Zijn jullie katten/honden mensen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Zijn jullie katten/honden mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 21:24

Vaak hoor je dat paardenmensen honden hebben. In het speciaal dan Jack Russels of Flat Coat Retrievers.

Hoe zit dat bij jullie, als jullie moeten kiezen, kiezen jullie dan voor een kat of een hond?

Met andere woorden zijn jullie katten of hondenmensen?

Jammer trouwens dat hier geen poll in kan, zou makkelijker bijhouden zijn... Scheve mond

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:47

Ik zou eerder een hond willen, daar "kan"je net iets meer mee. Ook buiten de deur zeg maar. Als ik dan ook nog een ras moet noemen word het een border collie. Even offtopic: hoezo kan je hier geen pol maken? volgens mij wel hoor!

Lon
Berichten: 886
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:47

poesie mauw! kattenmens dus.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:48

beiden! ik ben helemaal gek van katten EN honden!

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 21:54

Destinietje schreef:
Even offtopic: hoezo kan je hier geen pol maken? volgens mij wel hoor!


Hmm, ik kon hem nergens vinden, volgens mij kon dat alleen in bepaalde topics/forums (hoe noem je zo'n onderdeel als paardenpraat en kippenhok enz?)

Snowdon, als je zou moeten kiezen, wat zou je dan nemen?

Zelf zou ik overigens voor de katten gaan. Niets is fijner dan zo'n zacht, earm spinnend kattebeest op je schoot Lovers

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:56

Katten!! Heb er momenteel 3.

Jola

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:58

carina schreef:
Snowdon, als je zou moeten kiezen, wat zou je dan nemen?


een kat, aangezien ik veel weg ben.... dat zou echt de enige reden zijn... qua gezelschap zou ik eerder voor n hond gaan

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:07

ik ben echt een honden mens, ik vind katten over het algemeen niet echt wat (zijn zeker uitzonderingen) en ik ben helemaal weg van honden (zijn ook uitzonderingen). Ik heb nu een vuilnisbakkie, maar m'n volgende wordt zeker een jack.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:07

Een hond. Maar waarschijnlijk geen Jack Russel, vind ik te druk. En een Flat Coat Retriever vond ik altijd geweldig maar vind ze over het algemeen zo dom en dat staat me tegen. Ik ben 'bang' dat ik bij een Bouceron uit kom sinds ik daar mee in aanraking gekomen ben, dat zijn echt geweldige honden.

carina

Berichten: 2784
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 22:08

Dennis schreef:
Bouceron .


Eh? en dat zijn...? Honden, ja zover was ik al ja... Knipoog

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:17

Honden. Hou niet zo van katten, vind ze wel leuk bij een ander Haha!
Jack russels vind ik wel leuk ja, maar wil zelf graag een herder.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:19

Een écht honden mens, katten haat ik niet maar ik zou er zelf geen willen. Wat voor hond.... een Rhodesian Ridgeback Lovers

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:30

Ik ben eigenlijk allebei wel ... maar mijn vriend en ik wonen in een flat dus er komt geen hond ... Heb daarintegen wel drie katten Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:43

Beide!
Vroeger tijdens mijn puberteit had ik thuis een kat en een hond.

Toen Peter en ik nog maar net samen woonden (flat) namen we 2 jonge katjes, schatjes en dat zijn ze nog steeds... Lovers

We wilden altijd een grote hond, maar het is gewoon zo dat een hond meer tijd/verantwoordelijkheid en geld vergt, doordat hij uitgelaten moet worden, niet te lang alleen in huis kan zitten, tijdens vakantie in asiel o.i.d. enz.

Dus wie weet ooit nemen we een hond als ik beter ben (lees: geen kanker meer) en we het geld ervoor hebben.
Nu gaat al het geld al op aan mijn echtgenoot, mijzelf, 2 katten en een paard.
En de chips, de drop, de chocola, en voorál de vitaminen (150 euro p.m. maar goed ik leef nog Haha! ).

Op stal hebben ze (stalhouders maar ook vrienden van ons zijn het) 2 grote honden waar we stapel op zijn, en een 'met fles groot gebracht' mini-geitje die je op schoot kan nemen en uitlaten met de honderiem... Lovers
Verder nog 8 katten, een hele zooi kippen, eenden enz. die ooit ziek daar werden gebracht en door haar 'opgeknapt'.

Al met al genoeg dieren om heerlijk van te genieten toch?
En mocht ik me ooit eenzaam voelen....
dan heb ik toch Bokt.nl? Lovers
Wie zegt er 'Woef'? *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:45

Ik heb een kat. (mijn username is van mijn kater Knipoog )
Aangezien mijn vriend en ik alle twee fulltime werken, hebben we gekozen voor een kat. Die hebben toch wat meer mogelijkheden. Een hond moet je per se om de zoveel uur uitlaten. Onze kat heeft in huis een kattenbak en in de achterdeur zit een kattenluik zodat hij overdag naar buiten/binnen kan als hij dat wil.
Als ik veel meer thuis zou zijn, zou ik misschien ook nog wel een hond willen, maar dan moet er iedere dag iemand zijn die de hond uit kan laten.

