Dierenarts is net geweest

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 13:40

Omdat Jur hoest sinds een paar weken. Met haar longen is alles goed, het is irritatie van de luchtwegen, net als toen ze 6 jaar was. Ze moet radicaal van stro af en nat hooi. Echt jammer!! Ik dacht dat het het goed ging, op stro. Ik vind het zo sneu voor haar, stro is toch fijner voor een paard. Maar goed, ik ga zo de bos leeghalen en zaagsel kopen, en een grote teil voor het hooi! Verdrietig

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 17:05

begrijp je helemaal;tinkie heeft stofallergie overgehouden aan haar hoest-virus van vorig jaar
door overgang van stro naar vlas(=stofvrij)een heel open stal(ook in de winter)waardoor continue frisse lucht van buiten komt en kuilhooi(stofvrij) ipv gewoon hooi is ze er vanaf gekomen.
maar met heeeeeeel vochtig weer hoor ik dr weleens hoesten,maar das dan ook 3 keer een kuch en daarna hoor je haar niet meer.maar het is nu een overgevoeligheid geworden ookal zijn haar longen zuiver,alle dingen die stof of benauwdheid(vochtgehalte)kunnen uitsluiten,sluit ik dus ook uit!
_________________
zorgen zijn voor later,genieten is voor nu

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-07-23 21:52 ]</font>

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 17:22

Oh, wat jammer, wat in die omstandigheden zelfs nog beter is, is je paard zoveel mogelijk buiten zetten hé, daar is het minst stof vanal.

groetjes en hopelijk gaat het snel terug beter,

ciao

Sarah

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 18:10

Pfff... Wat een gedoe he Maartje?
Heel vervelend en het lijkt nooit echt helemaal over te gaan. Wij hebben hetzelfde probleem met Berber. Zij is er zelfs eens dampig van geweest, gelukkig maar heel licht en na een winter in de wei en geen werk is het weer overgegaan.
Berber staat overigens wel op stro, maar op stand, dus heeft ze het stro alleen achter zich. Ik zorg ook altijd dat ik het heel goed uitschud, als zij ver uit de buurt is. Ze mag er dan pas in als het stof is gaan liggen.

Ook zij heeft heel lang nat hooi gehad, vervelend gedoe. Nu krijgt ze kuil. Van goede kwaliteit, lijkt net hooi alleen dan zonder stof. Ze doet het er goed op en hoest nauwelijks. Afgelopen winter zelfs maar 1 weekje omdat er een slechte rol tussenzat. Die hebben we gauw aan de geit gevoerd. Knipoog
Maar zodra er ook maar ergens een beetje stof is, (in de zomer in de duinen bv.) begint ze direct te kuchen. Duurt het te lang, dat stof, heeft ze ook direct geirriteerde luchtwegen met alle gevolgen van dien. Boos!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 18:42

Vervelend, maar beter dan dat haar longen niet goed zijn. Wel weer een stuk duurder nu op rap, want stro zat bij de stallingsprijs in he?
Heeft hij nog naar het lopen van Raz gekeken, of heb je het er nog over gehad of zo?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 19:31

ik weet wat je bedoelt
queen heeft bronchitis dus bij queen zit het chronisch....
queen staat niet meer op stro (sinds kort wat al een hoop scheelt) en krijgt kuilvoer... dat helpt ook heel goed

heel veel succes en hoop dat het hoesten ophoudt ik weet als geen ander hoe het is om een paard te hebben dat hoest heel vervelend.... en het is zo zielig als je ze ziet hoesten

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 22:48

Hey Maartje, een bekend probleem, zoals je weet heeft Fitz hetzelfde.
Hij staat nu op zaagsel en nat hooi en daar doet hij het prima op.

En als je het daarmee goed kunt houden, dan is het toch niet zo erg ...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 11:46

Ja inderdaad ik kan gewoon nat hooi en zaagsel doen, maar het is altijd lastig, ook als ik naar een andere stal ga. Je weet nooit of dat overal kan en het is duurder, meer werk en ik vind het jammer voor Jur. Het is wel een probleempaard hoor, aanpassingen met hoefbeslag, en nu dit weer... Het is echt een sooirt hooikoorts, allergie voor de pollen die in stro en hooi zitten. Ze staat voor een open deur, maar dat helpt volgens de dierenarts niets als ze een allergie hebben. Eigenlijk heeft Jur bijna nog nooit gehoest, dus dit is wel een beetje nieuw. Het wordt er allemaal niet goedkoper op... Verdrietig

Razinda daar heeft hij niet naar gekeken omdat ze de laatste dagen weer goed loopt en hij zou er nu toch niets aan zien.