Drib te koop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 18:29

Misschien is het slap, misschien is het gemeen, misschien ben ik stom, misschien ben ik raar.

Maar helaas is mijn besluit genomen, en ga ik dribbel een ander thuis geven met weiland. Ik kan er niet meer tegen dat hij dag en nacht in stal moet, hij steeds wilder word en ik steeds banger. het is gewoon niet te doen voor mij. En als ik er helemaal voor kon gaan dat hij rustig werd, maar dat kan ik niet, ik weet niet waarom.
Ik hou zo onwijs veel van hem, maar ik weet bij me zelf dat het zielig is wat ik nu doe. ik ben te bang om met hem buiten te gaan wandelen, hij is voor mij te wild om in de bak te lopen (stijgeren, trappen enz) en nu zelfs op de poetsplaats doet hij al lelijk. Ik ben verkeerd bezig door hem in stal op te sluiten. Ik voel me zo Verdrietig maar ik doe het ook voor hem. omdat ik van hem hou, en ik weet dat als hij op het land kan, en een baasje heeft dat hem goed aanpakt, en er heel lief voor is, hij veel beter af is als bij mij en misschien wel een heel andere pony word.
Ik ga hem missen, dat wel Huilen
Kritiek en meningen zijn welkom..

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 18:32

Maar kun je zelf niet opzoek naar een landje voor hem ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 18:32

Ik vind het eigenlijk niet zo vreemd dat je tot dit besluit bent gekomen, en stom of gemeen vind ik het al helemaal niet! Soms moet je gewoon accepteren dat je paard bij een ander beter af is. Eigenlijk betekent dat pas echt van hem houden, toch?

Zet hem op hoor, ik weet zeker dat je een heel goede plek voor je paardje kunt vinden!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 18:35

inderdaad, zoals zep het al zegt, dat is niet slap, alleen maar beter voor jou en je paardje want hier worden jullie allebei niet gelukkiger van.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 18:37

Dank je voor jullie reacties,
ik vind het wel heel moeilijk om hem weg te doen, maar zoals je zegt, ik denk dat hij bij een ander beter af is dan bij mij. ookal vind ik het niet leuk Scheve mond\
Meer kritiek of meningen zijn welkom

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dribbel op 2001-07-20 18:50 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 18:51

veeel sterkte..
ik zou nooit maar pony weg doen maar hij is zo braaf, ik zou ook niet weten wat ik met deze situatie zal doen misschien dat je em nog wel op kan zoeken? en het belangrijkste is dat dribbel het fijn krijgt en naar zijn zin heeft..
!! suucces hoor in deze periodes, het is zeker niet leuk en missen zal je em zeker dat weet ik ook hoor. Scheve mond\ Huilen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 21:13

Citaat:
Op 2001-07-20 18:51, schreef exlover:
veeel sterkte..
ik zou nooit maar pony weg doen maar hij is zo braaf, ik zou ook niet weten wat ik met deze situatie zal doen misschien dat je em nog wel op kan zoeken? en het belangrijkste is dat dribbel het fijn krijgt en naar zijn zin heeft..
!! suucces hoor in deze periodes, het is zeker niet leuk en missen zal je em zeker dat weet ik ook hoor. : Huilen



Ik snap dat je je paardje nooit meer weg doet!!zou ik ook niet doen, als hij gelukkig was bij mij, en daar op stal. Maar dat is hij niet Verdrietig en denk ik dat dit beter is.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 21:53

Ik vind dit echt heel erg knap van je dat je dit kan doen Haha! Haha!
Ik zal dit dus nooit kunnen mn paardje weg doen Huilen Huilen
Ik vind het een verstandig plan en ontzetten eerlijk tegen over je paardje.
Heel erg veel sterkte en succes ermee!!
Groetjes Tamaar

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:02

ha... is het nog een hengst dan?
misschien kan ik me vriendin over halen om eens na te denken om een shetje bij jerom te zetten die staat ook al een tijdje zo eenzaam het zou wel verschrikkelijk leuk wezen en hij zal zeker genoeg aand8 krijgen maar als het een hengst is word het um niet want dat castreren kost ook niet zo goed koop en dan komen er nog veel kosten aanvast wat niet echt de bedoeling is..
en trappen en bijten naar jerom is natuurlijk ook nix maar het kan juist ook heel goed gaan ..!!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:02

Kun je Dribbel niet een tijdje op vakantie sturen, lekker even een paar maandjes het land op ??. Wat voor pony is hij ??

