Voor het eerst gereden op Gribaldi-hengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Voor het eerst gereden op Gribaldi-hengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 11:28

Nou ik heb hem gereden! Het ging super! Hij liep fijn. Hij is heel electrisch van achteren en je zweeft gewoon als je op hem rijdt. Hij is alleen nog heel zwabberig. Ik kwam er gisteren achter dat hij drie en een half is i.p.v. vier en een half jaar. Hij had zich vergist. Verward Ik moet dus rustig aan doen met hem.

Ik heb ook nog op een schimmelhengst van hun gezeten en dat ging ook supergoed. Ook een plaatje van een paard, hij is donker met spierwitte manen en staart, heel compact gebouwd en een superluxe hoofdje. Het is alleen wel druk. Gisterenavond heb ik er dus drie gereden. Slapen Dromen

Nou heeft de stalhouder (waar ik Garfield heb staan) ook nog gevraagd of ik een merrie voor hem wil uitbrengen op concours. Ik denk maar niet dat ik dat ga doen, het wordt veel te druk. Drie paarden is al heel veel, ik moet het allemaal in de avonduren doen. Ik moet dus nog maar afwachten of ik het vol ga houden, aangezien ik ook een drukke baan heb.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:38

Jij krijgt het druk zeg! Wel leuk dat ze je vragen! maar op den duur moet je ook nee kunnen zeggen.
Succes!
Ik ben benieuwd naar foto's!

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 11:48

Ik zal zo snel mogelijk foto's maken. De foto's van Garfield moeten ook nog gescand worden. Mijn vriend heeft een scanner gekocht dus dat maakt het voor mij al VOOR EEN GEDEELTE makkelijk, ik weet alleen niet hoe die dingen werken, dus dat is het moeilijke gedeelte.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:36

Hi
welke Gribaldi hengst rij je bij als ik vragen mag/

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 15:43

Eentje die bij het ES goedgekeurd is. Ik weet alleen nog steeds niet hoe hij heet, gisteren vergeten te vragen. Ik vraag het vanavond even.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:48

SIBRALDI?

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 15:50

uhm ff zien, www.eurpeesstamboek.nl en dan bij Hengsten 1e pagina rechts SIBRALDI, (Gribaldi x Apple King xx x L `espor) ohnee staat bij eigenaar te Limburg das wel wat wijd weg...hahahaa

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 16:04

Nee die niet. Volgens mij heeft hij staat volgens mij niet op de internetsite. Heb ik ook al gekeken. Ik zal hem vanavond vragen of hij uberhaupt ergens op een internetsite staat. Ik kan die schimmelhengst nl. ook niet vinden op de site. Het is in ieder geval de eigenaar van King Nero, dit is een goedgekeurde NRPS-hengst (bont wel te verstaan).

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 16:15

Oh raar, alle bij het ES goedgekeurde hengsten komen bij hun op de site...de eigenaar van King Nero ken ik wel. Heeft hij die hengst nog steeds in Over de Dijke staan? Ps King Nero is niet NRPS goedgekeurd...

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 16:32

Nee, King Nero staat gewoon weer bij hem op stal. Op de site van het Europese Stamboek staat duidelijk dat de eigenaren een foto moeten opsturen, dan worden de hengsten op de site gezet. Primero wordt door een vriendin van mij uitgebracht en die stond er eerder ook niet op, terwijl die al zeker 2 a 3 jaar goedgekeurd is bij het ES. Ik weet niet hoe het zit, ik weet wel dat ik hem, zodra hij er klaar voor is, op hengstenshows moet voorbrengen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:35

Leuk zeg, dat het goed beviel! Ben erg benieuwd naar foto's!

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 10:13

Een vriendin van mij gaat binnenkort foto's maken van de hengsten. De Gribaldi liep gisteren ook weer super. Ik moet hem nou wel een beetje aanpakken, maar hij pakt het goed op. Hij is mij al druk aan het volgen als ik heen en weer loop door de stalgang, hij is dus wel nieuwsgierig naar mij. Is heel geinig om te zien.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:31

Garfield schreef:
Nee, King Nero staat gewoon weer bij hem op stal. Op de site van het Europese Stamboek staat duidelijk dat de eigenaren een foto moeten opsturen, dan worden de hengsten op de site gezet. Primero wordt door een vriendin van mij uitgebracht en die stond er eerder ook niet op, terwijl die al zeker 2 a 3 jaar goedgekeurd is bij het ES. Ik weet niet hoe het zit, ik weet wel dat ik hem, zodra hij er klaar voor is, op hengstenshows moet voorbrengen.


Dekt hij nog wel met King Nero? Wij houden in September een bont (warmbloed) concours en er komen diverse nakomelingen van Samber, Ed King Hill en ook een hele mooie hengst van King Nero. Zou wel cool zijn als hij ook kon komen. Heb je evt. een adres voor mij. Wat dat ES betreft heb je idd gelijk in. Wel dom van hun kant (ES stamboek dus) dat zij niet alle hengsten erop zetten....

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 14:38

King Nero dekt nog steeds. Alleen wordt hij niet meer uitgebracht op concoursen. Ik weet niet of zij hem thuis nog wel rijden, zal ik eens vragen.

Het blijkt dat de twee hengsten die ik rijd o.a. ingeschreven staan bij het NES (Nederlands Europees Stamboek), die site is volgens mij nog in opbouw.

Binnenkort gaan wij foto's maken van de hengsten en dan zal ik ze wel op deze site zetten.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 08:53

NES en ES zijn samen gegaan...www.europeesstamboek.nl

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-03 10:05

King Nero wordt momenteel niet meer gereden, dus hij zal ook niet op dat concours aanwezig zijn. Ik weet niet wat zij in de toekomst zullen doen. Het dekseizoen begint nu ook weer dus de eerste tijd komt daar niets van.