Naar de hoefsmid, nieuwe stal en bijrijdster

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Naar de hoefsmid, nieuwe stal en bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 10:04

Gisteren kwam onze nieuwe hoefsmid op onze nieuwe stal.... Spannend omdat Omar altijd een draak is bij de hoefsmid Extreme duivel

Ik had me al op het ergste voorbereid en wat denk je Verward Omar was super lief... hij stond te knuffelen met me en heel rustig op zijn gemak stil zonder een stap te verzetten. Ik was helemaal verbaasd en hij begon de smid helemaal te besnuffelen tot zijn knieen aan toe en die smid had ook nog verstand van paarden en geduld met paarden. 'Laat hem maar lekker snuffelen en knabbelen aan me zei hij want zo bouw ik vertrouwen met hem op'.

Omar vond het allemaal best Tong uitsteken Ik was zo gelukkig dat ik de nieuwe smid 5 Euro fooi heb gegeven Haha! Bij mijn vorige smid was Omar zo vervelend dat die smid dacht dat Omar een klophengst was bij deze smid was hij een mak lammetje Haha! Wat kan een mens toch blij zijn met kleine dingen Knipoog Op onze nieuwe stal waar we nu precies 11 dagen staan is Omar sowieso een ander paard geworden en heerlijk rustig en op zijn gemak. De vorige stal was veel te onrustig voor hem. Ben helemaal happy op onze nieuwe stal en Omar ook en dat is het belangrijkste Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door AnneOmie op 11-03-03 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 10:43

Sjimmy schreef:
Wat fijn zeg! Het doet hem (en jou dus ook) blijkbaar goed!
Mag ik nog vragen hoe het met je bijrijdster is afgelopen?


Met mijn bijrijdster is het niet goed afgelopen... of eigenlijk misschien voor mij en Omar wel goed Knipoog Ik heb 1 week geleden een aanvaring met haar gehad en haar verteld dat het mijn paard is en dat ik wil dat ze op mijn manier met hem omgaat (dus zweetdeken en deken om in wei etc.) en dat ik niet wilde dat ze meteen op de nieuwe stal naar buiten ging en toen ging ze me toch tekeer Lips are sealed ze vond dat ze recht had op mijn paard Bloos Ze betaald echt geen stuiver mee want dat wil ik juist niet Gisteren kwam ik dus op stal 's ochtends voor de hoefsmid en in ons dagboek las ik dus dat ze zondagavond voor het laatst is geweest Verward Ze heeft niet eens de moed gehad om me even te bellen en ik kan je zeggen dat ik echt geen boeman ben hoor Schijnheilig ze vond dat ik iemand moest zoeken die met mij op 1 lijn zat want ze wilde alleen maar recreatief rijden en dus niet in de bak want daar vond ze niets aan Kortom ze wilde alleen maar crossen, ze ging al in rengalop door de bak Ik kon gisteren voor het eerst weer op een normale dressuurmatige manier door de bak galoperen Schijnheilig

Ik ben eigenlijk blij dat ik van haar af ben want ik zat echt niet meer rustig thuis de laatste tijd als ik wist dat zij kwam. Ze was in staat om stiekem te gaan buitenrijden. Tegen mij zei ze: Jij rijdt ook met hem buiten en ik zei ja maar het is mijn paard en ik wil hem eerst aan de omgeving laten wennen. Omar kan best heftig zijn buiten maar gelukkig niet altijd. De manier waarop ze me heeft verteld dat ze niet meer komt vind ik ronduit kinderachtig... ze had me op zijn minst na 5 maanden verzorgen wel even kunnen bellen toch Verward

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 10:44

Tallie1979 schreef:
Fijn om te lezen dat het jou en Omar zo goed bevalt daar! Haha!

Moet snel maar eens komen kijken hoor Haha!


De deur staat altijd open voor je Chantal Haha! Wanneer kom je Tong uitsteken

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 11:45

Dimple schreef:
Klinkt goed zeg! Een ervaren en rustige hoefsmeid scheelt al de helft van het werk! Toppie!

Mag ik vragen welke smid je nu hebt??

En wat die bijrijdster betreft, ik denk dat je idd blij mag zijn dat je van af bent. Klinkt misschien wel heel hard, maar voor Omar en jou lijkt het me een stuk rustiger

Veel plezier op je nieuwe stal!!


Thanx Dimple en ik stuur je pb!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 12:04

Sjimmy schreef:
Idd best wel gelukkig dat je van haar af bent. Ben je weer op zoek naar een ander of laat je het nu even zo?


Ik denk dat ik het voorlopig hier maar even bij laat Knipoog Ik ga het nu gewoon 7x in de week zelf doen en weet ik in ieder geval dat het goed gebeurd.

Als ik nog een keer een bijrijdster zoek is het voor 1 a 2 dagen in de week en dan maak ik de afspraak alleen maar binnenrijden en af en toe een lesje. Jammer dat het zo moest aflopen hoor maar ik kan inderdaad beter iemand zoeken die een beetje op 1 lijn zit met mij. Ach voorlopig doe ik het lekker zelf want het gaat nu net lekker. Begin volgende week maandag met een nieuwe instructeur op mijn nieuwe stal dus ben benieuwd Haha!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 10:03

Clautje schreef:
OOh wat leuk voor je Annemiek!! Eindelijk gaat alles weer zn gangetje! Blij dat die bijrijdster nu ff de waarheid weet!
Enne mijn afspraak staat ook nog steeds he... Schijnheilig Knipoog


Ja Clautje Wanneer kom je Haha! Ging je nu nog mee naar de LAN Verward

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 10:08

AnnaBabs schreef:
Ben blij te horen dat het nu zo goed gaat met je paardje (en dan ken ik je nog niet eens Lachen )
En misschien idd wel verstandig dat je even geen bijrijdster zoekt...kun je je paard helemaal op je eigen hand rijden! Succes met je nieuwe instucteur!


Dank je AnnaBabs. Het rijden gaat gelukkig ook weer iedere dag beter... hij kon niet meer normaal galoperen omdat mijn bijrijdster in rengalop door de bak ging en dat vond Omar wel leuk natuurlijk Lips are sealed Omar had haar laatst een blauw oog geslagen tijdens het rijden Bloos Gisteren liep hij eindelijk lekker ontspannen in galop en eindelijk weer met zijn koppie naar beneden want in galop komt hij erg omhoog. Was gisteren erg happy Party!! Maandag a.s. les van mijn nieuwe instructeur.. heb er al zin in Tong uitsteken

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Benzz, Lisa_22, LisaVH96, pluklief en 153 bezoekers