wat een chaos vandaag,ze zijn dood!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

wat een chaos vandaag,ze zijn dood!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 19:42

nou de hooglanders hebben we gevonden bij het bos! zie 'Hooglanders maken er dagje uit van'
ik zag op een gegeven moment mijn pa voorbijrijden met wel 10 auto's erachter en 4 trekkers ofzo! Verward dat moest ik zien. dus gevraagd of me ma ff mee wilde! nou dat wilde ze niet! dus ik maar de scoot van me broer gepakt.....wilde wegrijden toen ik mijn buurvrouw en buurmeisje zag(geen familie) mijn buurmeisje wilde wel ff mee, dus zij achterop! we kwamen bij het bos, zag gitte(DA) al staan en vroeg f hoe het zat! nou een had ene verdoving gehad maar ze waren op hol geslagen naar de snelweg! toen is mijn pa er 8eraan gereden en die beesten keerde op 5 meter voor de snelweg weer om! mijn pa zag het al voor zich, een heel bloedbad daar op de snelweg! maar ze liepen een stukje weg! dus mijn pa zijn auto die ondertussen beschadigt is bij de snelweg gezet! trekkers eraan! wij gingen ook ff kijken! hele tijd daar gestaan! wij gingen ff de auto's tegen houden, maarja je hebt altijd van die idioten die er wel langs willen! eentje werd dus een beetje suf, maar hij was zo opgefokt dat ie stug bleef staan en zodra er iemand voorbij reed(zo'n idioot) dan vloog ie weer weg! wij stonden aan de ene kant en mijn pa en nog een paar aan de andere kant! we moesten wel afstand houden want eentje had vanmiddag mijn buurman op de hoorns genomen! op een gegeven moment kreeg de eigenaar die aan onze kant stond een belletje vanaf de andere kant dat wij weg moesten omdat ze nog een verdoving aan die ander wilde geven! dus wij allemaal weg! helaas, wilde nog wel ff kijken! naja we zijn naar huis gegaan en ff een helm gehaald voor mijn buurmeisje.....ff verhaal gedaan aan mijn buurvrouw en toen weer gegaan! we waren nog maar 500 meter van mijn huis, toen ik stopte....we zagen de hooglanders Koe bij de brug staan! naja d8 we, want er lagen ook boomstammen!
dus ik me pa ff gebeld of dat ze waren! ja dat was zo en ik moest daar wegwezen want die beesten gaven nix om de verdoving(vind je het gek! ) beesten waren de hele dag al opgefokt door auto's en trekkers! verdoving was overigens mislukt! verdoving kostte 100E per spuit dan! pfffffff nou uiteindelijk hebben ze besloten om de beesten dood te schieten, ze zijn er de hele dag mee bezig geweest en hebben overal schade aangericht! oa aan onze Korando. ik vind het gewoon sneu! hooglanders zij nu eenmaal verwilderde beesten! moet je nix meedoen! mijn buurman heeft helemaal fout gehandeld! beesten zijn geflipt en daarna was er nix meer aan te doen! dit had voorkome kunne worden! Koe Huilen Lips are sealed
ik zag me buurman net met de heftruck voorbij rijden! jakkie dat hoef ik dus echt niet te zien! Huilen Huilen

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:49

Ik begrijp je verhaal eventjes niet. Wie is er nu dood? Waren het paarden?

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:51

nee de hooglanders volgens mij!?!?!wat een sneu verhaal zeg!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:01

De hooglanders zijn dood. Wel sneu voor de hooglanders. en ik snap best dta jij niet wou zien hoe ze vervoerd werden

Rivendell

Berichten: 6819
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:16

Hooglanders zijn vreselijk moeilijke koeien. Ze zijn het meest verwand aan het oer rund en zijn totaal niet mak. Leuke koeien om van een afstandje naar te kijken, maar je moet er niet iets mee willen doen. Wij hebben ze ook gehad, maar ik ben er snel mee gestopt.
Zonde dat het zo gegaan is met deze koeien.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:16

Wat zielig!!!Arme beesten!!!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:17

Ik ga even terugzoeken wat er precies gebeurd is, maar wel vervelend. Al snap ik wel dat ze ze doodgeschoten hebben...Als die beesten alsnog de A7 op waren gegaan was het een drama geweest...Verdrietig En vangen is bijna niet te doen!

Maar wel stom als het voorkomen had kunnen worden Verdrietig Is je buurman nog helemaal heel, die hoorns zijn niet echt prettig van dichtbij! En is jullie auto erg beschadigd of valt het wel mee Verward

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:20

hey hoe laat was dat??
toen wij daarstraks terug reden uit Groningen (om Ilet op te halen) zagen we ook Schotse hooglanders staan en daar stonden veel mensen bij waaronder de DA want zijn busje stond er.
Dus die 2 zijn nu dood??

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:38

wat zielig, maar idd beetje raar van die buurman, maar hij probeerde het goed te doen denk ik. (toch?)

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 21:51

Oh, op de A7 moet het wel echt chaos geweest zijn!
Stonden hier dan hooglanders in de buurt?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 23:32

mijn buurman had er 2, gekocht als kalfjes voor zijn zoon! denk eens na, die beesten horen in het wild!!!!! ja ze stonden idd aan de A7, mijn pa stond met zijn korandpo tegen de snelweg aan, en de DA heeft van achter onze auto geschoten(verdoving) mijn buurman(eigenaar) kwam later zelf aankakken en moest er alleen maar om lachen! w8 maar tot ie onze rekening krijgt vand e auto! 1000E is er nix bij! maarja hij bedoelt het allemaal goed! maar hij had kunnen weten dat je zo geen koeien opdrijft! ik weet niet hoe het met mijn andere buurman gaat! hij zag wel wit geloof ik! hij zal wel vooral stijf zijn! maarja ze leven nu niet meer!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:21

Jeetje, wat sneu voor die beesten. Maar als ik het goed begrijp zijn de dieren ontsnapt? Dat is erg genoeg, maar kan natuurlijk gebeuren.
Ik hoop dat jullie auto gauw weer gemaakt wordt.

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:43

ja wat erg allemaal....gossie zeg...ik sta er nu van te kijken jemig...wat een verhaal

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:22

Gossie, wat sneu voor die dieren, om zo aan hun eind te moeten komen. De hele dag paniek en dan met een knal komt alles ten einde..... Jammer dat het zo heeft moeten gaan.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:34

Weer een stel dieren dood door onwetendheid. Jammer hoor. Als mensen nou eerst informeren voordat ze een dier aanschaffen, wordt veel onnodig dierenleed voorkomen.

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:14

daar ben ik het mee eens!!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 20:40

ja, dit had gewoon niet gehoeven! maarja het is zo gegaan. ze waren met 3 trekkers de beesten naar de schuur aan het drijven, maarja zodra er een kier tussen de trekkers viel schoten ze er al langs! ik vind het ook geen manier om beesten zo bij elkaar te drijven! beesten waren natuurlijk helemaal in de stress!

chex

Berichten: 409
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:16

Wat een avontuur zeg. Maar mooi waardeloos dat het zo slecht is afgelopen. Huilen

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:37

MarianneR ik kan het niet beter zeggen!

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:50

|Wat verschrikkelijk!!!! zulke fantstosch mooie koeien!!!!!!!!!!!!!!!!
naja....inderdaad heel erg stom van die buurman!! ik wens je veel sterkte hoor Lachen Knipoog