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 22:04

een shetlander hengst lees ik net wat jammer misschien had het wat geweest al stond die daar een tijdje maar ik denk dat het niet goed gaat met een hengst en ruin.... en natuurlijk nooit weten of het wel bij hun kan/mag

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-01 22:22

Ik denk niet dat heen en weer gedoe voor dribbel goed is. een paar maanden het land op en dan moet hij weer in zijn stal. dat is helemaal zo zielig, vind ik persoonlijk.
Ik heb er goed over nagedacht, en natuurlijk vind ik het niet leuk, maar dit is voor hem denk het beste. Bij mensen waar hij altijd het land op kan, dat is echt iets wat ik hem gun.

allegria
Berichten: 104
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 00:14

dribbel ik vind het een heel moedig besluit misschien had ik je al verteld dat ik mijn hengst jaarling (ook klophengst) heb moeten verkopen hij leeft nu een heerlijk leven ergens in duitsland en als het goed is wordt hij dit jaar opgeleid tot circus pony maar deze mensen zijn echt heel goed voor paarden natuurlijk mis ik na 2 jaar mijn kleine hengstje nog en vaak vraag ik me af hoe het met hem is want ik heb hem daarna nooit meer gezien maar ik weet zeker dat Unique verkopen het beste is wat ik kon doen ik heb meteen een andere pony gekocht (die verzorgde ik al een hele tijd) heb haar op mijn land gegooit en heb mijn oogkleppen opgezet in het begin is het heel raar maar nu weet ik dat het goed is overigens heb ik nu een halfzusje van hem gekocht bij dezelfde fokker ze lijkt erg veel op hem qua uiterlijk ik wens je veel succes toe en ik hoop dat je ooit en misschien wel sneller dan je denkt een nieuw ponytje krijgt waar het wel mee klikt en die wel bij je past liefs suus

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 00:21

ik vind het ook moedig

en zoals ik al zei waarschijnlijk heeft drbbel het bij een andere ook heel goed en kunnen andere mensen wel goed met hem opschieten Lachen

veel suc6 met het zoeken van een nieuwe baas voor je schatje

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 01:34

tuurlijk hou je van je beestje, dat is niet meer dan logisch, maar ik denk toch dat je voor beide de juiste keuze maakt.
Voor Dribbel is het zo niet leuk, en voor jou ook niet (zoals je zelf zegt wordt je steeds banger).

Tja, opmerkingen van "ik zou mijn paard nooit verkopen" heb je geen ene mallemoer aan.
Ik zeg het nu ook, Honey gaat nooit weg. Maar ik denk er veel over na, of ze bij een klein ruitertje niet beter af zou zijn.
En wat als je in een situatie als dribbel komt? Dat je lieve paardje ineens niet meer zo lief is?

Shetlanders zijn nu eenmaal niet zo makkelijk als veel mensen denken. Ik heb menig ruiter die beweerde goed te kunnen rijden van honey af zien stuiteren.

Dribbel, veel sterkte met dit (wijze) besluit, en ik hoop oprecht dat je een goed plaatsje voor dribbel vindt.

Liefs stef

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-01 08:48

Bedankt voor jullie lieve reacties!! Ik had gedacht allemaal reacties te krijgen dat ik niet goed was dat ik hem verkocht. Ik ben blij dat dat niet zo is!!

En ik had het van mezelf ook nooit gedacht dat ik hem zou verkopen, maar als je ziet dat je pony ongelukkig is, denk ik toch dat je er anders over gaat denken.

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 14:00

ja vind het ook heel erg knap van je!! sterkte hoor ik hoop dat je een goed plaatsje vind

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-01 15:24

Ik hoop ook dat ik binnenkort een goed thuis voor hem heb. waar hij lekker op de wei kan spelen. Ik vind hem zo zielig Scheve mond\ dan kom ik en staat hij daar zo zielig in ze stalletje Scheve mond\ arme pony