Zojuist een luchtballon geland...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 22:03

Een half uur geleden kwam er een luchtballon vlak over onze wei en landde bij de buren.
Phiew, wat was ik blij dat mijn paard al in de stal stond! Zelfs in de stal stond hij al te stressen, laat staan als hij in de wei loopt en er komt zo'n gevaarte rakelings over hem heen. Ik moet er niet aan denken wat er allemaal had kunnen gebeuren. Frusty
Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:22

daar schijnen ook regelmatig ongelukken mee te gebeuren ja, ook met koeien...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:51

Ik heb heel toevallig dinsdag een ballonvaart gemaakt, wat was dat gaaf zeg!!! Wow, al die beestjes ver onder je... Ziet er zo gaaf uit vanaf boven!!! Maar ja, wij hebben er bij het opstijgen goed op gelet dat we de ruimte hadden en geen dieren konden laten schrikken, want idd...er kunnen heel wat ongelukken door gebeuren, moet er niet aan denken!!!Greetzzzz..Ilona

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 20:36

Bij ons in Zeist landt er dikwijls 's avonds een ballon in de weilanden waar de paarden omheen staan. Ze landen in het tussenland waar de koeien staan. Echter onze paarden zijn er redelijk aan gewend. Staan wel naar boven te kijken als ze laag overvliegen maar toch. Ze worden niet onrustig of zo.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 20:56

een stukje verderop waar honey eerst stond, staan 2 bonte shetjes, moeder en zoon.
2 jaar geleden (zoon was toen jaarling) lande er IN de wei een luchtballon.
De balonvaarders hadden de pony's niet zien staan, en konder niet meer ergens anders landen.
Gevolg, paarden over de zeik natuurlijk.
Dus Boyke begint als een gek rond te rennen, glijdt in de hoek uit, met zijn koppie in het schrikdraad.
Gevolg, 20 krammen in zijn koppie.
Balonvaarders hebben later de dierenartskosten betaald en een reuze bos bloemen gestuurd...... maar toch....

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:16

Onze DA vertelde een tijdje geleden over een paard dat, toen er een luchtballon vrij laag over het land vloog naar zijn schuilhok rende en daar een hartstilstand kreeg...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:22

Bij ons vliegen ze ook regelmatig over met als gevolg rondrennende paarden met staarten omhoog. Lois staat met een dame op leeftijd apart in een weitje en die 2 worden er niet warm of koud van. Die vreten gewoon door Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:29

Tijdens de MKZ-tijd stond Ameretto (in Twente) bij vrienden die ook twee NRPS-pony's hebben. Ons trio liep op een warme avond lekker in de bak toen er een paraglider over kwam vliegen met een knalblauwe parachute. Hij landde in het weiland naast de bak. Ik vond het wel een mooi gezicht, en de pony's ook. Ze vlogen eerst alle kanten op en kwamen toen wel voorzichtig dichterbij, om vervolgens weer weg te rennen en weer dichterbij te komen. Bang, maar toch nieuwsgierig. Gelukkig liep alles goed af. Bleek dat dat daar wel vaker gebeurde, dus die pony's van die mensen waren er redelijk aan gewend. Maar goed dus dat Ameretto daar niet alleen stond, die heeft dat soort dingen naar mijn weten nog nooit meegemaakt en ik vrees dat hij dan compleet uit z'n dak was gegaan...

Met mooi weer stikt het hier trouwens rond Utrecht 's avonds van de luchtballonnen. Leysander stond laatst ook heel gebiologeerd te kijken naar zo'n ding dat laag overkwam bij de manege. Volgens Pris vindt hij dingen die over hem heen vliegen erg eng, maar deze keer viel het mee. Maar laatst was ik in de binnenmanege aan het rijden en toen kwam er een helikopter heel laag over. De hele manege trilde ervan en toen was hij wel eventjes helemaal de weg kwijt. Stond stil, zakte half door z'n benen en begon heel raar met z'n hoofd te draaien, omdat hij het geluid niet kon lokaliseren. Gelukkig heeft hij niet de neiging om weg te schieten als hij iets eng vindt!