Paardloos bestaan en Fitz in passage

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Paardloos bestaan en Fitz in passage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 15:26

Inmiddels staat Fitz nu 2 1/2 week bij die dressuurstal, zodat een eerste inventarisatie mogelijk is.

Het paardloze bestaan bevalt mij eigenlijk prima. Niet meer iedere avond de deur uit 'moeten', maar gewoon gaan kijken wanneer ik daar zin in heb. Ik kan niet zeggen dat ik Fitz vreselijk mis, soms kriebelt het en dan ga ik gewoon langs.

Vanmiddag ben ik weer gaan kijken toen hij gereden werd. En ik moet zeggen: het resultaat van 2 1/2 week training mag er zijn. Fitz is super flitsend aan de kuit geworden, loopt mooi opgericht met behoud van een snel achterbeen en gaat met heel veel veer en afdruk door de baan.
Vandaag is zelfs gepassageerd met Fitz, echt gaaf om te zien.
Het is echt Kwijl om je paard zo gereden te zien worden.

Ik heb mijn vraag omtrent uitbrengen op wedstrijden voorgelegd en men wil dit graag doen en *trots* men vindt Fitz er ook goed genoeg voor. Men denkt hem 2 x in het Z2 uit te brengen en daarna als het goed gaat in het ZZ-licht. De kosten vallen alles mee, dus tja .....

Ik heb hem inmiddels zelf ook 2 x gereden, de 1e keer was erg onwennig, de 2e keer ging super, precies zoals het er vandaag uitzag voelde het ook.
Toch heb ik hierdoor niet zoiets gekregen van: ik wil hem weer terug.

De strekking van dit verhaal: ik weet het niet meer Huilen . Ik geniet ervan om naar hem te kijken, zou het ergens zonde vinden om hem te verkopen maar heb toch zelf de spirit nog niet terug.
Kortom: ik zit een beetje met mezelf in de knoop. Verdrietig

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 15:36

Dat kan ook wel, Yentl, maar ik heb er gewoon niet zoveel zin meer in. Dat is het probleem. Om wat afstand te nemen heb ik hem daar neergezet. Maar ik heb eigenlijk nog steeds geen duidelijkheid voor mezelf wat ik nou wil.
Snappie?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 16:05

Ja, iedereen zegt wel: wachten tot het weer gaat kriebelen, ben ik ook wel met jullie eens, maar zo'n dressuurstal is niet goedkoop.
Iedere maand die hij er staat kost een smak geld, dus ik heb liever dat ik er zo snel mogelijk uit ben Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 11:59

Nee hoor, Fitz is niet het probleem. Ik moet er momenteel niet aan denken dat ik weer bij 'af' begin.
Dan ga ik voor de 60 % in de ZZ-licht Knipoog

De andere keuze is dus helemaal stoppen met de paardensport.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 12:24

Het is eigenlijk bij mij zo dat ik het nu zie als een 'moeten'.
Het iedere dag naar je paard toe 'moeten'.
Zoals nu op vrijblijvende basis vind ik het heerlijk. Ff gezellig poetsen en zadelen voor degene die er op rijdt, wat uitstappen. zelf eens wat lessen. Maar de druk van het 'moeten' is er nu vanaf.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 21:41

Voorlopig blijft hij op de stal waar hij nu staat en dit weekend gaat de aanvraag voor een startkaart op de bus.
Ik hoop dat jullie Fitz in de Hoefslag bij de uitslagen vermeld kunnen zien binnen niet al te lange termijn Schijnheilig

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, Noukie123 en 36 bezoekers