Begin er weer plezier in te hebben!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Begin er weer plezier in te hebben!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 22:53

Na het verlies van Ursus had ik de mensen op de manege beloofd om 2x in de week les te blijven geven en ook 2x in de week één van hun manegepaarden te rijden. Maar iedere keer als ik er heen ga, ga ik met lood in mijn schoenen en ik begon me dan ook al af te vragen of ik nog wel bezig wilde blijven met paarden. In het weekend kom ik er al niet meer want dan voel ik me gewoon verloren, zo zonder paard.

Ik ben wel aan het sparen geslagen voor een nieuw paard maar ergens twijfel ik toch ook weer, stel je voor dat het weer mis gaat. Enfin, heel tegenstrijdig allemaal.

Vanavond was het echter anders, ik rij een paard van bijna 20 dat normaalgesproken in de lessen "meehobbelt" en waar echt iedereen op kan, zo braaf. Dit betekent wel dat als hij in de lessen meeloopt iedere hoek afsnijdt en probeert zo min mogelijk km's af te leggen. Bij mij moet hij echter wel doorlopen en zijn oefeningen netjes doen, dat lukte allemaal prima. En vanavond kreeg ik het idee dat hij het nog leuk vindt ook. Gelijk vanaf pas 1 liep hij door en na het rijden was hij super ontspannen en had zelfs een beetje schuim op zijn mond. En het fijnste van allemaal: ik had er ook plezier in!!

Mijn besluit staat dus vast: er komt een nieuw paard. Nog niet gelijk want ik moet eerst het spaarpotje vullen. Maar ik wil en kan dit gevoel gewoon niet missen, ik heb het nodig! En misschien vindt ik niet direkt HET paard maar er zal er best wel eentje rondlopen waar ik als een blok voor val!!

Jola

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 23:01

gelukkig dat je er weer plezier in krijgt, dankzij zo'n oud paardje.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 19:07

Wat goed Jolanda Lachen.Je moet echt niet stoppen met paarden hoor , daar rijd jij veel te goed voor Lachen.Op welk manegepaardje mocht je toen rijden ?Als je een nieuw paard hebt dan kom ik nog wel eens naar de manege hoor Lachen.Ach wie weet win je morgen de lotto wel hé Haha! !

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 00:13

Hoi Céline, ik rij momenteel op de Abcot (het boereke) In het begin had ik zoiets van, nou...zal wat fraais worden! Maar hij reageert heel anders met rijden alleen als in de les Haha!

En nu moest ik van de week iemand die voor het eerst kwam rijden les geven op hem, aan de longe. We bakten er niet veel van want meneer kwam steeds naar het midden om "thee te leuten" bij mij *LOL*

Na Ursus had ik zoiets van: ik wil me niet meer aan een paard hechten, maar het zit gewoon in me en is niet te stoppen. Ik moet me gewoon over dat gevoel van "stel je voor dat het weer mis gaat" heen zetten en er voor gaan.

Ik ben momenteel dus ook serieus aan het rondkijken. Maandag komt er een binnen die misschien geschikt is, dus ik ben benieuwd!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 09:23

Wat goed zeg, dat je je beslissing hebt genomen! Heel veel succes met je zoektocht naar een nieuw paard!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:23

Hihi , vreselijk op 'den boer' Tong uitsteken.Heb er nog niet op gereden , maar al wel 2x opgezadelt , en dat was al vreselijk Knipoog.En dan die grote hoeven nog Haha!.Maar wel een lief beessie Lovers.Ik hoop voor je dat dat paardje maandag iets word.Mark en Pascale hadden Ursus toch ook laten komen voor jou , niet ?En is er nog iets 'speciaals' op Stapelheyde Lachen gebeurt?

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 22:33

Heb je een pb-tje gestuurd.