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:52

Meer van katten, maar honden vind ik ook niet mis hoor! Alleen heb ik daar geen tijd en plek voor op t moment.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:53

k heb sinds mijn geboorte al katten en nu nog steeds 4.
sinds een paar jaar ook honden (altijd al een hond gewild) en nu hebben mijn vriend en ik er 19 (we fokken Spaanse Waterhonden...)
gelukkig kunnen de honden en de katten met elkaar overweg.
Maar ik ben gewoon meer een beestenmens...
we hebben nog 2 koeien, 4 schapen en 3 lammeren, 14 paarden en ponies, een 60 postduiven (van mijn vriend), ook heeft mijn vriend nog een australische koningsparkiet en ik een geelvoorhoofdsamazone papagaai (die rustig tussen de honden en katten doorvliegt.. )
O ja, ook heb ik nog 4 konijnen.. *LOL*

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:56

Ik ben echt een kattenmens, ik vindt honden wel leuk ofzo, maar ik hoef er zelf niet persee eentje te hebben, maar katten vindt ik geweldig (we hebben er zelf ook vier.) Het liefste wordt ik natuurlijk nog wel een paardenmens genoemt Tong uitsteken Knipoog Haha! *LOL*

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:15

Katten!! Ik zou zelf geen hond willen hebben, meestal ben ik er nog bang van ook....
Heb zelf 2 poezie mauwies.. Lovers

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:17

Ben meer een hondenmens. Je hebt meer contact met die beesten en je kunt er meer mee 'praten' dan met een kat. Hoewel een kat jou misschien wel begrijpt, ze gaan zo hun eigen gangetje.
We hebben ook katten gehad, en ik ben gek met ze hoor, maar in een hond vind ik meer een maatje dan in een kat.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 23:26

Dennis schreef:
Een hond. Maar waarschijnlijk geen Jack Russel, vind ik te druk. En een Flat Coat Retriever vond ik altijd geweldig maar vind ze over het algemeen zo dom en dat staat me tegen.
Ik ben 'bang' dat ik bij een Bouceron uit kom sinds ik daar mee in aanraking gekomen ben, dat zijn echt geweldige honden.


Nou een Flatcoated Retriever is echt niet dom ze zijn best heel slim en leren en luisteren zeker heel goed.
Ze zijn gek op kinderen en dat is ook belangrijk het is echt een leuke gezinshond die graag met je samen is.
Ik weet dit uit eigen ervaring
Helaas had ik de pech dat ze op twee jarige leeftijd verlatingsangst kreeg en niet meer alleen thuis kon zijn zelfs geen vijf minuten.
Na veel proberen om het haar af te leren en vertrouwen proberen te geven dat we altijd weer terug kwamen is het helaas na een jaar nog niet gelukt.
Nu woont ze op een boederij waar altijd iemand thuis en ze is daar helemaal in haar nopjes.
En nu heb ik een vuilnisbakje ook heel lief maar uit voorzorg doe ik haar altijd in de bench als ik weg moet en s'nachts zit zij altijd in de bench en gelukkig gaat dat goed

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 07:47

Ja,Flat Coateds zijn heel slim.Maar goed,ik zal niet verder off topic gaan.

Ik heb 10x liever een hond dan een kat.Katten zijn ook leuk,maar die gaan veel meer hun eigen gangetje,en met honden heb je meer contact en vaak een sterkere band.
Van kleins af aan wilde ik al een hond,en ik heb nooit over een kat gedacht.
(hoefde ook niet,want mijn moeder is er ontzettend allergisch voor Knipoog )

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 08:21

Ik ben een echt hondenmens. Vroeger hebben we altijd een duitse dog gehad. Dat zijn zulke super beesten... Je hebt er wel altijd aanspraak mee.
Katten zijn ook wel leuk, maar toch liever honden.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:38

Een super kattenmens. We hebben er nu drie die allemaal dankzij mij er zijn. Ook heb ik altijd de neiging als ik kleine katten zie om ze mee naar huis te nemen, maar mijn ouders vinden drie katten genoeg, helaas.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:51

carina"]
[quote="Dennis schreef:
Bouceron .


Eh? en dat zijn...? Honden, ja zover was ik al ja... Knipoog
[/quote]

http://www.beauceron.nl/

Een stukje van deze site over het karakter:
De beauceron werd van oorsprong gefokt voor het hoeden en drijven van schapen en ander vee op de grote vlakten rond Parijs. Raskenmerken zijn dan ook: uithoudingsvermogen, gehardheid tegen allerlei weersinvloeden, schranderheid en oplettendheid. Een beauceron kan soms eigenwijs zijn en heeft veel behoefte aan beweging en contact met zijn baas. Een beauceron heeft een herdershondkarakter: alert en op de baas gericht. Hij is echter niet speciaal gefokt op waak- en verdedigingskwaliteiten. De beauceron kan zo'n 13 à 14 jaar oud worden.

Ze lijken qua karakter erg veel op de Hollandse herder.