n.a.v. topic: Dilemma

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

n.a.v. topic: Dilemma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 08:28

Omdat ik licht zag branden in de bak van de buurvrouw, had ik haar even gebeld of ik bij haar in de bak mocht rijden, ipv op de club. Dat was goed, en Imker werd helemaal ingepakt in reflecterende spulletjes Bloos . De rit naar de buurvrouw verliep wat angstig, want we hebben maar iets van 2 lantarenpalen bij ons in de straat.

Maar goed, zonder kleerscheuren zijn we daar aangekomen en ik heb hem meteen opgepakt.
Ik stond perplex, hij deed meteen wat ik vroeg, zonder verzet. 3 weken geleden moest ik eerst 20 minuten rijden voor hij misschien een beetje wilde komen, nu echt binnen 2 minuten was hij er helemaal!!! Zonder mokken heeft hij de hele tijd goed gelopen.

Sinds een week ben ik nu een andere trainingsweg ingeslagen. Nu lijkt het vruchten af te gaan werken. Imker was echt goed voorwaarts, neerwaarts te rijden, zonder al te veel verzet. Ik was niet de enige die verschil zag, de buurvrouw waar ik op dat moment aan het rijden was, zag het ook!
In het weekend ging het even wat minder met de training, Imker had echt spierpijn, en dan loopt hij niet met plezier.

Gister was dat dus niet het geval en het was echt heerlijk om hem echt te voelen deinen onder me Kwijl !

Als we nu eens doorgaan op deze lijn… Lijkt me erg fijn! Toen we thuis waren, heb ik hem nog eens even uitgebreid beloont met een lekker appeltje! Party!! Party!!

Toos paardloos



Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 09:56

Nu alleen nog zorgen dat het zo blijft gaan! Ik hoop het echt van harte, dit voelde echt zoveel beter!

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 14:04

Homia, ik heb je een PB gestuurd.

En Percy, ik hoop echt dat het zo in een opwaartse lijn blijft.

Toos paardloos

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-03 14:32

Samen met de buurvrouw ben ik aan deze nieuwe training begonnen. Zij helpt me 2x per week (geeft ze mij privéles). Ik ben een beetje veel te zacht geweest met Imker maar wist niet hoe ik hem nu wel aan het werk kon zetten.

Met het losrijden meteen aanpakken. Meteen laten nageven, niet aan laten sloffen. Ook 1x aansporen, niet luisteren is tik! dan nog niet is hele harde tik... Ik moet veel meer vanuit de achterhand rijden nu, als het ware alsof ik wil gaan piafferen. Mijn hand moet ik als Im in verzet gaat, houden als een bijzet, laag en breed dus, en als hij nageeft laat ik pas los, niet eerder en niet later.

Verder als hij sterk gaat worden in draf, moet ik gaan stappen of halthouden en hem weer nageeflijk krijgen, al doe ik er een uur over, maakt niet uit.

Het klinkt een beetje wazig, maar als je het daadwerkelijk ziet, kun je het duidelijker uitleggen.

Toos paardloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Amazonbot en 13 bezoekers