Liever alleen buiten rijden of in een groep?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Liever alleen buiten rijden of in een groep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 21:36

Ik wil wel eens weten of jullie liever in je eentje (met paard natuurlijk Haha! ) gaan buiten rijden of dat je toch liever met zn 2-en of met nog meer gaat.
Ik ga liever in mn eentje op stap, dat vind ik gewoon fijner, ff rust voor jezelf (goh wat klinkt dat oud Slapen ).

Soms vind ik met meerdere rijden ook wel leuk maar dat doe ik niet zo vaak. Ook ga ik me dan soms irriteren dat de paarden elkaars tempo niet bij kunnen houden ( je moet of steeds aandrijven of steeds in houden).
Ook vind ik het vreselijk als je benen steeds tegen die andere persoon aanklutsen... Lips are sealed

Wat doen jullie meestal? Gaan jullie vaker alleen of samen naar buiten?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:43

Met meer mensen is wel gezelliger, maar alleen is gewoon helemaal top. Zeker als je de hele dag mensen om je heen hebt. Ik moet er alleen steeds aan denken: wat doe je als je van je paard valt en je bent helemaal alleen. Dat is ook niks en kun je misschien toch beter met 2 man zijn.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:49

hihi, ligt aan 't paard. Fanja was een draakje met andere paarden erbij, als je alleen met r was was ze echt super. Maar als je alleen was met de Concorde was ze levensgevaarlijk, terwijl die braaf met een ander paard mee ging.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:51

Met een groep is erg gezellig,maar in m'n eentje lijkt me ook heerlijk,
Ik droom er ook van om samen met m'n toekomstige paardje naar het bos te gaan,lekker rustig en samen door de bossen galloperen..lijkt me echt geweldig.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:08

Soms vind ik het heerlijk om in mijn eentje een ritje te maken, maar het liefst ga ik toch samen met een vriendin een lange rit maken...

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:20

Mijn paard is een held op hoefijzers, dus alleen met hem op stap
is echt niet leuk.

Ik ga altijd samen met het meisje wat mijn pony verzorgd.
Dan is hij op z'n gemak en kan hij van de pony leren dat een buitenritje een leuke afwisseling is.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:27

Ik zou graag alleen rijden, heerlijk door het bos, met mijn paard, samen en denken aan niets. Maar ik hou er niet zo van. Netty is niet echt een fijn buitenpaard en als er wat gebeurd...
Ik hou het maar met meerdere, vind ik veiliger.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:37

Ik rijd meestal alleen maar vind net z´n tweeën wel zo gezellig.
In een grote groep vind ik vaak wat minder tenzij de paarden ongeveer de zelfde maat/tempo hebben.
Lisa moest er in het begin ontzettend aan wennen om alleen weg te gaan.
Tijdens een bosritje van een uur hinnikte ze wel 30x, nu nog maar een keer of 5 dus het gaat de goede kant op Haha!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:39

Ik zou het fijn vinden als het zou kunnen. Maar zover krijg ik Laiser nog niet echt. Tenminste ik kom niet ver als ik een weg over moet steken met witte strepen Haha!.
Ik vermoed dat als mijn stal zou grenzen aan een heel groot bos, dat ik daar wel alleen met hem zou kunnen rijden.

Maar qua veiligheid is het altijd wel prettig om tenminste met z'n tweeën te zijn.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:41

Ik rijd vooral met meerdere mensen. Maar alleen vind ik ook leuk. Lekker rustig en dan moet ik ook meer op Lex letten en hij op mij. Want in een groep volgt hij toch altijd wel de andere paarden.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:56

Ik vind het heerlijk om alleen op stap te gaan. Dat vind ik pas echt genieten. Ben vandaag met Den een uur alleen het bos in geweest! Dat is iets wat ik wel iedere dag zou willen, wat een rust. Enkel met z'n 2en genieten van elkaar.
Wel met m'n mobiel bij me voor als er wat gebeurd. Wat dat betreft is samen veiliger.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:59

Kwa veiligheid zou ik liever niet alleen gaan, zeker wat er een maand geleden hier in de buurt gebeurd is
Zo met 2 tot en met 8 mensen vind ik meer dan zat. Vandaag hadden we een snertrit, en dat waren er 15, dat vond ik wel een erg grote groep. Ik ga wel eens alleen weg, maar nooit langer dan een uur, dan verveel je je zo Haha!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:01

Ik ga het liefst alleen met mijn paard. Gewoon een eind weg rijden en geen rekening met iemand anders te hoeven houden. Lekker aso klinkt dit...

Sanny

Berichten: 215
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Winschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:28

Ik ga het liefst met z'n 2en. Een stalgenootje en haar paardje gaan vaak mee en dat klikt goed (ook qwa tempo) ze vullen elkaar mooi aan bij dingen waar de een van schrikt loopt de ander zo langs en anders om! Met een grotere groep vind ik minder leuk, je moet om veel meer ruiters en paarden denken. Alleen is ook wel leuk maar dat vind mn paadrje wat minder, dan wil hij graag weer naar stal terug! Ook is het handiger met een groep dat als een schrik de rest de rem erop zet en die gene komt dan meestal ook snel terug (kuddedieren!).

