In de prachtige natuur gereden met Riëtte

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

In de prachtige natuur gereden met Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 16:50

Vandaag 3,5 uur gereden, heb namelijk een prachtige buitenrit gemaakt met zwangere Riëtte (buikje groeit al aardig!!) met Des en haar vriendin met haar Fries.
Ik wilde graag eens naar het Fochteloërveen, maar vanwege mijn geweldige verdwaaltechnieken Schijnheilig was het erg fijn dat ik de route niet in mijn eentje hoefde uit te puzzelen.
Om 9 uur was ik op stal, paarden gevoerd en buitengezet en om half 10 zat ik erop.
Weer te laat Bloos kwam ik bij de brug waar we hadden afgesproken, en toen bleek ook nog dat ik niet mijn eigen mobiele nummer aan Riëtte had gegeven, maar die van mijn vriend Erg handig *LOL*
Maargoed, met z'n 3-en op pad en ze hebben mij een prachtige omgeving laten zien. Er was een prachtig zonnetje, maar in de schaduw was het soms nog wel fris! Door het bos, langs de hei, ongeveer dwars door het moeras volgens mij Haha! Tinka zakte een flink eind weg en galoppeerde er met een paar sprongen weer uit. Onderweg nog wat reeën gezien en het was zo stil, zo heerlijk ontspannend!
Ik heb ontzettend genoten, wat was het mooi! Kwijl Cool
Tinka was de eerste helft nauwelijks vooruit te branden maar toen we op de terugweg waren had ze flink de pas erin. Heerlijk!

Riëtte, hartstikke bedankt, misschien ga ik me er binnenkort alleen nog eens aan wagen, hopen dat ik goed opgelet heb!
En als je nog eens samen wilt rijden: ik hou me aanbevolen!! Pling

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 17:40

MIschien heb ik nog wel een oude (verrotte) kaart waar het gebied op staat. Ik heb onlangs een nieuwe gekocht (ook al weer een jaartje terug???) en heb de oude ook vast nog wel ergens. Ik zal hem zoeken en dan mag je hem wel hebben.
We hebben toch nog wel een aardig tempo gehaald of niet? Ik moest sowieso telkens bijdraven, maar ondanks dat...
Als ik niet meer rijden kan, weet ik zeker dat Tineke (van de Fries) nog wel eens met je mee wil, als je haar maar bij de brug wilt ophalen...

Maarre, wanneer gaan we weer? En waar dan heen? Weet je wat het is, je moet thuis eens op je dooie gemak de kaart van de omgeving bekijken, en plannen waar je ongeveer heen wilt.

Dat tweede pad waar wij gegaloppeerd hebben, als jedat de andere kant op rijdt, dan kom je weer op de kolonie vaart, die moet je over steken, en dan kom je op een heel mooi fietspad, die uitrijden en dan zit je zo onderde rook van Norg! (is voor jou een echte dagrit, maar vast een leuke oefening voor de endurance!)

Richting Smilde was je al wel geweest he? Waar allemaal?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 17:50

Tamme en Tinka vonden elkaar ook wel aardig. In tegenstelling tot Des en Tinka *LOL*
Oef wat kunnen die allebei boos kijken!! Boos!

De komende 2 weekenden heb ik helaas al andere plannen waarschijnlijk, dus zeg maar even tegen de kleine dat ie zich nog even rustig houdt zodat we nog wel een keer samen kunnen rijden.
Waar dan heen? Geen idee, jij nog aanraders?
(dat van tevoren op de kaart een route plannen werkt bij mij nog niet optimaal Haha! ik probeer het wel, maar rijd toch altijd net iets anders dan de bedoeling was Bloos )

Waar ik allemaal al geweest ben...euh
Kant van Deurze
Achterkant TT-terrein (kan van Hooghalen op dus)
Hardersbos in Smilde (tot veenhoopsbrug)
Asserbos
Fochteloërveen dus

Wil het Hijkerveld nog wel eens verkennen, of nog een keer naar het Fochteloërveen, vond het echt ontzettend mooi daar!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 18:03

Ben je daar bij de achterkant van het tt-terrein ook al het militaire oefenterrein in aanleg op geweest (langs de snelweg, grote brede zandpaden).
En anders idd nog eens richting Fochteloo, en dan mischien bij Huis ter heide door het bos (hebben ze pas een nieuw fiets/wandelpad aangelegd, magnefiek om over te rijden!) Daar moet Tineke ook nog eens heen, dus mischien dat we dat weer samen kunnen plannen....

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 18:05

Riëtte schreef:
Ben je daar bij de achterkant van het tt-terrein ook al het militaire oefenterrein in aanleg op geweest (langs de snelweg, grote brede zandpaden).


Nee ik vind de achterkant van het TT-terrein niet leuk rijden, heb het idee dat ik alleen maar langs de weg kan.
Dus ik hou me aanbevolen en laat me verrassen.

Zal ook eens een fototoestel meenemen als we weer eens samen gaan rijden Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 18:11

Ja zeg, neem eens een fototoestel mee! Want het klonk wel als een superrit! Gezellig!
Wie weet kan ik nog wel eens mee daar de weg verkennen, ik heb een super-orientatie-gevoel, dus dan kunnen we er van uitgaan dat we wel wat langer onderweg zijn Knipoog *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 23:50

Ojee...als je net zo'n richtinggevoel hebt als ik kunnen we maar beter niet samen gaan rijden Jantina Haha!
Bij jullie heb je nog de vuurtoren als oriëntatiepunt, zoiets mis ik hier nog een beetje Schijnheilig

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 10:10

Leuk als je steeds weer met iemand anders kunt gaan rijden. Ik doe dat ook weleens, maar dat zijn toch steeds dezelfde mensen en je moet ook altijd iets van te voren plannen. Best lastig als je eens een goede rit wilt maken en je bent alleen en je hebt behoefte aan gezelschap.

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:08

Heerlijk lijkt me da even geen zorgen!!! Wat ben ik jaloers. Hoop toch een keertje mee te kunnen en dan misschien op een leenpaardje. Had ook vandaag op unique willen rijden, maar uit respect van mijn schoonmoeder en crematie morgen kon ik niet doen.

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 18:58

Jurga schreef:
Leuk als je steeds weer met iemand anders kunt gaan rijden. Ik doe dat ook weleens, maar dat zijn toch steeds dezelfde mensen en je moet ook altijd iets van te voren plannen. Best lastig als je eens een goede rit wilt maken en je bent alleen en je hebt behoefte aan gezelschap.

Dat ken ik. Vaak eindigt het in het zelfde ritje met de zelfde mensen of een ritje alleen. Helaas. Verdrietig
Ach, dit weekend heb ik me ook super vermaakt. 2 dagen een grote rit gemaakt. Party!!