Kan je een paard te koop zetten en later zeggen..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Kan je een paard te koop zetten en later zeggen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 15:26

dat hij al verkocht is..zodat je de reacties kan bekijken of hij dus in terk is..wat voor mensen er op reageren??

En op welke site??

Gr Kat

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:35

Tuurlijk kan dat, ik weet alleen niet of het wel zo'n slim idee is. Stel je voor dat je hem dadelijk echt wilt verkopen, dan hebben mensen al eerder je advertentie gezien, en weten dan al dat er iets niet klopt....

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:35

Ik zou het niet op die manier doen. Ik zou hem gewoon te koop zetten, en als er de juiste reactie op komt (eerst die mensen dus helemaal uithoren wat voor leven ze hem kunnen bieden, of je hem mag opzoeken enzv) hem verkopen. Maar als er naar jou mening niet 'de goede' mensen reageren, zou ik gewoon zeggen dat hij al is verkocht (of dat er al iemand anders een optie op hem heeft oid.) Niets overhaasten en alleen wegdoen aan mensen waarvan je zeker weet dat het goedgaat!!! Mensen liggen er echt geen nachten wakker van als blijkt dat hij nog helemaal niet verkocht was (als ze daar al achter komen).

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 15:37

Nee idd ,da's een beetje raar natuurlijk.
Pp welke site??Op marktplaats moeten mensen bieden toch??
Zijn er nog andere??

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:41

Op marktplaats kan je erbij zetten dat bieden op marktplaats niet serieus wordt genomen, liever bellen of mailen... Echte geïnteresseerde kopers zullen dan echt wel de moeite nemen om te mailen/bellen. Bieden wordt ook vaak door Penny-meisjes gedaan die van papa en mama helemaal geen pony mogen hebben. ('Bieden vanaf €2000,-' en dan bieden ze € 100,- ofzo, hihi)

www.marktplaats.nl
www.paardentekoop.nl

verder gewoon op google zoeken, dan vind je vast wel wat

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 17:05

Dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:18

Het kan wel, maar is niet netjes. Zet er gewoon bij dat je zeer kieskeurig bent op de nieuwe eigenaar. Als het je niet bevalt (bv omdat ze geen weidegang geven of toch niet helemaal 100% aankunnen ofzo) dan zeg je gewoon dat je een NOG beter baasje voor hem zoekt en dat die persoon hem dus niet kan kopen.
Dan blijft het tenminste eerlijk.

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 17:25

ja idd

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:38

Vind eigelijk dat dat niet kan.....
Dit omdat ik natuurlijk een handelaar ben, en ik aan zulke dingen een hekel heb. Maar voor jullie ligt dat misschien wel anders. Toch een beetje vervelend voor de mensen die denken" OOOOOOh dat paard, daar zou ik een moord voor doen, we gaan snel bellen, hij staat er net op!"
Dat gebeurt namelijk ook wel eens.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:24

Nee, ik zou het ook niet doen. Als je dan later een serieuze advertentie zetten en dezelfde mensen zien dat weer, dan zullen ze denken dat er iets niet in orde is. Denk er nou maar gewoon eerst rustig over na.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:12

Juridisch gezien, als je er een prijs bij zet (zonder verdere voorwaarden)is het een aanbod, waarna, als iemand de vraagprijs WIL betalen, je gehouden bent om te "leveren" dus kijk uit wat je doet. Op het moment dat iemand je benadert en zegt "ik wil hem kopen voor die prijs" dan zit je er aan vast (zeker als je het op papier of een forum zet)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 08:43

Van het juridische aspect heb ik geen verstand, maar ik vind het niet netjes als je je paard te koop zet en dan gaat zeggen dat hij verkocht is.
Daarnaast gooi je je eigen ruiten ermee in, want mensen onthouden dat soort dingen. Zet je hem dan een tijdje later opnieuw te koop, dan nemen ze jou niet meer serieus. En geef ze eens ongelijk...

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 12:35

Ja ik doe het ook maar niet.Als ik hem te koop zet,dan ECHT en niet om te checken..

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 13:36

Mijn vriendin heeft eens uit pure woede haar paard te koop gezet. Ze was hem zo zat dat ze hem echt wilde verkopen. Tot er ineens iemand belde die wilde komen kijken. Daar schrok ze zo van dat ze heeft gezegd dat ie al verkocht was! Haha!

Als jij idd een prijs noemt (ook al zou die absurd hoog zijn) en de andere partij gaat er mee accoord, ben je iid voor de wet verplicht om je er aan te houden.

