Ik kan hier toch echt zo kwaad om worden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:39

Ik heb er ook geen problemen mee, om het paard (als het zoals jij zegt idd een eigenwijs paard is) met behulp van een logeerlijn in de trailer te zetten (en ook niet na 2 min. al). Waar het probleem IMO zit, is dat het paard er gelijk weer uitgheaald wordt, zonder eerst daar te belonen.
Je kunt bij het oefenen wel eindeloos met lieve woordjes en snoepjes gaan smeken of hij erin loopt, maar als hij eigenwijs is en niet bang, haalt dat helemaal niets uit. Dan beter één keer een keer flink bos worden...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk



Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 19:28

YouKwnowWho"]
[quote="Richtje schreef:
Ik heb er ook geen problemen mee, om het paard (als het zoals jij zegt idd een eigenwijs paard is) met behulp van een logeerlijn in de trailer te zetten (en ook niet na 2 min. al). Waar het probleem IMO zit, is dat het paard er gelijk weer uitgheaald wordt, zonder eerst daar te belonen.


Hier ben ik het niet mee eens. Misschien moet dat paard eerst even "wennen" aan het idee dat hij in de trailer moet gaan staan en loopt ie er na een gegeven moment vazelf wel in! En als je alle tijd hebt, waarom zou je dan ongeduldig worden en METEEN de longeerlijn pakken? Proberen kan nooit kwaad.
[/quote]

Als het idd een kwestie van wennen, en dan waarschijnlijk een onervaren/bangig paard, ben ik het met je eens. Maar aangezien je zei dat het om een heel eigenwijs paard ging, begreep ik dat het paard gewoon niet wilde.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 20:31

Mackie, je verwoord precies wat ik ook al probeerde te zeggen Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:02

Het is IMO vaak ook beter om één keer duidelijk te zijn (zeker als het verder dan zonder problemen gaat), dan elke keer weer dat gekl**t.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:17

Ik denk dat het ook veel met het karakter van je paard te maken heeft. Een heel eigenwijs, maar koel paard, sla je er eerder een keer in dan een heel nerveus paard. (niet dat ik voor een paard de trailer in slaan ben hoor, het is maar een voorbeeld)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:15

Natuurlijk ken ik het paard en de precieze omstandigheden niet.
En nogmaals, als het om een bang / onervaren paard gaat ben ik het met je eens.
Maar bij Tiko hoef ik het echt niet met snoepjes te gaan proberen, meneer is namelijk niet bang, nee die wil gewoon niet. Hij vindt het allemaal prima als ik het lief blijf proberen, maar dan staat hij er drie uur later nog niet in (ik spreek uit ervaring), nou helpt een longeerlijn bij hem ook niet, maar hij is echt heel extreem.
Bij zo'n paard gaat het dus echt niet de volgende keer sneller als je lief met snoepjes blijft vragen of hij er ajb in wil lopen, integendeel....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crista, LDRD, sterregoud, xSimonee en 178 bezoekers