honey longeren!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-01 16:23

haha, was weer feest.
Honey heeft over het algemeen een bloedhekel aan longeren, maar vandaag was ze (voor haar doen) super!!
Ik heb een nieuwe longeersingel met bijzetjes, dus die gingen we maareens proberen.
Singel omgedaan, en bijzets nog los, eerst even loswerken.
Kwartiertje later bijzetjes vast gemaakt, op de volte gezet, honey doet hoofd naar beneden, en tja, toen kom ze dus niet meer omhoog.
Honey heeft 0,0 schoft, en doordat de bijzets eraan zaten, trok ze dus heel de singel over haar schoft heen!!
Hihi, daar stond ze dan met de hals naar me beneden. Ik hard lachen, zag er echt niet uit.
Kijkt ze me aan of ze zeggen wilde: Kom je me nog helpen of hoe zit het??? (oeeee, honey boos!!! Haha!)
Naja, staartriem van mijn zadel gehaald, en ja hoor, te kort!!!!.
Dus maar even met een zacht halstertouw opgelost.
Ok, poging 2.
In het begin ging ze heel erg hangen op de bijzets, ze wist niet goed wat ze ermee moest.
Eigenlijk wilde ze tegen de hand komen (koppie omhoog, en rug wegdrukken) maarja, dat ging dus niet. Dan maar met de neus over de grond. He verdikke, dat gaat ook niet.....
UIt eindelijk kreeg ze door dat als ze na ging geven dat de druk dan minder werd.
Dus zij geeft na, en ik, "goedzo, Braaffie!!!"
Stopt ze, kijkt ze me aan: "Ja, goed he"!!!
Owh, als paarden soms toch eens konden praten.
Het ging dus echt heel goed, en ik ben van plan haar zeker 1x per week even met de bijzetjes te longeren.
Ik ga steeds minder rijden (nieteens bewust eigenlijk) dus dan kan ik haar toch op deze manier een beetje in conditie houden

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 16:33

haha geweldig!Lodewijk kan me ook zo aankijken dat ik gewoon weet wat hij me wil zeggen *LOL*
Hij kan echt zo heelijk onnozel kijken!
Haha ik zie het echt voor me zoals ze vast zit *grijnz*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 16:59

Ik ben van plan om IJsco ook te gaan longeren als ik haar op de manege heb staan en ben heel benieuwd hoe het gaat als ik bijzets ga gebruiken. Ik denk dat ze er in het begin net zo weinig van snapt als Honey.