Zoiets heb ik eens meegemaakt op de drafbaan. Meneer A wilde het paard van meneer B kopen, maar meneer B wilde niet verkopen. Dus meneer B dacht laat ik eens leuk zijn en noemt een onmenselijk hoog bedrag (ongeveer 10.000 piek meer dan het paard waard was!). Meneer A trekt zijn porto open en legt cash het gevraagde bedrag neer. Tja, meneer B was toen dus echt zijn paard kwijt!
Dus pas goed op wat je doet!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:58

Buitenzorg schreef:
Zoiets heb ik eens meegemaakt op de drafbaan. Meneer A wilde het paard van meneer B kopen, maar meneer B wilde niet verkopen. Dus meneer B dacht laat ik eens leuk zijn en noemt een onmenselijk hoog bedrag (ongeveer 10.000 piek meer dan het paard waard was!). Meneer A trekt zijn porto open en legt cash het gevraagde bedrag neer. Tja, meneer B was toen dus echt zijn paard kwijt!
Dus pas goed op wat je doet!!


Dat is mijn vader eens gebeurd met een hele goede hond.
Een "concurent" in de hondensport wilde die hond persé kopen en m´n vader vroeg een belachelijk hoog bedrag met het idee, dat betaald hij nooit, maar was de hond wel kwijt.

Daarnaast vind ik het niet erg netjes.
Kun je niet gewoon een topic op ITP starten om te zien wat mensen er van vinden en hem vet. zouden willen hebben?

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:49

ik heb sya ook te koop gehad en toen ik het toch niet kon heb ik dat ook eerlijk gezegd... dat vind ik beter dan liegen

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 14:35

ik zet hem pas te koop,als ik hem ECHT definitief verkoop!!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:18

carlosje schreef:
ik zet hem pas te koop,als ik hem ECHT definitief verkoop!!


Dat lijkt me nogal logisch ja!
Paard verkopen is niet niks natuurlijk. ben eigenlijk nog steeds nieuwsgierig waarom je hem verkoopt Verward

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:25

Mist schreef:
Juridisch gezien, als je er een prijs bij zet (zonder verdere voorwaarden)is het een aanbod, waarna, als iemand de vraagprijs WIL betalen, je gehouden bent om te "leveren" dus kijk uit wat je doet. Op het moment dat iemand je benadert en zegt "ik wil hem kopen voor die prijs" dan zit je er aan vast (zeker als je het op papier of een forum zet)


Hmm...volgens mij is dit niet helemaal waar. Een advertentie wordt juridisch gezien als een "uitnodiging om in onderhandeling te treden", dus nog niet als een aanbod. Als je dus mensen laat komen nav je advertentie en ze willen de prijs betalen, ben je vrij om te zeggen dat je niet aan hen wil verkopen, om wat voor reden dan ook.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 16:29

marieketencate"]
[quote="Mist schreef:
Juridisch gezien, als je er een prijs bij zet (zonder verdere voorwaarden)is het een aanbod, waarna, als iemand de vraagprijs WIL betalen, je gehouden bent om te "leveren" dus kijk uit wat je doet. Op het moment dat iemand je benadert en zegt "ik wil hem kopen voor die prijs" dan zit je er aan vast (zeker als je het op papier of een forum zet)


Hmm...volgens mij is dit niet helemaal waar. Een advertentie wordt juridisch gezien als een "uitnodiging om in onderhandeling te treden", dus nog niet als een aanbod. Als je dus mensen laat komen nav je advertentie en ze willen de prijs betalen, ben je vrij om te zeggen dat je niet aan hen wil verkopen, om wat voor reden dan ook.
[/quote]

Het ligt eraan wat er in de advertentie staat. Staat er bijvoorbeeld "diverse goed gereden paarden te koop vanaf Euro 2000" dan is het volgens mij zoals jij zegt een uitnodiging voor onderhandelingen. Als er staat "9 jarige Pion merrie te koop voor Euro 5000" dan zit je er aan vast omdat de zaak dan "bepaalbaar" is. De overeenkomst komt tot stand door het aanvaarden van een aanbod dat niet "herroepen" is. Teminste, dat dacht ik....hoewel het lang geleden is dat mijn grijze massa daar mee bezig is geweest ! Verward

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:12

Dat is waar, maar het verschil zit em erin dat dit nu geen aanbod is, maar een uitnodiging. (dacht ik hoor) Eej...ruiterinrust...waar ben je? We hebben je juridisch inzicht even nodig hier!! Haha!