eigenlijk oud nieuws(pijnlijke dood:'()

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

eigenlijk oud nieuws(pijnlijke dood:'()

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-03 20:57

heej
Dit is eigenlijk in 2002 gebeurd, maar toch moeten jullie dit ff weten
DIT IS OOK EEN IDEE MET WAT ER GEBEURT ALS JE JOUW PONY MET HALSTER OP STAL ZET!!
Bij ons op de stoeterij was een veulentje.
Een Welsh(je) echt VETTE LIEF.
Het was een hengstje en hij heette: Bruno.
Hij kwam van stal Mollie.
En hij had het bij ons erg naar zijn zin.
Hij was eigenlijk veel te vroeg bij zijn moeder weggehaald.(Best wel zielig)
En was dan ook de eerste week helemaal alleen!
Gelukkig hebben we op stal nog een veulen welsh. Een merrie.
Zij heet: Mollie.
(Bruno en Mollie hebben de zelfde vader !!! Maar niet dezelfde moeder)
Een tijdje later adopteerde Kim{Het wedstrijd paard een kwpn`er.} Bruno.
Bruno was dag en nacht bij kim te vinden. En als hij neit bij kim was, dan was hij wel bij Mollie!
maarja, nu zal je wel denken. Wat een gelul!! Gaaaap
Maar wat je nu te horen krijgt, daar wordt je toch ook niet goed van:S
Op een ochtend, ging anoeska(ook een verzorgster) naar de pony`s en paarden, om weer lekker te knuffelen en te verzorgen. Ze deed de stal open, en zag daar Bruno staan, ze aaide hem, {maar ze vond hem wel koud aanvoelen} en zag tot haar grote schrik dat hij vastzat. ze maakte hem los(en hier gebeurd het) en hij zakte zo in elkaar!In 1 keer POF daar lag hij! Ze schrok zich rot. Maar ze croste meteen de stal in, en voelde aan hem. Hij was stijf, en ijskoud!Ze rende huilend de stal uit. En deed de Hoofdstaldeur dicht. En bleef wachten tot Tjitske kwam.Toen zij kwam, trefde ze een huilende Anoeska aan!Ze schrok zich rot naar het aanstaanjagende verhaal van Anoeska.Ze gingen samen naar binnen.Tjitske ging nog even kijken of hij wel echt was overleden.En ja, Hij was dood Verdrietig Verdrietig .

Nu kan je je wel voorstellen, dat dit een grote schok was voor ons allemaal!EN DAT WAS HET OOK!! Verdrietig
Yvonne(ook verzorgster)Had me gebeld, en vertelde eht volgende:
Ik kwam aan bij Tjitske. En zag het zeil al voor het hek liggen.
(dat betekent dat er dus een pony/paard onder ligt) Tjitske vertelde me, dat Bruno is overleden.
Zo had ik Rianne(nog een verzorgster) het slechte nieuws vertelt, en Yvonne belde nog even Stefanie en Marit(de verzorgsters van Bruno) om te zeggen, dat ze Bruno nooit meer konden zien...

Hierbij wil ik iedereen adviseren om NOOIT een halster om te doen in stal!! Scheve mond

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:20

Wat erg wat er is gebeurd. Maar ik begrijp uit je verhaal niet precies wat er nou is gebeurd. Heeft Bruno zichzelf opgehangen?

nathalie1

Berichten: 186
Geregistreerd: 05-08-02
Woonplaats: hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 21:44

wat was er dan gebuurd want hoe kwam het dan dat hij dood
ging? maar toen ik dit leesde toen zat ik al te huilen
het is echt erg.er was ook een keer op onze manege een pony dood gegaan. het was happy de allerliefste pony hij wou niet meer eten ik heb hem een keer zien lopen hij loopte heel erg mooi en was super lief met rijden.
doei en nog veel sterkteermee.
groetjes melanie

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 23:26

wat erg, en wat erg voor die anoeska, dat moet eng geweest zijn.

mijn pony heeft het bij de vorige eigenaar ook eens gehad, ze was ook bijna dood geweest,maar hinnikte zo hard dat ze uit hun bed kwamen en haar los maakte. daarna heeft ze nooit meer een halster in de wei en in de stal omgehad, alleen voor te rijden!!! het is echt gevaarlijk ja.

Clair

Berichten: 139
Geregistreerd: 11-01-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 23:39

Wij zetten de paarden ook altijd buiten zonder halster... als ze dollen of gek doen kunnen ze niet in elkaars halster blijven hangen.... ook doen we altijd een halstertouw om het hek knopen (het hek heeft twee openslaande hekken zeg maar...) Bollie dacht vorige week.. als ik nou mijn been door het hek steek... wedden dat ik achteruitlopend het hek kan openen... maar dat eigenwijze eitje vergat dat hij er dan niet meer zelf uit kon en vast stond tussen het hek) Gelukkig stond ik erbij en zag het gebeuren.. tja hij ondervind het zelf maar hoor.
Dus... veiligheid boven alles...

Tja het is en blijft een Haf. Extreme duivel

boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 18:24

Ja, hij is vast komende te zitten, en is hevig gaan zwaaien ofzow, is uitgeleden, en heeft zijn nek gebroken.

Ross

Berichten: 1318
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 19:14

wow wat ontzettend erg!!!!
nooit geweten dat een halster om in de stal zo erg is!!!
Is dat dan ook zo als ze in een stand staan aan een halster??