arrogante ruiters

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

arrogante ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 23:12

Ik hoor veel dat de bokkers sommige wedstrijdruiters zo arrogant vinden. Maar als ik op concours ben spreek en zie ik veel goede ruiters die juist heel sympathiek zijn, als ze maar de tijd hebben. Bijvoorbeeld Piet Raaymakers, maar ook veel reginale toppers waarvan word gezegt dat ze verwaant zij kunnen ooit best meevallen.
Maar er blijven natuurlijk van die echte arrogante kwasten tussen lopen...
Hoe en met wie is julie ervaring hiermee. Goede en slechte ervaringen zijn welkom. en namen ook, zodat die gene zich evt kan verdedigen (als ze niet te arrogant zijn om op bokt te kijken),

kom maar op...

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:15

Hm, voor zover ik weet valt het wel mee.
Ik bedoel: Laseur praat gewoon met me. En op cross wedstrijd spreke ik ook een heleboel profs.. Dus valt wel mee. Maar misschien dat mijn mening niet helemala mee telt

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-03 23:19

Dat vind ik dus ook, maar ik hoor van zoveel mensen dat de ruiters zo arrogant zijn, net als op een andere tpic vandaag...

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:40

Ik rijd zelf geen westrijden op mijn verzorgpony, maar arrogant ben ik zeker wel (alleen dan in het verkeer op mijn pony'tje)!!!! Ik zit elke automobilist verrot te schelden als hij te gevaarlijk rijdt (van binnen dan).
Gewoon asociaal hoe ze over de wegen rijden, waar geen fietspad te bekennen is.
Zo dat wou ik even kwijt.
Maar ik vind het niet kunnen als sommige wedstrijdruiters arrogant zijn. Tuurlijk wil je winnen, maar dan hoef je alsnog niet onaardig tegen iemand te doen. We houden allemaal van paarden!!!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 23:43

De laatste tijd ben ik vrij veel op springwedstrijden en ik moet zeggen dat veel van die springruiters (toch wel profs) helemaal niet arrogant zijn.
Tuurlijk zitten er ook wat andere soorten bij, maar dat heb je overal.

Ik denk dat veel dressuurmensen sneller arrogant overkomen. Dat idee krijg ik altijd. Misschien omdat ze vaak zo geconcentreerd kijken Verward Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 00:01

Op spring- een crosswedstrijden merk ik eigenlijk nooit wat en als er eens mensen arrogant zijn/overkomen zijn het vaak een beetje omhooggevallen amateurtjes Knipoog Van de profs heb ik nooit last Party!!

Dressuurwedstrijden kom ik niet zo veel meer, maar die ruiters zijn onderling veel serieuzer vindt ik en over het algemeen veel geconcentreerder aan het losrijden. Dan kom je sneller arrogant over bij sommige mensen Knipoog (je hoort ze bijv. een keer geen gedag zeggen...Clown )
Op het losrijterrein voor het springen is het meestal een stuk gezelliger...Haha! Vraag me eigenlijk af hoe dat komt Verward Iemand een idee Verward

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 00:23

Als mensen arrogant zijn, komen ze zichzelf nog wel tegen, of niet. Maar ik besteed er geen aandacht aan.
Gewoon lekker je eigen gang gaan, niet te veel op anderen letten, dan merk je niet eens dat er arrogante mensen zijn en kom je de aardige wel tegen.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 00:43

Nou in de dressuur sport wil je nog weleens arrogante mensen tegen komen hoor!
Nou ikke dan.
Meestal wens ik diegene die voor me is succes en meestal wensen andere je ook succes maar niet altijd.
Ik heb het trouwens over 'bekende' en onbekende mensen hoor !
Ach ik heb ook weleens gehad dat er één of andere arrogante huppelk*t mee reed en telkens riep 'aan de kant' als ze eraan kwam !

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:26

Ach die mensen blijf je toch wel houden ..
Dat is iets wat nooit ophoud

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:37

Wat ik in de basis merk is dat ruiters die in de hogere klassen rijden door de ruiters in de lagere klassen bij voorbaat al als arrogant worden bestempeld. "Z-ruiters zijn allemaal arrogant" wordt er nog wel eens geroepen. Ik denk dat dat vooral met jalouzie te maken heeft. Net zo goed als dat er arrogante Z-ruiters zijn. zijn er ook arrogangte B-ruiters.
Ik heb daar zelf nooit last van. Ik maak heel vaak met andere mensen een praatje tijdens het losrijden en dat is erg gezellig. Soms gaat er wel eens wat mis en dat is bijna altijd omdat mensen de voorrangsregels niet goed in acht nemen. Dan krijg je al snel een opgeklopt sfeertje.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:07

Ik sluit me bij Jippie aan. Ik heb inmiddels door dat kurrijden toch best samen met wat 'bekende' namen gereden. Maar ook die hebben gewoon tijd voor een praatje als ze aan het uitstappen zijn.
Ik denk dat het voor een groot deel ook aan je eigen instelling ligt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:12

Ik ken niet zoveel wedstrijdruiters. Maar degenen die ik ken zijn niet bijzonder arrogant. Wel vaak geconcentreerd bezig met hun paard en worden dan arrogant genoemd als ze geen gedag zeggen, ofzo.
Ik denk dat wedstrijdruiters niet arroganter zijn dan het gewone Nederlandse volk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:18

Helemaal met fitz en jippie eens.

Ik merk vrij weinig van arrogantie van wedstrijdruiters.

Maar er word vaak wel om de een of andere vage reden tegen Z ruiters op gekeken door de B ruiters.
tegen mij is ook gezegd, dadelijk in het Z is er niets meer aan want daar zijn ze allemaal zo verwaand.

