Hoe zegt een paard:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Hoe zegt een paard:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 19:00

"Ik vind je auto niet mooi?" Extreme duivel

Nou, daar ben ik achter gekomen. Het antwoord is: Met zijn tandjes.

Je raad het al, ik had de auto te dicht bij de wei geparkeerd en nu staan er over de hele moterkap heerlijk diepe krassen, tot aan het metaal. Als je iets doet, dacht Imker waarschijnlijk, moet je het goed doen.... Boos!
(Met lessen was hij heerlijk te rijden, maar dit is waarschijnlijk een soort revanche geweest.) En dan heel onschuldig nog een keer een lik geven voordat je maar wegdraaft voor het baasje je een tik kan geven.

Gelukkig was Marco niet boos geworden en ik heb de verzekering gebeld. Mijn paard en zijn bedrijfsauto, dat zou toch wel vergoed moeten worden.
Nou, NOT dus! Omdat wij samenwonen is alles 1 pot nat en krijgen we mooi niets. Ja, we kunnen het op de autoverzekering zetten, maar dan is het no claim.

Dat wordt dus weer een dure maand voor mij. Lips are sealed

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 19:11

Aiii,
bij mij hebben ze alleen een keer een buitenspiegel te pakken gehad.
Oh ja, en Aag is in haar jonge wilde tijd ook wel eens op de moterkap gaan staan, je zag hem helemaal indeuken en toen ze eraf sprong deukte hij zo weer terug, toen hedden we gelukkig alleen een paar lichte krasjes van het zand onder haar hoeven.

Zonde dit soort dingen he?
Geeft zo'n 'gooi je geld maar in de sloot'-gevoel Boos!

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 01:28

Ooit, lang geleden hadden ze een deux-chevaux langs een wei geparkeerd net jaarlingen er in. Ze waren al gewaarschuwd, maar dachten dat het wel kon. Die 2CV had een linnen dak. Nou je snapt hem wel....
Die vrouw lekker nazitten aan de bar.....
Een heel gat in het dak geknaagd, ik lachen, ik reed nog brommer en had geen last, maar paarden en auto's vlak langs de wei... Geen succes!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 01:31

Fab had daar een geheel eigen manier voor.........die ging vorig jaar ineens in de achteruit omdat ze iets angstaanjagends zag, en ik kon sturen en drijven wat ik wou, ze parkeerde haar dikke achterwerk tegen de kofferdeksel van de Alfa......grrrrr.......er stonden tig auto's op de parkeerplaats, neemt ze uitgerekend onze eigen auto. Bij alle andere auto's had de verzekering het uitbetaald, maar nu niet Huilen

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:15

dat is balen

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:21

Over mijn motorkap lopen ook een paar diepe krassen, omdat ik mijn auto in de wei had staan toen we hooi kwamen brengen.
Maar een van de paarden, vond de kleur niet zo mooi (rood) en vijlde haar tanden eraan.
Gelukkig alleen de bovenste laag lak eraf, maar toch!!!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:43

Balen, maar is het heel erg. Anders moet je gewoon wachten totdat er iets anders gebeurt(hopenlijk niet natuurlijk) want dan kan je alles in een keer doen. Had mijnvader ook is gedaan.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 23:03

Da's behoorlijk balen zeg. De mijne vindt de inhoud van mijn auto altijd erg interessant Knipoog
Afbeelding

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:41

luuk ook een keer meneer moest de trailer in had er niet zoveel zin brak los wou naar de wei rennen maar het hek zat dicht en ja daar stond mijn auto... pats knal tegen de bumper....
maar hij zit er gelukkig nog op

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 00:56

Bij ons in Belgie kun je dit soort "ongelukjes"verhalen op de familiale verzekering. Nou ben ik toch vergeten hoe die in het Nederlands heet!! Dus als je kind bijv. je bril kapot maakt dan valt dat daar ook onder.
He, kan echt niet op de naam komen, sorry!

Maar misschien dat je het daar op kan claimen ipv de autoverzekering?

Jola

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 01:21

oh wat erg... das balen zeg!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:37

Das echt errug balen. T is mij nog nooit overkomen, wel dat ik op mijn paardje zat en met mijn laarzen langs een auto schuurde omdat ze ineens opzij sprong. Diegen was niet zo blij en was nog een heel gedoe, maar is opgelost!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-03 16:42

Jola schreef:
Bij ons in Belgie kun je dit soort "ongelukjes"verhalen op de familiale verzekering. Nou ben ik toch vergeten hoe die in het Nederlands heet!! Dus als je kind bijv. je bril kapot maakt dan valt dat daar ook onder.
He, kan echt niet op de naam komen, sorry!

Maar misschien dat je het daar op kan claimen ipv de autoverzekering?

Jola


Ik denk dat je de WA (wettelijke aansprakelijkheid) bedoelt. Maar daar schijnt het niet onder te vallen, want we krijgen het alleen vergoedt als de schade veroorzaakt wordt door derden of er schade is veroorzaakt aan derden.
Dat was hier niet het geval en nu ben ik de klos.

Inmiddels ben ik bij de autospuiter geweest en het overspuiten en uitdeuken van de motorkap gaat me 300 euro kosten... Boos!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 16:48

He, dat is echt vervelend! Zonde hoor, maar ja, goede les voor volgende keer

Jola

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:32

gewoon inhouden op zijn zakgeld Tong uitsteken

ok even serieus
wel balen, 300 euro is niet nix...

tijgertje
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 22:59

Beetje nagellak in de kleur van de auto, en je ziet er niets meer van

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 01:19

Mijn overburen hebben ook zo'n leuk paard, hij staat aan een dijk tegenover onze winkel, en wat doen mensen? Juist, hun auto voor het hek parkeren... Er stond al een bord met "niet parkeren, paard eet auto's" Tong uitsteken
En nog doen. Dat paard vind het dus helemaal fantastisch om die rubberen strips eraf te trekken, een buitenspiegeltje af te knagen of zijn tanden in de rand van het dak te zetten.

Ik heb ook een keer op een paard gezeten dat besloot om een Jaguar te mollen, paard wilde het erf niet af en begon te steigeren, komt iemand me even 'helpen' met een longeerzweep (naast een stel dure auto's) Lips are sealed
Paard steigert, springt opzij en land met zijn voorhoeven met ijzers op de motorkap... Geeft aardige deuken...