Geboorte van een kalf.,..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Geboorte van een kalf.,..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 13:36

Afgelopen week was ik bij een vriendin, die woont op een boerderij waar ze koeien hebben... Toen ik daar was moest een koe kalveren, het was een hoop bloed... maar wel kei schattig, het duurde alleen zo lang voordat die ging ademen... Op een gegeven moment kwam de moeder dus overeind om het kalf schoon te likken, toen zijn we weer gegaan....

Evenlater lag die buiten in zo'n kalven stalletje, echt zo schattig...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:51

Leuk om zoiets mee te maken zeg!! Ik heb de geboorte van onze poezen meegemaakt, echt zo'n leuke ervaring!!

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 16:39

Aaah, dat is schattig!!
Heb nog nooit de geboorte van een kalfje gezien, maar heb ze wel gezien toen ze nog heel klein waren Haha!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 21:54

Echt lieff.. Lovers ik heb gisteren gezien toen bij ons op school een kalfje net geboren was..

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 21:57

Ik heb eens geholpen bij de geboorte vna een kalf (en een schapen bevalling ook). Wel lief, maar ik kon niet echt tegen dat bloed... het duurde best lang en ik werd helemaal misselijk. Maar het stonk ook best. En de nageboortes opruimen heb ik ook wel eens gedaan. Daar wordt je helemaal misselijk van!!!!! maar een blik op zo'n lief jong diertje, dan is alles weer goed Haha!

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 14:19

Het was echt een super leuke ervaring, om eens mee te maken... het bloed was dus inderdaad niks, maar ik zal daar toch aan moeten wennen, wil ik ooit dierenarts worden...

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:34

mijn eerste ervaring met kalven ging zo: Ik liep door de stal heen en zag pootjes uit de koe komen, heb eerst wel een stuk of drie keer staan te kijken of dat wel echt zo was hahahaha , hierna heb ik nog vele bevallingen gezien en bij geholpen, maar de eerste keer vergeet je nooit meer

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:52

Vorige week donderdag is er bij ons ook een kalfje geboren en ik heb het ook gezien. NU heb ik al heel veel meegemaakt. Puppies heb ik geboren zien worden, kittens, lammetjes, geitenlammetjes, veulen en een kalf.