Hij gaat waarschijnlijk dood... ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Hij gaat waarschijnlijk dood... ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 22:09

Arme Polly...

Hoi, ik heb een pony gered van de slacht, leuk beestje was het wel, alleen heel mager. Deze week zag ik ineens dat hij propjes maakte van zijn hooi en dat uittufte... hij at langzaam enz. Ik belde de oude eigenaren op en die zeiden ineens, ja bij ons heeft ie al een hele tijd niet gegeten... Inplaats van dat ze dat direkt zeggen Scheve mond

Nou ja, ik op bokt gevraagd wat het zou kunnen zijn, iedereen dacht het gebit. Vandaag kwam de dierenarts en die zei dat ie geel tandvlees had en ook wat geel bij zijn oog en dat hij waarschijnlijk wat aan zijn lever had en hij vroeg of hij wel is wormen had gehad Verward Ik belde de oude eigenaren op en die zeiden: Jaaaa, een half jaar geleden ofzo...

En toen zei de dierenarts: Kijk, het is heel simpel... Hij heeft geen haken en verder niks aan zijn gebit... Of dat beest is heel erg verwaarloost bij de vorige mensen en hij heeft zooooooo lang wormen gehad dat ze hem zo mager hebben gevreten en dat ze toen dat op was maar aan zijn lever zijn begonnen en dan is de lever heeeel erg beschadigd alsk het zo is bekijk... Of hij heeft nu nog wormen in zijn lever zitten en dan is de lever ook beschadigd. Verder kan het alleen zijn dat hij een plant heeft gegeten en dat de kleur van zijn tandvlees komt door de kleurstoffen in die plant, maar dat is zeer onwaarschijnlijk.

Ik heb voor de zekerheid TOCH een bloedtest laten doen. Dan kan hij zien of de lever (erg) is beschadigd en of er nog wormen in zijn lever zitten. Misschien is het wel iets heel anders, dat kan natuurlijk ook zei hij, maar ik moest er maar op rekenen dat hij dit niet ging overleven Verdrietig

Arme Polly... ze is verder nog zooo vrolijk, maar ze lijdt er best wel onder. Als ze maandag (dan zouden de uitslagen van de bloedtest er zijn) vertellen dat de lever (ernstig) beschadigd is en dat ze wat pijn laat, dan krijgt ze toch maar een spuitje... Ze is al oud, de dierenarts schatte haar 20-23... Das dan toch beter dan dat ze lang moeten lijden of dat ze op medicijnen of weet ik veel wat moet leven
Laatst bijgewerkt door Joyce1988 op 19-03-03 22:47, in het totaal 2 keer bewerkt

gillian

Berichten: 4415
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:14

wat zielig zeg Scheve mond
maar idd, pijn lijden is nog veel erger voor haar.
toch maar hopen dat de bloedtest wat goeds opleverd!!
toedeledoki
gillian

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:24

Wat erg! ik duim voor je dat de bloedtest wat goeds oplevert!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:33

Bah, wat een ellende. je had toch best veel moeite gedaan om haar daar te stallen? En dan krijg je dit.
Ik hoop dat de test goed uitvalt.....

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 22:36

kim20 schreef:
Bah, wat een ellende. je had toch best veel moeite gedaan om haar daar te stallen? En dan krijg je dit.
Ik hoop dat de test goed uitvalt.....


Ja ik heb echt heeeeeeeeel veel moeite moeen doen om haar daar te kunnen stallen. De boer vind hem eigenlijk toch wel leuk enzo, want ik heb van de boerin gehoort dat hij soms gewoon een uur met dat beest zit te trutten, best wel grappig om te horen... tja, khoop ook dat de test goed uitvalt heeeeeel erg bedankt voor de redakties in ieder geval!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:42

Ik hoop heel erg dat het toch nog goed komt met deze pony.
Maar als het anders uit pakt moet je maar bedenken dat ze bij jou nog een (korte) fijne tijd heeft gehad.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:55

Ze heeft dan iig nog ergens gestaan waar ie goed verzorgd werd en waar de mensen echt om hem geven..........

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:12

ik hoop voor je dat het goed komt maar als dat niet zo is dan heeft ie het inieder geval nog een poosje goed gehad

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 04:16

Wat jammer joh dat het zo moet lopen! Ik hoop inderdaad ook dat het niets ernstig is met Polly. Tja, met ouderdom gaat toch alles veranderen en misschien dat is de reden waarom ze niet echt goed meer eet. Ik hoop dat alles goed komt met Polly!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 08:31

Jeetje, dat is geen goed nieuws. Ik hoop dat er iets gunstigs uit de bloedtest komt. Zo niet, dan denk ik dat Polly het iig nog een tijdje goed heeft gehad bij jou. En dat zal ze zeker niet vergeten.
Sterkte.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:50

