Oplossing gevonden voor boos mama paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Oplossing gevonden voor boos mama paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 20:11

Alana is normaal al geen makkelijke merrie, maar nu dat dat veulie besst helemaal niet. Sinds gisteren kon ik niet eens de box meer in, zonder een klap te krijgen.
Ze was zo druk bezig met het verdedigen van het veulen tegen iedereen die ook maar naar haar keek, dat het veulen totaal geen rust had. Hij kon niet drinken, omdat ze steeds rondliep, hij kon niet liggen omdat ze hem steeds overeind joeg. Hopeloos dus.
Uiteindelijk was ik het zat en heb ik haar verplaatst naar de oude varkensstal. Ze staat nu aan een ketting aan de muur (nee, dat is niet zielig Knipoog ) en en er komt nooit iemand (behalve ik en vriend) in die stal. Verder staan daar ook geen andere paarden, dus nu is ze rustig. Ze staat rustig te eten en het veulen kon eindelijk rustig gaan liggen.
Ik laat haar nu even een paar dagen vast staan en dan proberen we het van de week eens los.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:30

volgens mij heel normaal gedrag?
Als mijn merri ehaar veulen had dan moest je daar ook niet bij komen hoor want ze sloeg je ook de stal uit.
als je voor de deur ging staan ging ma er gewoon voorstaan.

rustgeven en niet jan en alleman er bij laten of naartoe laten om te kijken, zal ook wel schillen hoor.vastzetten vind ik nog al wat, hopelijk kan ma wel liggen want pas een bevalling achter de rug is ook niet niks natuurlijk.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 20:46

Mama kan gewoon liggen. Ik ken mijn merrie goed genoeg om te weten dat dit niet alleen van de geoorte is. Ze is nl altijd al een helleveeg geweest. Ik heb allen nog nooit een levend veulen van haar gehad, dus ik wist niet wat ze zou doen.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:23

aha, nou mijn merrie is normaal ook heel afstandelijk voor vreemde zeg maar (wat wil je als je gestolen bent geweest) dus vandaar dat ze ook zo beschermend is, maar ik geloof dat het trouwens in haar familie zit.
een half zus van haar sloeg haar eigenaar in het gezicht.
lieve paardjes dus.
de mijne sprong in mijn nek