Nog niks van gemerkt hoor.
En raar dat de mensen waar je M mee reed in het Z ineens verwaand zouden zijn?

Ik denk dat het vaak het denkbeeld is van mensen.

En wat schoentje in een ander topic al zei.
Als je een vrachtwagen vol hebt, en ze hebben de tijden weer eens geweldig ingedeeld, dan moet je soms van hot naar haar.
Dan zit er hoogsten een vlugge hoi aan.
een gesprek zit er dan niet in.

Ik vond dat ik het al druk had met 2 paarden.
Als ze dan allebei in de barage zaten dacht ik al dat ik gek werd en heb me altijd afgevraagd hoe die ruiters dat deden die er 6 bij hadden Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 11:49

Het ligt er denk ik aan waarje wedsstrijd rijd! Ik rijd altijd onderlinge wedstrijden op een manege gweoon voor de lol met m'n verzorgpony, en dara lopen me toch een stelletje arrogante gevalletjes rond! Mij vinden ze al raar omdat ik geen éigen pony heb, en iedereen elkaars paard/ pony maar afzeiken... hihi best grappig als je je oren op zo'n dag heele goed open zet!! hihi! Schijnheilig Het leukste was laastst, zo'n meisje zei *dacht dat ik het niet kon horen* geen kansmaakte om te winnen... hihi werd ik eerste... je had dat gezicht moeten zien Haha!

Maar op andere wedstrijden vind ik verder eigenlijk niet zo snel arrogante mensen...


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:18

Ik vindhet wel mee vallen als ik op een wedstrijd terein rond loop. Ze zijn er wel en zullen er ook altijd wel blijven.

Verder ga ik helemaal met Fitz en Jippie mee.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:22

Volgens mij niet echt meer of minder dan in de normale wereld.
En sommige mensen hebben een arrogantie uitstraling terwijl ze dat absoluut niet zijn. Maar dat merk je dan pas als je een praatje met ze maakt. Wat mensen dan weer niet zo snel doen, omdat ze verwachten afgesnauwd te worden. Dus zelf proberen door de uitstraling die iemand heeft heen te kijken, dan kun je nog wel eens aangenaam verrast worden Lachen

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 12:40

Idd Rom, ik denk dat mensen mij op wedstrijd ook arrogant vinden. Dit komt gewoon doordat ik nogal een stresskip ben dus als jullie me tegen komen: ik val best mee Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:07

Àls er al arrogante mensen rondlopen zijn dat juist de mensen die niet goed presteren of de vruchten van andermans werk hebben gekocht (denk aan meisjes welke op kosten van familie de hele dag mogen treuzelen over een paar paarden waar de trainer/begeleider meer uren op maakt als het meisje zelf).
Maar de mensen die anderen als arrogant bestempelen zijn 9 van de 10 keer gewoon ontzettend jaloers.

Oh en Merel,
Laseur praat ook gewoon tegen mij Verward
*LOL*

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:20

Volgens mij valt dat ook allemaal wel mee, maarja, as je langs de kant staat te kijken naar bvb een hoge klasse dressuur zijn die ruiters over het algemeen vrij geconcentreerd bezig. Vaak ook nog op vreemd terrein waar ze niemand kennen, tsja dan zou ik zelf ook niet zo heel veel tegen iedereen te zeggen hebben. Buiten dat die mensen daar zijn om te presteren. Mischien dat een praatje achteraf een heel andere indruk geeft?

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:28

Even wat bijvoegen: van echte arrogantie merk ik niet zo veel. Wat mij wel erg stoort op wedstrijd?
Dat ik als broekie me echt moet bewijzen. Bij de dressuur rijd iedereen je expres voor je flikker enz. Dat is echt alleen maar omdat ze er niet tegen kunnen dat zo'n broekie met vrachtwagen en veel paarden tegen ze moet rijden.. Als je eenmaal ene paar keer bent geweest is dat niet meer zo erg, maar int begin stoor ik me daar wel aan..

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 14:28

Lieke schreef:
Als mensen arrogant zijn, komen ze zichzelf nog wel tegen, of niet. Maar ik besteed er geen aandacht aan.
Gewoon lekker je eigen gang gaan, niet te veel op anderen letten, dan merk je niet eens dat er arrogante mensen zijn en kom je de aardige wel tegen.
hoi Pling ik ben het volkomen met je eens. gr. sanne

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 15:51

ik ben het helemaal met fitz en jippie eens
maar wat noem jij arogant!
ik vind mensen arogant als ze op je neerkijken omdat je lager rijd!
maar als mensen geen hoi of mij geen succes wensen vind ik dat niet arogant hoor!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:08

.
Laatst bijgewerkt door holly op 09-03-23 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 16:55

kojack schreef:
Ach ik heb ook weleens gehad dat er één of andere arrogante huppelk*t mee reed en telkens riep 'aan de kant' als ze eraan kwam !


Als er zo eentje bij mij in de losrijbak rijdt, krijg ik altijd de neiging om op de linkerhand een heel verzameld galopje in te zetten en dan dus juist lekker niet aan de kant te gaan. Of als die er aankomt, net te gaan wijken, tenslotte gaan zij gangen voor rechtuit rijden. Oftewel, als er zo'n arrogant type tussenrijdt, zet ik ook mijn arrogante houding 'aan', maar dan wel alleen tegen die enen persoon en niet tegen de rest op het losrijterrein.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 17:19

alleen op wedstrijd terrein?
Ik kom ze hier ook tegen in het bos, er kan geen woordje af en racen je voorbij(lees sneller dan stap).

Je hebt ze overal. Zelfs op je eigen stal.