Sam wil bij de politie geloof ik....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 22:51

Al een tijdje ben ik naast het rijden bezig om andere leuke dingen met Sam te doen, gisteren vond ik bij ons in de schuur zo'n groot knaloranje bouwzeil en dat nam ik 's-avonds mee naar het land. Ik had al vaker met plastic tassen e.d. om hem heen gezwaaid enzo, en dat gaat prima, maar ik was heel benieuwd hoe hij hier op zou reageren. Afijn, toen z'n 2 landgenootjes op pad gingen haalde ik m'n zeil"tje" uit de fietstas en dat vond meneer reuze interessant. Eng? Welnee... Ik heb me dus lekker uitgeleefd, hij heeft over het zeil heen gelopen (en er lekker op staan stampen tot hij een propje had gemaakt), we hebben er samen onder gestaan, ik heb hem er van top tot teen mee ingepakt gehad, hij heeft het over z'n hoofd gehad en ga zo maar door. Hij vond het schitterend.
Nou ging ik vandaag dus rijden (het zeil had ik op stal al in m'n kastje gelegd) en was benieuwd hoe hij in de bak op het zeil zou reageren. Neergelegd, wat zand erover tegen het wegwaaien en daar gingen we. Ineens was het toch wel een beetje eng, maar al snel liep hij er overheen vanuit alle kanten, zowel in stap als in draf. Inmiddels was er iemand die ook bij ons staat in de bak komen staan en die begon een beetje met het zeil te wapperen enzo. Niks aan de hand. Toen pakte hij een stok met een doorzichtig/oranjige plastic zak ergens vandaan. Eerst laten kijken, en toen ging ik stappen en hij zwaaien met dat ding. Dat was iets enger, maar meneer vond het bereleuk evengoed. We gingen steeds iets verder, op een gegeven moment kon hij het hele gevaarte gewoon vlak naast Sam neergooien die gewoon geen krimp gaf. Maar ik zag aan die oortjes dat ie het schitterend vond. Als laatste haalden we er een paraplu bij, zo'n grote 2-persoons met allemaal felle kleurtjes. Weer langzaam opbouwen, op een gegeven moment stond hij met dat ding te zwaaien en te gooien en kon hij Sam er gewoon helemaal mee aanraken.
Het was echt ZO GAAF! Sam is maar 2 keer een beetje geschrokken en deed 2 galoppasjes, waarna ik hem meteen weer terughad. Ik kon echt merken dat hij zoiets heel leuk vindt, zo ging hij bijv. gister in het land (toen ik dat ding voortsleepte) achter me aanrennen om het zeil te pakken te krijgen.
Ben zo trots op m'n knollie.... Lovers Lovers
Wil dit wel wat vaker gaan doen trouwens. Iemand nog creatieve ideeen? Knipoog

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:55

Whaaa, wat gaaf!!!!!! Echt leuk om zoiets met je paard te kunnen! Enne, wens Sam maar veel plezier als hij bij de politie wil gaan werken!! Haha! Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 08:12

Idee; stapel kratten om mee te slalommen, groen zeil (mijn paard vind zwart en oranje best maar groen springt hij overheen), twee hindernissen dichtbij elkaar zetten (meter ertussen) en daar zeil overheen en er onder door rijden...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 08:21

hahaha. Dat vindt Lois ook altijd prachtig. Ik hang dat zeil ook wel eens over een hindernis zodat ie er overheen kan springen. Vindt ie ook leuk. Ook het zeil achter me aan houden en dan rondrennen door de bak vindt ie leuk. Dan komt ie me echt achterna lopen om op het zeil te trappen zodat ik hem los moet laten en hij het lekker op kan stropen tussen z'n poten. Met vlaggen kun je ook leuk rotzooien net als met oude tonnen (maak ik altijd een barrelrace-je van).
Lol met ouwe zooi Haha!

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-01 09:02

Ha, we hebben tonnen zat op stal (van die blauwe plastic dingen), en ook nog wel wat hindernismateriaal. Springen vindt ie niks aan misschien dat 30 cm. nog net lukt. Ik zat later ook te denken om oude paraplu's te gaan verzamelen enzo.
Die man die me gister hielp zit trouwens bij de vrijwillige politie, en zodoende kwamen we dus ook op de politiepaardentraining uit. Het lijkt mij dus zo ontzettend leuk om eens een keer daar te gaan kijken, volgens hem kon dat wel, dus ik ga binnenkort es bellen om er naar te vragen.