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:34

alleen. Dan kan hij ten eerste veel beter in zn tempo lopen en is hij niet teveel op het andere paard gefocust, maar als ik voorop rijd met een ander paard dan zn vriendje gaat het ook wel. Maar toch liever alleen, hoewel hij dan veel klootmomenten heeft, maar goed dat overleven we wel.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:52

Het ligt een beetje aan m´n bui én of dat er iemand anders op het moment dat ik wil gaan rijden, tijd en zin heeft Knipoog !
Ik ga graag met anderen (wat dat betreft, mis ik de meiden van m´n vorige stal behoorlijk Verdrietig ), maar heb er ook absoluut geen probleem mee om alleen te gaan Lachen ! Als ik een klöte bui heb en ik ga alleen, kom ik meestal opgewekter terug, dan dat ik ben weggegaan Knipoog !
Wel neem ik altijd m´n mobiel mee, voor het geval dat ...

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 00:01

Fonnie schreef:
Soms vind ik met meerdere rijden ook wel leuk maar dat doe ik niet zo vaak. Ook ga ik me dan soms irriteren dat de paarden elkaars tempo niet bij kunnen houden ( je moet of steeds aandrijven of steeds in houden).

Ik ga meestal het liefst alleen. Heb vaak het idee dat ze eerder schrikt van een ander paard dat maf doet Frusty dan van gewoon dingetjes langs de weg. En Amy sjokt zo ontzettend sloom in stap, dat is superrelaxed hoor, maar niet leuk als er anderen bijzijn, die moeten dan steeds inhouden. (ik ga niet sporen hoor!! Haha! ) Verder heb ik een hekel aan die dresuurzweepjes, Amy heeft daar last van als we naast elkaar lopen...
En ik wordt zo moe Slapen van dat heen en weer geschreeuw in de wind... ja ik wordt ook oud...

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 00:10

Ik vind beide heel fijn, ik rijd graag alleen met Piropo over het strand maar met een groep vind ik het ook weer heel gezellig... dus ik wissel het regelmatig af Haha!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 00:26

Groep ben ik niet zo'n voorstander van. Met zijn 2-en vind ik het wel erg gezellig, maar alleen heb ik ook geen problemen mee. Kan ik heerlijk mijn eigen tempo bepalen (en ik galoppeer nogal veel Haha!)

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 01:40

Bij mijn verzorgpony s ga ik altijd het liefst alleen. Lekker rustig alleen met je paardje, heeeeeeerlijk. Ik vind het, net zoals Fitzroy, ook fijn dat je je eigen tempo kan bepalen. Bij drukke pony s vind ik het natuurlijk wel fijn als er iemand meegaat, want stel dat er wat gebeurd, dan is er wel (bijna) gelijk hulp.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:15

DendroFleur schreef:
Ik ga het liefst alleen met mijn paard. Gewoon een eind weg rijden en geen rekening met iemand anders te hoeven houden. Lekker aso klinkt dit...

Ik ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt Bloos Mijn paard is heerlijk als ik alleen ben en ik hoef inderdaad met niemand rekening te houden Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:23

Ik ga best wel vaak alleen op pad en dan ook echt lang. Hier zijn niet echt veel mensen die vaak naar buiten gaan en ik moet toch echt wel minimaal x per week lekker naar buiten. Wat DendroFleur en gomir zeggen heb ik ook. Ik hou nou eenmaal vanm crossen en springen en dat vind niet iedereen leuk die ik ken waar ik wel eens mee naar buiten ga Haha! En mijn pony is ook het fijnst als die helemaal alleen is. Maar met een groep is natuurlijk wel gezelliger al heb ik er niet zoveel problemen mee dat ik zovaak alleen naar buiten ga.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:30

Of alleen of met zijn tweeen (he djilan Haha! ).

Alleen kan Jakkes in zijn eigen tempo lopen. Het is nogal een hielentrappen.... }> en als ik hem voorop heb lopen springt hij van de ene struik naar de andere.
Dus ik wissel het af de ene keer met twee en de andere keer weer alleen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:32

Ligt eraan met welk paard, met de Friezen of bijv. Jonkvrouw vind ik het wel gezellig met zijn 2-en.
Met Ozep vind ik het op het moment te gevaarlijk om nog iemand mee te nemen, die wil nog wel eens rare streken uithalen en vergeet dan dat er nog een paard naast, achter of voor hem loopt. Om zijn uitspattingen zoveel mogelijk voor te zijn is het belangrijk dat ik hem enorm aan de gang houdt, dus ik ben continue aan het draven of galopperen en maak veel overgangen. Niet echt makkelijk en fijn voor diegene die meerijdt dus.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:35

Alleen, absoluut!
Heerlijk je eigen tempo/weg bepalen en lekker alleen zijn met je pony/paard, weg van alle drukte en problemen van thuis. Heerlijk gewoon....

Tuurlijk, een keer met iemand anders of een groep is ook leuk. Gezellig juist! Maar toch zweer ik bij alleen Knipoog