Aanstormend talent???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 10:58

Dat klinkt heel erg herkenbaar. Ik wil mijn dochter van vijf niet bangmaken en probeer ook altijd nonchalant te doen maar soms lukt dat niet helemaal.
Zoals deze week toen haar Shet er bokkend in galop vandoor stoof. Ik kon een gil niet onderdrukken waarop zij zei "maar mama, het ging toch nog net goed" Haha!
Gisteren stuurde ze opeens op een hindernisje aan, gelukkig stond hij op 10 cm. of zo maar daar gingen ze, echt mijn hart klopt dan ergens in mijn keel. Ze vloog ongeveer een meter uit het zadel en het was meer geluk dan wijsheid dat ze neerkwam waar haar pony was *LOL*

Misschien moeten we een praatgroep oprichten van moeders met kinderen die meer lef hebben dan hun moeder aan de kant Knipoog



Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:21

Mijn ouders vond ik ook altijd zo overdreven bezorgd Haha!

Die afstand tussen bak en kind ga ik binnenkort ook creeeren. Dan gaat mijn dochter op les met haar Shet en dan ga ik NIET kijken want ik weet nu al dat ik daar niet tegen kan Haha!
Ik loop nu al altijd quasi nonchalant heel dicht in de buurt tot haar grote ergenis.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 19:57

Picasso schreef:
Oei Irene, ik kan er nachten niet van slapen als ik eraan denk dat ze straks écht alleen op d'r pony zit........ Scheve mond


Dat doet die van mij al drie jaar, sinds haar tweede. In het begin mocht ik er nog wel naast lopen maar dat was snel over Scheve mond
Maar het ergste presteerde ze op haar derde. Ze zat op de D-pony van haar zus en ik moest even iets pakken dus zei ik "blijf even staan". Toen ik het gepakt had en me weer omdraaide stond ze letterlijk op de pony en ik was meters van haar af. Dat grapje leverde me spontaan weer meer grijze haren op. Commentaar van dochter: "dat doet Pippi ook".

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 13:10

Mijn ouders kwamen ook nooit kijken, ze vonden het eng als ik op een paard zat en ze bleven me ook maar op de gevaren wijzen. Mede daardoor werd ik op een gegeven moment angstig. Dan reed ik op mijn paardje door het recratiegebied en kwam ik hen al wandelend tegen. Als mijn paard ook maar even wegstapte begon mijn moeder weer met haar worst case scenario's.

Dat stukje angst wil ik mijn dochters niet aanpraten maar ze moeten wel voorzichtig zijn en ik heb heel veel moeite om daar een gulden middenweg in te vinden. Daarom vind ik het ook zo fijn als ze les hebben want dan hoef ik niet te kijken Haha!

Mijn jongste is een echte waaghals, toen ze twee was klom ze al via de wand op de rug van haar Shetlander in de box. Dat mag dus niet Dat soort dingen doet ze steeds want "dat kan ik best zelf" (herkenbaar Picasso)? Knipoog
Maar zo'n waaghals op een goede manier de gevaren onder ogen te laten zien zonder daar een angstverhaal van te maken is verschrikkelijk moeilijk.

Iemand nog tips? Scheve mond

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 13:34

Echt veel hebben we niet aan elkaar wat betreft de tips *LOL*

Misschien Valium nemen voor ze te paard gaan Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annienke, Bielsje, ComscoreBot, Marigo, singa, Slmt9, Supertje, xDeena_, ziechriet en 121 bezoekers