weet eens dressuren in het bos...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

weet eens dressuren in het bos...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 23:36

Ja ik heb het weer eens op mijn heupen en dacht laat ik maar weer eens dressuren in het bos i.p.v. ongegeneerd crossen wat de laatste tijd een gewoonte werd. Bloos

Eerst eventjes losstappen en daarna sjakiebeest opgepakt en aan het werk gezet }> . Hij schrok zich het apelazerus. Dat was nou net effe niet de bedoeling . Stap wilde hij nog wel meewerken, maar toen ik in draf ging werken aan de tempocontrole werd meneer een 'beetje' Verward tegendraads en liet duidelijk merken dat hij het niet eens was met het gevoerde beleid. Haha! . Na wat bomen van dichtbij gezien te hebben en sjaak voor de zoveelste keer uit de struiken vandaan te hebben geplukt werd het hem langzaam duidelijk dat dit niet veel ging helpen en dat het vrouwtje echt niet goed bij haar hoofd is (dressuren in het bos, wie doet dat nou Boos! ).

Maar eindelijk in het na het oversteken in het tweede bos had hij de moed opgegeven en liep fantastisch dragend op de achterhand in een tempo waarvan elke pas mijn pas is door het bos heen te marcheren Kwijl . Het tempo een keertje sluiten en weer een pasje wegrijden...

Aan het einde van de rit had ik ook geen bruin paard meer, maar een schimmeltje (van het schuim }> ) .

En dan toch nog even het laatste stukje scheuren..... het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan!!!! *LOL*

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:58

Haha,leuk verslag heb je geschreven!! het had het míjne kunnen zijn *LOL* !
Bedenkt Sjaak ook, dat hij júist vandaag zóóó graag had willen koekeloeren Haha! ??!
Normaal is mijn Dikke super relaxed in het bos, maar als ik al begin met de teugels opnemen, bedenkt ´ie in de eerste instantie dat het reuze eng is in het bos Knipoog . Als ´ie dan na een paar minuten doorheeft, dat ik het écht meen, werkt ´ie ook wel mee Lachen !

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 01:08

Ha leuk sjaak en genoten jullie allebei. Goed bloed verloochent zich niet he Haha! Knipoog

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 10:01

Citaat:
Normaal is mijn Dikke super relaxed in het bos, maar als ik al begin met de teugels opnemen, bedenkt ´ie in de eerste instantie dat het reuze eng is in het bos . Als ´ie dan na een paar minuten doorheeft, dat ik het écht meen, werkt ´ie ook wel mee !


Dat lijkt idd Jakkes wel *LOL* . Alleen die paar minuten duren bij Sjaak wat langer (een half uur of zo )

Citaat:
Goed bloed verloochent zich niet he


Knipoog

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:02

sjakie schreef:

Citaat:
Goed bloed verloochent zich niet he


Knipoog


Hé jij,

Wel met de voetjes op de grond blijven hè! Knipoog
Ik wil niet met zo'n omhooggevallen persoon door het bos Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:59

Super leuk verslag, je ziet het bijna allemaal voor je. De eerste en overigens vooralsnog enige keer, dat ik met mijn paard het bos in ben geweest heb ik ook wat oefeningetjes gedaan. Ik merkte juist dat hij veel meer bereid was om mee te werken dan in de binnenbak bijvoorbeeld. Maar ja, wie wordt er ook niet vrolijk van een bosrit? Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 16:34

Djilan schreef:
Hé jij,

Wel met de voetjes op de grond blijven hè! Knipoog
Ik wil niet met zo'n omhooggevallen persoon door het bos Haha!


Pas he met dat kleine scheurijzer van je Haha!
Scheelt een hoop he als jakkes niet mee is tijdens een buitenrit }>