het is om elkaar te verdragen. *LOL*

Maar priveles doet veel, en dat gaat volgende week als het goed is beginnen.
Heeeeel veel plezier met je nichtje, ik ben ook al tante van vijf kleine lieverds, en als je vragen hebt... Tong uitsteken
Wens je de ouders ontzettend veel geluk met hun kindje?

Bij ons op stal heeft de eigenaresse (die twee kleinkindjes heeft) katten (8), honden (2 grote aai/knuffelbare), een minigeitje, veel kippen, eenden, en nog wat soorten 'opgeknapte' vogels, en behalve haar grote makke paard nog drie paarden in pension.
Ook al een kinderboerderij he?
Heel veel plezier ermee! Party!!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:10

Wat fijn dat je een pony gevonden hebt! Wel foto's hè? Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:42

Leuk man! Als het de pony is die ik daar toen heb zien staan, dan is het echt een lekkertje!
Ik ben toch al helemaal wild van die kleine welshes, met die fijne hoofdjes en grote ogen Lovers

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:53

Wat leuk voor je joh!
Uit je verhaal klinkt hij heel lief n rustig, hij is vast door de vorige eigenaren veel aangehaald.
Laat je hem wel castreren of niet?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:05

Annetje schreef:
Wat leuk voor je joh!
Uit je verhaal klinkt hij heel lief n rustig, hij is vast door de vorige eigenaren veel aangehaald.

Euhhhh nou niet bepaald Haha!
Maar misschien hebben de worteltjes die we hem brachten toen hij moederziel alleen in de winter in een kale wei stond een beetje geholpen.

Ben zo blij Dees, beestje krijgt een hartstikke leuk plekje bij jou, weet ik zeker. Loop het verhaal toch nog goed af.

(grappig detail, ik fietste net nog langs na het feestje van oma, vertelde hem nog even dat hij een nieuw baasje had, 'die mevrouw van vanochtend' en hij zei "HUHUHUHUHHH" Lovers )

Gefeliciteerd joh, ben blij dat je er tevreden over bent.
Zal ik hem nog eens flink poetsen zodat hij als als schimmel bij je komt of doe je dat liever zelf? Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:46

Whahaha dus toch je pony gevonden! Moest toen al zo lachen om je verhaal dat je dat beloofd had! Veel plezier met je pony en snel pics? ben erg benieuwd!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:56

Gefeliciteert!!
Enne Foto's!!!!!!!!!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 00:03

idd foto's!! ik ben nu toch wel erg benieuwd! ik vind a'tjes altijd van die leuke beestjes! veel plezier er mee (en je nichtje ook natuurlijk straks)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:46

Laat je hem dit voorjaar gelijk castreren of mag hij nog even (schouw)hengst blijven?
Ben erg benieuwd, foto´s!!!!

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:20

Leuk joh voor je nichtje !
Ik heb de foto's op ITP gekeken en hij is echt leuk

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 12:35

Gefeliciteerd nu ben je dus naast ponyeigenaar ook hengstenhouder Knipoog
Ga je 'm zelf inrijden? Haha!