Ik hoop voor je dat het nog goed komt!! Sterkte iig!!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 15:57

ooh wat rot! dan denk je een paardje gered te hebben en dan blijkt ze toch wat te hebben! ik hoop dat het allemaal meevalt en dat ze bij jou nog een mooie oude dag kan krijgen
sterkte

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 08:42

was dat niet de reden dat ze bij de slager stond dan?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:26

Laura deze pony stond niet bij de slager, is nog een ander topic over.
Die pony was erg verwaarloosd en zou naar de slager gaan als er geen plek voor te vinden was ilovehorses4ever heeft toen haar best gedaan om een plek te vinden en er een da bij gehaald.
Ik vind het erg sneu voor je! Heel veel sterkte en ik hoop dat het meevalt.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 17:07

.
Laatst bijgewerkt door holly op 13-03-23 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:12

Ik hoop natuurlijk ook dat de uitslag van de bloedafname positief is.
Mocht dat niet het geval zijn:

Veel sterkte de komende tijd, geniet van de tijd dat je polly nog liefde kan geven. Als hij nog blij is en doet, dan is dat een teken dat hij het naar zijn zin heeft bij jou. Vervelend dat je nĂș juist niet het bos in mag door de vogelpest, dat was leuk voor 'm geweest. Maak lekker veel foto's van de leuke momenten die je met 'm beleeft, en ga maar flink vrijheids-dressuur met 'm doen, want dat vind hij vast erg leuk! Zorg er alleen wel voor dat het hem niet te veel energie kost, hij is al oud.

Ik spreek je wel op msn...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:19

sorie maar hoe graag ik het ook gewild had. Het paard ging naar de slager! uiteindelijk niet voor niets. Ik had ook graag gezien dat je een paard gered had

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 22:42

jeetje....veel sterkte ermee...
Ik heb wel erg veel respect voor je dat je dat beestjuh, terwijl die zo verwaarloost is/was, een nieuw (goed) leven hebt proberen te geven!!!! Lachen

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 22:53

Heeeeeeel erg bedankt voor de redakties. ALS Polly nou dood gaat, waarschijnlijk dus... dan wil ik haar idd nog een leuke oude dag geven. Door de vogelpest mag ik helaas alleen nie naar t bos toe, maar ik rij nu gewoon edgar (me shettie) en dan loopt polly een beetje mee te stappen of te draven. Dat vind ze heeeel leuk, das wel errug lief. Lachen Foto s heb ik ook nog van Polly, want ik wilde natuurlijk wel herrineringen aan haar hebben, ook al is ze er straks waarschijnlijk nie meer... Ze komen natuurlijk ook op bokt! Ik ga er nu iedere dag 2/3 keer heen om wat te poetsen, te voeren, te knuffelen en wat te wandelen en dat vind ze geloof ik errug leuk. Ze heeft de hele tijd dr oren naar voren en ze komt als ze me ziet al direkt naar me toe, t is zoooo n liefie Lovers Ik ben erg benieuwd naar de bloeduitslag, maar die is er maandag pas Huilen In ieder geval heb ik het erg naar mn zin met dr nu en hij vind het geloofk ook allemaal wel best! Pling Nou bedankt voor de redakties nogmaals!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:05

hopen dat de uitslag goed is, gelukkig laat je hem lekker genieten van zijn oude dag,wat is het eigenlijk voor pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:10

zo zie je maar dat niet alle pony's zonder reden naar de slager gaan , dit beesje was mischien beter afgeweest als je m niet gered had... ( klink erg kru sorry)

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:13

Wat goed van je dat je een pony hebt willen redden van de slager!!!
Echt zielig!!! Ik hoop dat het goed komt!!! Sterkte!!!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 23:41

Debo schreef:
zo zie je maar dat niet alle pony's zonder reden naar de slager gaan , dit beesje was mischien beter afgeweest als je m niet gered had... ( klink erg kru sorry)


Deze pony ging niet zomaar naar de slager... Alleen als niemand hem wou nemen enzo! En niemand wou hem, dus heb ik hem maar genomen... Ik kon toch ook nie ruiken dat ie wat had??

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 23:53

Waarom zeggen er hier toch een heel stel dat dit paardje niet voor niets bij de slager stond Verward

Sjimmy schreef:
...Deze pony stond niet bij de slager, is nog een ander topic over.
Die pony was erg verwaarloosd en zou naar de slager gaan als er geen plek voor te vinden was ilovehorses4ever heeft toen haar best gedaan om een plek te vinden en er een da bij gehaald.


Ik vind het echt rot voor je, dat het nu misschien toch fout gaat Verdrietig ! Jij hebt iig tot-nu-toe erg je best gedaan voor dit dier en ik hoop echt voor je dat de uitslag toch minder erg is dan dat je nu verwacht !! Sterkte!!

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 09:44

Polly mag wel erg blij met je zijn.. Als hij al komt te overlijden heeft het beestje in ieder geval hele fijne laatste dagen gehad! Schijnheilig

Groetjes Hester